  • 91. Data: 2014-03-11 14:11:46
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 13:56:53 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Co do ekologii to taki pewny bym nie byl. O ile chodzi o czastki stale
    > to masz racje, ale CO2 w kontekscie tego, ze sprawnosc ukladu
    > elektrownia uzytkownik, wiemy ze jest raczej taka sobie.

    Raz, ze piece w elektrowni z pewnoscia maja wyzsza sprawnosc spalania niz
    piecyk domowy, a dwa to wystarczy ze sprawnosc (liczac juz u mnie w
    gniazdku) bedzie wyzsza niz 25% i juz wyjdzie lepsza ekologicznosc
    pompy ciepla. A nie sadze, ze straty sa az tak duze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 92. Data: 2014-03-11 14:16:21
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 13:31, Myjk pisze:

    > Widzę że nie rozumiesz. Otóż pompa ciepła grzeje WSZYSTKO.
    > Jeden system, jedna inwestycja i nie trzeba się rozdrabniać.

    To powiedz wszystkim ilę Cie ta pompa kosztowała z montażem?
    Jedna inwestycja , która się nie zwraca no może poza komfortem
    użytkowania...

  • 93. Data: 2014-03-11 14:17:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-11 14:11, Adam pisze:

> [...]
    > gniazdku) bedzie wyzsza niz 25% i juz wyjdzie lepsza ekologicznosc
    > pompy ciepla. A nie sadze, ze straty sa az tak duze.

    Sa zdaje sie na poziomie 70%. Ty porownujesz grzanie pradem gdzie ta
    strata jest na dzien dobry, a tomas pisze o grzaniu weglem, gdzie
    sprawnosc jest znacznie wyzsza. Jak to jest nie mam pojecia, ale nie
    jestem pewny czy aby to takie oczywiste jak piszesz.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2014-03-11 14:53:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 14:16:21 UTC+1 użytkownik tomas napisał:
    > To powiedz wszystkim ilę Cie ta pompa kosztowała z montażem?
    > Jedna inwestycja , która się nie zwraca no może poza komfortem
    > użytkowania...
    A tak grzecznie zapytam czy śmieciuch, kocioł na eko costam, czy nawet kocioł gazowy
    zwracają się w jakikolwiek sposób?

  • 95. Data: 2014-03-11 15:10:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Spalenie tony wegla w elektrowni ktora
    > ma zaawansowane filtry na kominach i uzyskanie z tego X kWh energii, czy
    > spalenie tony wegla (albo drewna! jeszcze bardziej ekologicznie) i uzyskanie
    > z tego X/4 kWh energii?

    Przyjmując bardzo optymistycznie, że piec/kocioł w elektrowni ma 90%
    sprawności, turbina - 90%, przynajmniej dwa po transformatory po drodze
    też po 90%, linia przesyłowa - 90%, to już nam daje sprawność poniżej
    60%. Te wspaniałe filtry też wymagają energii, podobno 10-15%. Z tego co
    pamiętam, to między toną węgla na placu w elektrowni a gniazdkiem w domu
    "ucieka" 50-60% energii, a zwykły kopciuch bez problemu osiąga te 40%
    sprawności.

  • 96. Data: 2014-03-11 15:19:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 15:10:01 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > pamiętam, to między toną węgla na placu w elektrowni a gniazdkiem w domu
    > "ucieka" 50-60% energii, a zwykły kopciuch bez problemu osiąga te 40%

    Jezeli do gniazdka dociera 50% energii z wegla to i tak jestem 2 x bardziej
    ekologiczny od spalenia go w piecu domowym, nawet jakby mial 100% sprawnosci.

    Bo zakladajac ze 1tona energii to 28GJ, to on z jednej tony uzyska 28GJ,
    a ja 56GJ (14GJ z gniazdka i 42GJ 100% ekologiczne - z ziemi).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2014-03-11 15:27:19
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Bo zakladajac ze 1tona energii to 28GJ, to on z jednej tony uzyska 28GJ,
    > a ja 56GJ (14GJ z gniazdka i 42GJ 100% ekologiczne - z ziemi).

    No ale ustalmy może jedno, że akurat ekologia to nas najmniej
    interesuje, bo są bardziej ekologiczne metody uzyskiwania energii niż
    spalanie węgla w elektrowni.

  • 98. Data: 2014-03-11 15:41:01
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 14:53, Kris pisze:
    > A tak grzecznie zapytam czy śmieciuch, kocioł na eko costam, czy nawet kocioł
    gazowy zwracają się w jakikolwiek sposób?

    Słyszałeś pewnie o peletach to ponoć nie smrodzi a popiół można
    wykorzystać na nawóz.Skoro u mnie wszyscy palą węglem na osiedlu
    to mi bez różnicy czy palę tym czy tym bo i tak to wdycham.
    Pompą ciepła podnicają się ci co ich stać na taką inwestycje.
    Skoro macie w domu to napiszcie ile was kosztowała instalacja tej pompy
    wraz z samą pompą.Czy trzeba przerabiać starą instalację itp?
    Pewnie już nie będzie tak różowo...

  • 99. Data: 2014-03-11 17:04:40
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 09.03.2014 11:25, Myjk pisze:
    > Sat, 8 Mar 2014 13:26:54 +0100, Budyń

    > I nigdy raczej nie będą się opłacać w PL (klimat). Z "nowszych" technologii
    > to tylko PC ma sens. Np. Hewalex ma PC dedykowaną PC do CWU (i klimatyzacji
    > jednocześnie):
    >
    > http://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla/powietrzna
    -pompa-ciepla-pcwu38.html

    Tu masz przykładowy koszt montażu pompy ciepła
    http://energiaodnawialna.net/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=363&Itemid=95
    To nie jest na Polskie kieszenie.Wolałbym już palić peletami.

  • 100. Data: 2014-03-11 17:06:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 15:27:19 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > No ale ustalmy może jedno, że akurat ekologia to nas najmniej
    > interesuje, bo są bardziej ekologiczne metody uzyskiwania energii niż
    > spalanie węgla w elektrowni.

    Ja tylko obalam teze jakoby wegiel+solary byly bardziej ekologiczne od
    pompy ciepla.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.