    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 9 Mar 2014 05:13:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 12:36:39 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 9 Mar 2014 04:09:33 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Biorąc pod uwagę funkcjonalność (sterowanie), to tylko trochę
    >
    > przewartościowana.

    > Za 3600 zł brutto można kupić:
    >
    > http://allegro.pl/i4032486615.html

    > Trzeba rzeźbić żeby dostosować do wody. O automatyce w zasadzie można
    >
    > zapomnieć. Szukałem swego czasu kogoś, kto potrafiłby to zrobić. Nie dosyć,
    >
    > że mało jest takich co to potrafią, to jeszcze koszty robią się kosmiczne.

    > Ale to tylko do CWU -- zaledwie 3kW.
    >
    > Do CO Hewalex 8-10kW ponad 10k.

> [...]

    Ten cudowny sterownik to pewno w Chinach kosztuje 15 zlotych. Nawet jak składają z
    chińskich części to 3600 i tak za drogo. Logiczne jest jak gotowy klimatyzator w
    markecie kosztuje 699 kupowanie takich klimatyzatorów i przerabianie na super hiper
    cudowne pompy ciepła po 3500. Zrobiłem taką pompę ze starego klimatyzatora
    przenośnego i działa ze sterownikiem " włącz-wyłącz". Sterownik to regulator
    temperatury od bojlera ( chyba 15 złotych). Koszt przeróbki to niecałe 200 złotych. W
    to 3,8 trochę nie wierzę. Ale to może ja nie jestem w stanie tak dokładnie pomierzyć
    że mi mniej wychodzi. Teoretycznie można, nie licząc pompki, taki klimatyzator
    przenośny przerobić bezkosztowo. Wystarczy obudować skraplacz puszką przez którą
    będzie pompowana woda. Straci się na tym z 30-50W po stronie za wymiennikiem co
    przełoży się na jakieś 15W mocy pobieranej z sieci ale nie wykorzystanej do
    pompowania ciepła.