  • 1. Data: 2014-03-08 12:44:44
    Temat: Ile wam wychodzi rocznie na ogrzewanie calego domu ekogroszkiem
    Od: Karolina <k...@o...pl>

    Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
    piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

    Poza tym mam takie pytanie
    Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no wszystko

    Karolcia

  • 2. Data: 2014-03-08 13:47:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-08 12:44, Karolina wrote:
    > Ile wychodzi wam spalanie ekogroszku na caly rok, dom 240 metrów +
    > piwnica. Chodzi mi razem z ogrzaniem wody.

    210m2 bez piwnicy. 3t w tym sezonie z grzaniem wody. Tona po około
    900zł. Temp pomiędzy 20 a 22 stopnie.

  • 3. Data: 2014-03-08 17:35:47
    Od: mareckiii <m...@a...pl>

    > 210m2 bez piwnicy. 3t w tym sezonie z grzaniem wody. Tona po około
    > 900zł. Temp pomiędzy 20 a 22 stopnie.

    Czyli rocznie ile mu wychodzi bo mnie też to ciekawi. Nie tylko sezon,
    chyba ze liczysz sezon 6 m, to wszystko razy 2 czyli 6 ton - tj 4800 zł
    tak ?

  • 4. Data: 2014-03-09 13:21:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-08 17:35, mareckiii wrote:
    > Czyli rocznie ile mu wychodzi bo mnie też to ciekawi. Nie tylko sezon,
    > chyba ze liczysz sezon 6 m, to wszystko razy 2 czyli 6 ton - tj 4800 zł
    > tak ?

    Dodatkowo spalę jeszcze tonę na grzanie wody do nastepnego sezonu.

    Sezon liczę gdzies od października do końca marca.

    Zakładam wobec tego że jesli zima juz nie przyjdzie, to od października
    zeszłego roku do października tego roku spalę 4t ekogroszku. Jak była
    cięzka zima to spaliłem 5t + >1 metr drzewa (dokładnie ile drewna ciężko
    policzyć).

  • 5. Data: 2014-03-10 10:23:51
    Od: ZS <a...@w...pl>

    Dom 180m bez piwnicy 2300zł za gaz co+cwu.

  • 6. Data: 2014-03-10 19:54:10
    Od: "Marcin" <b...@b...pl>

    dom 170m, od 01.05.2013 do dziś 1000m3 gazu, ogrzewanie, podgrzanie wody i
    kuchenka gazowa

  • 7. Data: 2014-03-10 21:09:43
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-10 19:54, Marcin pisze:

    Ja natomiast grzejąc reaktorem jądrowym ....
    Panowie czy jesteście pewni, ze odpowiadać na pytanie?

  • 8. Data: 2014-03-10 21:15:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-10 21:09, uzytkownik wrote:
    > Ja natomiast grzejąc reaktorem jądrowym ....

    Wystarczyło by odpadami, zamknietymi w ołowianym pojemniku z rurką do
    wody. A te barany chcą utylizować :/ 30 lat grzania domu zimą, i to
    grawitacyjnie, a basenu latem. Piękne.

  • 9. Data: 2014-03-10 22:08:04
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 21:15:14 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Wystarczyło by odpadami, zamknietymi w ołowianym pojemniku z rurką do
    >
    > wody. A te barany chcą utylizować :/ 30 lat grzania domu zimą, i to
    >
    > grawitacyjnie, a basenu latem. Piękne.

    Ołów ciężki i tona z 10000 zyli kosztuje. jak by zaczęli masowo produkować takie
    podgrzewacze to akumulator do samochodu by kosztował z 2 tysiące bo by ołów kilka
    jeśli nie kilkanaście razy zdrożał. Ołów to nie wierzba energetyczna że sobie sam
    urośnie. Jak by się zrobił popyt to by zdrożał. Jak byś nie patrzył dupa zawsze z
    tyłu.

  • 10. Data: 2014-03-15 07:57:23
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]

    > Poza tym mam takie pytanie
    > Ile kosztuje takie utrzymanie domu - 3 osoby - szambo, prad itd, no

    Porównywanie spalania do innych domów jest bezsensowne, ponieważ zależy
    to od wielu czynników:
    1. Ocieplenia domu. Ocieplenie zaś zależy od grubości i jakości warstwy
    ocieplenia ścian, posadzek, najwyższego stropu lub dachu poddasza jeżeli
    jest poddasze, a także jakości wykonania tego ocieplenia, jakości okien,
    szczelności i jakości drzwi.
    2. Jakości wentylacji. Jeżeli wentylacja jest zbyt duża to wychładza
    dom. Jeżeli jest zbyt mała to powoduje pojawianie się zawilgoceń, a tym
    samym grzyba.
    3. Sposobu wykonania instalacji centralnego ogrzewania (CO). Jeżeli rury
    biegną poprzez pomieszczenia nieogrzewane to tam tracone jest ciepło.
    4. Miejsca montażu kotła. Jeżeli kocioł znajduje się poza ogrzewanym
    budynkiem to tracone jest ciepło podczas przesyłania.
    5. Doboru mocy kotła. Jeżeli moc kotła jest zbyt duża do potrzeb domu to
    spada jego sprawność, a tym samym wzrasta zużycie węgla.
    6. Konstrukcji kotła, od której zależy sprawność kotła.

    Dlatego też porównywanie z innymi jest bezsensowne. Gdybyś miała
    możliwość porównania z podobnym domem miałoby to jakiś sens.
    Pozostałe koszty utrzymania zależą od lokalnych cen oraz nawyków domowników.
    Znam ludzi, którzy mieszkając w bloku płacą po 600zł za prąd co 2
    miesiące, choć kuchnia jest gazowa i ciepła woda grzana jest piecykiem
    gazowym.
    Ale kiedy bym tam nie zajrzał to zawsze są włączone 2 telewizory,
    nierzadko w pokojach cały czas świeci się oświetlenie, choć nikt tam nie
    przebywa, bo życie toczy się głównie w kuchni.
    Mam też znajomych, którym musi wystarczyć 700zł miesięcznie na
    utrzymanie 3-osobowej rodziny. Jak oni to robią tego nie wiem.
    Domyślam się, że zamierzasz kupić dom, skoro pytasz o koszty utrzymania.
    W trakcie zawierania umowy kupna-sprzedaży możesz zażądać od
    sprzedającego wykonania Certyfikatu Energetyczny. To są badania, które
    uwzględniając ww punkty 1 i 2 określają zapotrzebowanie energetyczne
    domu. Mając takie dane oraz rodzaj ogrzewania można w przybliżeniu
    wyliczyć zużycie opału oraz jego koszt.

    Może napisz coś więcej na temat tego domu to przynajmniej będzie można
    coś oszacować, ponieważ dobrze ocieplony dom o takiej powierzchni można
    ogrzać 2 tonami węgla, ale może się też okazać, że 10 ton będzie mało.
    Ogólnie ujmując utrzymanie domu jest droższe od utrzymania mieszkania.