  • 1. Data: 2014-03-08 13:01:41
    Temat: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Karolina <k...@o...pl>

    CHodzi mi o ogrzewanie wody. Ile to kosztuje i utrzymanie

  • 2. Data: 2014-03-08 13:26:54
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Karolina" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > CHodzi mi o ogrzewanie wody. Ile to kosztuje i utrzymanie

    za mało informacji zeby ci odpowiedziec na to i poprzednie pytanie. 240m +
    piwnica w zapewne nedznym ociepleniu - to musi kosztować :)

    A solary sie raczej nie opłacają jak sie dobrze policzy... Po prostu wciąż
    wychodzą za drogo.

    b.

  • 3. Data: 2014-03-09 11:25:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Mar 2014 13:26:54 +0100, Budyń

    > A solary sie raczej nie opłacają jak sie dobrze policzy...
    > Po prostu wciąż wychodzą za drogo.

    I nigdy raczej nie będą się opłacać w PL (klimat). Z "nowszych" technologii
    to tylko PC ma sens. Np. Hewalex ma PC dedykowaną PC do CWU (i klimatyzacji
    jednocześnie):

    http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/powietrzna
    -pompa-ciepla-pcwu38.html

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-03-09 12:09:33
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 11:25:25 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > to tylko PC ma sens. Np. Hewalex ma PC dedykowaną PC do CWU (i klimatyzacji

    Trochę jeszcze przewartościowana ta pompa. Chcą za nią jakieś 5 tysięcy a
    klimatyzator przenośny kosztuje 700 złotych. Ale to już nie kilkanaście tysięcy.
    Ciekawe ile w Chinach za nią płacą?

  • 5. Data: 2014-03-09 12:36:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Mar 2014 04:09:33 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Trochę jeszcze przewartościowana ta pompa.

    Biorąc pod uwagę funkcjonalność (sterowanie), to tylko trochę
    przewartościowana.

    > Chcą za nią jakieś 5 tysięcy

    Za 3600 zł brutto można kupić:
    http://allegro.pl/i4032486615.html

    > a klimatyzator przenośny kosztuje 700 złotych.

    Trzeba rzeźbić żeby dostosować do wody. O automatyce w zasadzie można
    zapomnieć. Szukałem swego czasu kogoś, kto potrafiłby to zrobić. Nie dosyć,
    że mało jest takich co to potrafią, to jeszcze koszty robią się kosmiczne.

    > Ale to już nie kilkanaście tysięcy.

    Ale to tylko do CWU -- zaledwie 3kW.
    Do CO Hewalex 8-10kW ponad 10k.

    > Ciekawe ile w Chinach za nią płacą?

    Projektują i produkują to w PL. Miałem "okazję" mailować inżynierem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2014-03-09 13:13:21
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 12:36:39 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >

    > Ale to tylko do CWU -- zaledwie 3kW.
    >
    > Do CO Hewalex 8-10kW ponad 10k.

    > Projektują i produkują to w PL. Miałem "okazję" mailować inżynierem.

    Ten cudowny sterownik to pewno w Chinach kosztuje 15 zlotych. Nawet jak składają z
    chińskich części to 3600 i tak za drogo. Logiczne jest jak gotowy klimatyzator w
    markecie kosztuje 699 kupowanie takich klimatyzatorów i przerabianie na super hiper
    cudowne pompy ciepła po 3500. Zrobiłem taką pompę ze starego klimatyzatora
    przenośnego i działa ze sterownikiem " włącz-wyłącz". Sterownik to regulator
    temperatury od bojlera ( chyba 15 złotych). Koszt przeróbki to niecałe 200 złotych. W
    to 3,8 trochę nie wierzę. Ale to może ja nie jestem w stanie tak dokładnie pomierzyć
    że mi mniej wychodzi. Teoretycznie można, nie licząc pompki, taki klimatyzator
    przenośny przerobić bezkosztowo. Wystarczy obudować skraplacz puszką przez którą
    będzie pompowana woda. Straci się na tym z 30-50W po stronie za wymiennikiem co
    przełoży się na jakieś 15W mocy pobieranej z sieci ale nie wykorzystanej do
    pompowania ciepła.

  • 7. Data: 2014-03-09 14:27:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    i jeszcze nie zrobiłeś miliardów?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2014-03-09 15:19:40
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 14:27:44 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > i jeszcze nie zrobiłeś miliardów?
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Ludzie są zbyt głupi żeby zrozumieć działanie pompy ciepła. A dla tych kilku co coś
    wiedzą nie warto.

  • 9. Data: 2014-03-09 18:09:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Mar 2014 05:13:21 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Ten cudowny sterownik to pewno w Chinach kosztuje 15 zlotych.

    Sterownik to możę tyle kosztuje, ale jego zaprogramowanie żeby to miało
    ręce i nogi (bypasy itp.) kosztuje wielokrotnie więcej.

    > Nawet jak składają z chińskich części to 3600 i tak za drogo.

    Może przeczytaj co napisałem? Produkcja tych pomp (jak i paru innych firm)
    odbywa się od deski do deski w PL. Sterowniki Hewalexowi robi GECO.
    Elektronika to raczej jest chińska (choć kto wie, czy nie mają swojej
    linii), ale programy piszę się u nas a nie w chinach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2014-03-09 18:16:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Mar 2014 13:27:44 +0000 (UTC), masti

    > i jeszcze nie zrobiłeś miliardów?

    Nie zrobił, bo to o czym pisze jest możliwe, ale jest nieopłacalne na
    szerszą skalę. Właśnie ze względu na wysterowanie. Nikt nie kupi PC którą
    będzie musiał pilnować i ręcznie załączać.

    --
    Pozdor Myjk