  • 11. Data: 2014-03-09 19:21:46
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 18:09:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 9 Mar 2014 05:13:21 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Sterownik to możę tyle kosztuje, ale jego zaprogramowanie żeby to miało
    >
    > ręce i nogi (bypasy itp.) kosztuje wielokrotnie więcej.

    > Może przeczytaj co napisałem? Produkcja tych pomp (jak i paru innych firm)
    >
    > odbywa się od deski do deski w PL. Sterowniki Hewalexowi robi GECO.
    >
    > Elektronika to raczej jest chińska (choć kto wie, czy nie mają swojej
    >
    > linii), ale programy piszę się u nas a nie w chinach.
    >

    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    Sprężarki też sami robią? Jak Chińczycy zrobią milion sterowników to jak program by
    kosztował milin dolarów to na sztukę wyjdzie dolar. Tak że zrewiduj swoje poglądy co
    do cen programów bo ten program nie kosztuje milion a Chińczycy trochę takich pomp
    ciepła mogą robić.

  • 12. Data: 2014-03-09 19:23:46
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 18:16:42 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 9 Mar 2014 13:27:44 +0000 (UTC), masti

    > Nie zrobił, bo to o czym pisze jest możliwe, ale jest nieopłacalne na
    >
    > szerszą skalę. Właśnie ze względu na wysterowanie. Nikt nie kupi PC którą
    >
    > będzie musiał pilnować i ręcznie załączać.
    >

    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    A co tam za sterowanie siedzi? Może melodyjki wygrywa? W takich urządzeniach sprawdza
    się najprostsze sterowanie a nie gówna co trzeba programować rok do przodu.

  • 13. Data: 2014-03-09 20:19:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Nie zrobił, bo to o czym pisze jest możliwe, ale jest nieopłacalne na
    > szerszą skalę. Właśnie ze względu na wysterowanie. Nikt nie kupi PC którą
    > będzie musiał pilnować i ręcznie załączać.

    ze co? - ja sobie wystrugałem sterownik do solarów sledzących słonce a zaden
    ze mnie elektronik. Wiec do PC tez bym zrobił.
    To musi być proscizna, byle doczytac według jakich zasad to ma pracowac.

    b.

  • 14. Data: 2014-03-09 22:17:30
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 marca 2014 20:19:13 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > ze mnie elektronik. Wiec do PC tez bym zrobił.
    >
    > To musi być proscizna, byle doczytac według jakich zasad to ma pracowac.

    Według prostych zasad. Źródło ciepła zero-jedynkowe. To i regulator temperatury w
    buforze zero-jedynkowy. Resztę załatwią regulatory na grzejnikach. Pompa ciepła o
    mocy cieplnej 4kW jest do mieszkania w kamienicy a nie do trzystu metrowego domu.

  • 15. Data: 2014-03-10 08:49:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    >grzejnikach. Pompa ciepła >o mocy cieplnej 4kW jest do mieszkania w
    >kamienicy a nie do trzystu metrowego domu.

    zdaje sie ze pompa lubi długo chodzic (a raczej rzadko sie włączać). Moze sa
    jeszcze inne kwiatki. Ale to jest do dowiedzenia sie - sterownik to pikus.

    b.

  • 16. Data: 2014-03-10 10:19:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 08:49:19 +0100, Budyń

    > Ale to jest do dowiedzenia sie - sterownik to pikus.

    OK, to się wyceń w takim razie -- bo nadal potrzeba mi taką usługę.
    Aczkolwiek nie wiem czy podołasz, skoro nawet programista GECO poległ. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 17. Data: 2014-03-10 10:24:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Mar 2014 11:21:46 -0700 (PDT), k...@g...com

> [...]
    > zrewiduj swoje poglądy co do cen programów bo ten program nie kosztuje
    > milion a Chińczycy trochę takich pomp ciepła mogą robić.

    Była mowa o przerabianiu zwykłego klimatyzatora na pompę ciepła -- więc
    liczy się od sztuki a nie od miliona. I nie, dowolny sterownik PC nie
    obsłuży dowolnego klimatyzatora.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-03-10 10:31:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > OK, to się wyceń w takim razie -- bo nadal potrzeba mi taką usługę.
    > Aczkolwiek nie wiem czy podołasz, skoro nawet programista GECO poległ. :P

    ja swoje dwa sterowniki (sterowanie domu co, cwu+solar oraz solar nadążny)
    oparłem na raspberry pi +gotowe moduły przekaźników +pomiar temperatury
    +sterowniki silników pwm+kamera usb. Da sie? Da. Raspbery pi pachnie
    amatorszczyzną ale za to ma możliwosci pełnego komputra np zdalny dostęp.
    Jak to sie robi (i wycenia) zawodowo -nie mam pojęcia.

    b.

  • 19. Data: 2014-03-10 11:48:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Mar 2014 10:31:40 +0100, Budyń

    > Da sie? Da.

    Da się, bo to proste.

    Wysteruj teraz tym samym sprężarkę inverterową, obroty w zależności od
    temperatury czynnika/ośrodka, procedury reversu czy defrosta żeby sprężarki
    nie rozwalić... Powodzenia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2014-03-10 12:26:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > Wysteruj teraz tym samym sprężarkę inverterową, obroty w zależności od
    > temperatury czynnika/ośrodka, procedury reversu czy defrosta żeby

    Nie widze niemożliwości. Jak zbuduję PC to i sterownik zrobie - tyle ze
    trzeba to co piszesz miec obczajone zeby algorytmy zrobic.

    b.