    From: "Krzysiek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Sat, 19 Dec 2009 22:53:08 +0100

    > No u mnie wprost pożera ekowęgiel.
    > Spalanie - 30 kg / doba.

    Pożera powiadasz? Ja mam piec 25kW (Cichewicz FuturaEkono) i cały zasobnik
    starcza mi raptem na dwa dni. Po prostu załamka. Dom grzeję dopiero od dwóch
    tygodni i mam cichą nadzieję, że jak się chata trochę wygrzeje to spalanie
    się zmniejszy. Nie korzystam jeszcze z c.w.u. Powierzchnia do grzania to
    jakieś 200m2 (ustawiłem na 18st.C) + 40m2 garaż (ustawiłem na 14st.C).
    Piwnica sama się grzeje od czopucha, pieca i niezaizolowanych rur
    miedzianych kotłowni. Szkoda, że nie mam jeszcze rekuperatora. Zastanawiam
    się, czy nie zrobić też wentylacji mechanicznej w garażu. Prawdopodobnie tam
    mam teraz największe straty. Duży grzejnik mimo niskiej zadanej temperatury
    ciągle grzeje jak oszalały.

    Dom niby ocieplony, ale gdzie nie zajrzę (tam gdzie jeszcze nie zakryte
    płytami GK to odkrywam kolejne brakoróbstwa ocieplaczy. Teraz dochodzę do
    wniosku, że na czas ocieplania trzeba było brać urlop, siedzieć z
    ocieplaczami i wszystko kontrolować (mój kierbud to się tylko do wpisów
    nadaje). Chyba się zrujnuję na zdjęcia termowizyjne. Najwyżej będę "zrywał
    sufity" jak Kiki.
    Pozdr.
    Krzysiek