  • 1. Data: 2014-03-07 22:04:27
    Temat: zagęszczanie gruntu nad rurą pe
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam,
    Pod budynkiem (płyta fundamentowa) chcę rozłożyć kilka rur pe 32mm,
    zastosowanie wszelakie, przepusty, wyprowadzenie przewodów do bramy,
    oświetlenie ogrodu i takie tam.
    Teraz mam zdjęty humus(pod spodem piasek), od przyszłego tygodnia będę
    uzupełniał piasek i zagęszczał go warstwami.
    Czy mogę w tym momencie porozkładać te rury i zakopać je na "jedną
    sztychówkę" a potem pojeździć po tym zagęszczarką 250kg?

    Czy lepiej zagęścić całość a dopiero potem wykopać głębsze rowki na te
    rury i na koniec zagęścić ale już tak z pół metra nad rurami?

    jutro mam wolne moce przerobowe i by mi pasowało sobie z tymi rurami
    podziałać...

    Sytuacja analogiczna, lecz rury innego kalibru - kanalizacja, ale tu
    chyba lepiej wykonać to po tym "mocnym" zagęszczeniu - co o tym
    myślicie? W necie znalazłem info że musi być 30cm nad rurą aby móc
    zagęszczać, lecz nie było tam za bardzo wzmianki o jaką rurę i jaką
    zagęszczarkę chodzi...

  • 2. Data: 2014-03-08 16:15:22
    Temat: Re: zagęszczanie gruntu nad rurą pe
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Czy mogę w tym momencie porozkładać te rury i zakopać je na "jedną
    > sztychówkę" a potem pojeździć po tym zagęszczarką 250kg?

    Tak

    > Sytuacja analogiczna, lecz rury innego kalibru - kanalizacja, ale tu chyba
    > lepiej wykonać to po tym "mocnym" zagęszczeniu - co o tym myślicie?

    Kanalizacja musi leżeć stabilnie aby miała zachowane spadki, więc jak ją
    położysz na niezagęszczony grunt i przysypiesz i będziesz zagęszczał całość
    to nigdy nie wiadomo co osiągniesz.

    Pozdrawiam
    Ergie