eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama › Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    Date: Thu, 24 Apr 2014 23:17:47 +0200
    <a...@g...com>
    <lir9jn$cge$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <lj3cca$gsu$1@news.task.gda.pl>
    <a...@g...com>
    <lj5mdn$as9$1@usenet.news.interia.pl>
    <d...@g...com>
    <lj5t7s$pkj$1@usenet.news.interia.pl>
    <5...@g...com>
    <ljapnr$9do$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>

    W dniu 2014-04-24 19:10, Adam pisze:

    > Aha. Czyli mamy zwalczac wolnorynkowa firme ktora dziala zgodnie z prawem? :)

    Nie mowie o zwalczaniu.

    > Nie widze zwiazku. Juz pisalem - na wolnym rynku jak tylko pojawi sie luka
    > (monopolista obnizy jakosc uslug, podniesie zbyt wysoko ceny) to zaraz
    > pojawi sie konkurencja.

    Sek w tym, ze monopol dziala w ten sposob, ze wejscie konkurencji jest
    co najmniej trudne z roznych powodow. Gdyby wejscie konkurencji bylo
    latwe to nie byloby monopolu. Zobacz na np. telekomunikacje dawniej
    polska. Faktyczny monopol na kable. Czy ktos komus broni klasc wlasne
    kable? Nie. Rzecz w tym, ze jest to zwyczajnie nieoplacalne. I teraz jak
    chcesz miec kablowy internet bez telefonu to placisz za dzierzawe lacza
    plus oplata za net. Razem ok. 100 zyli dla zwyklego Kowalskiego.
    Konkurencja sprawia, ze mozesz co najwyzej nie korzystac z kabla, ale tu
    tez sa pewne ograniczenia. Jak chcesz kabel to niestety. Ty mi go nie
    podciagniesz.

    > Nawet na regulowanym rynku tak jest - panstwo
    > ma monopol na fajki i jak tylko podnioslo akcyze to zaraz wzrosla
    > sprzedaz lewego towaru :-)

    Ale to nie jest sytuacja rynkowa. Nawet nie mozna mowic o konkurencji,
    bo jak konkurowac na rynku w ktorym prawa dla wszystkich nie sa takie
    same, a na dobra sprawe przemytnika mozna nazwac zlodziejem.

    > Widocznie google jest najlepsze no i tyle :-)

    Owszem. Dobre pomysly i szeroka - innowacyjna skala sprawia, ze oferuje
    uslugi wyjatkowe.

    > Google sfinansowalo sie samo
    > - nie pozyczylo pieniedzy od UE ani od podatnikow wiec ja mu dopinguje -
    > niech sie rozwija :-) Google sie rozwija, ja tez sie rozwijam. Jest tysiace
    > firm ktore tylko dzieki googlowi zawdzieczaja istnienie, bo daje im ruch
    > (niezaleznie czy platny czy bezplatny).

    Ale chodzi o to, ze gromadzi bardzo duzo danych nad ktorymi kontrola
    jest taka sobie. Wiele rzeczy wychodzi po fakcie i to pewnie
    przypadkiem. Przyklad - skanowanie wifi przy okazji street view. Gdyby
    nie prawo dane te nie zostalyby zniszczone i o taka kontrole chodzi.

    > Kto daje? Ja nic nie daje :)

    Hehe, jak pamietam to wiedza co jadasz i gdzie jezdzisz. Wysylasz dane z
    telefonu do chmury, wiec wiedza z kim sie kontaktujesz, kiedy i skad...

    > Ja widze roznice miedzy przeczytaniem przez listonosza Twojej korespondencji,
    > a przez automat ktory odlozy pare fraz - kluczy i przypisze je *odbiorcy*
    > tego maila, a potem bedzie wykorzystywac z automatu przy serwowaniu reklam.
    > I tylko tyle sie dzieje. I nie "narazie" tylko po prostu tyle sie dzieje :)
    > Na wiecej prawo nie pozwoli i dohbrze :)

    Automaty programuja ludzie. Odczytane maile sa gdzies przechowywane. Co
    za roznica kto to skanuje i po co? Wazne, ze skanuje. A prawo? No o tym
    pisze.

    > Juz pisalem - koduj kluczem PGP cala korespondencje i nie bedzie problemu.
    > Protokol SMTP ogolnie jest tak kulawy i tak slabo zabezpieczony przed
    > falszywkami ze uzywanie maila w formie otwartej do *powaznych* zastosowan
    > jest niepowazne :) I tak jak nikt nie chodzi kserowac tajnych dokumentow
    > firmy do ksero za rogiem tak nikt nie powinien takich dokumentow wysylac
    > jawnie mailem. Wystarczy *minimum* rozsadku i wszystko czego sie tak
    > panicznie boisz przestaje istniec :)

    Zakladasz, ze wszyscy maja minimum wiedzy. A tak naprawde nie o nich
    chodzi. A rozmawialem z bratem ostatnio jak to go sms premium zubozaly
    przez pare miesiecy. Nie wiedzial co sie dzieje, skad takie rachunki. No
    i doszedl. Brat, starszy ode mnie. Ma zwyczajny telefon i zaklina sie na
    smierc, ze niczego nie zamawial i nie odchaczal. A jednak nie wie skad
    dostawal takie gowno. O takie sytuacje chodzi. Cos takiego jak premium
    powinno byc blokowane w memencie podpisywania umowy. Na takie cos
    powinno sie wyrazac zgode, a nie odwrotnie. Teraz przeloz to sobie
    szerzej na ogolnie dzialania w sieci, rowniez google i zbieranie danych
    bez kontroli.

    Pozdro.. TK