  • 101. Data: 2014-03-11 17:09:02
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 15:41:01 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > wykorzystać na nawóz.Skoro u mnie wszyscyl palą węglem na osiedlu
    > to mi bez różnicy czy palę tym czy tym bo i tak to wdycham.

    To ze wszyscy pala to zadne usprawiedliwienie.

    > Pompą ciepła podnicają się ci co ich stać na taką inwestycje.

    Nie, ci ktorzy policzyli i wyszlo im ze pompa juz w ciagu 10-15 lat
    sie zwroci w stosunku do wegla, a przy tym jest bezobslugowa i nie dymi.

    > Skoro macie w domu to napiszcie ile was kosztowała instalacja tej pompy
    > wraz z samą pompą.Czy trzeba przerabiać starą instalację itp?
    > Pewnie już nie będzie tak różowo...

    22k pln - pompa + dolne zrodlo + podpiecie calej kotlowni, sterowniki etc.
    Zywotnosc 25 lat, po tym wymiana sprezarki za ~4k i pociagnie kolejne 25 lat.
    Ty w tym czasie 5 razy wymienisz piec za ~6-8k pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2014-03-11 17:42:02
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 17:09, Adam pisze:

> [...]
    > Zywotnosc 25 lat, po tym wymiana sprezarki za ~4k i pociagnie kolejne 25 lat.
    > Ty w tym czasie 5 razy wymienisz piec za ~6-8k pln.

    Ja mam kocioł na węgiel już kilkanaście lat.Obecnie zmieniam na lepszy
    bo była spora obniżka cen i się opłacało.Dużo mniej niż 6tys...
    Jednak nie kązdego stać wywalić kilkadziesiąt tysięcy a zwlaszcza jak
    ma starszą instalację na zwykły kocioł...

  • 103. Data: 2014-03-11 17:52:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 17:04:40 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > Tu masz przykładowy koszt montażu pompy ciepła
    >
    > http://energiaodnawialna.net/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=363&Itemid=95

    > To nie jest na Polskie kieszenie.Wolałbym już palić peletami.

    Skoro lubisz przeplacac za szwedzka pompe 31k pln. Polska pompe na tych
    samych komponentach kupisz dokladnie 15k pln taniej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2014-03-11 18:28:53
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-11 12:06, Adam pisze:

    > Pieknie manipulujesz od samego poczatku :D
    > Do pradu wystarczy kupic zwykly podgrzewacz tego typu:
    >
    > http://allegro.pl/galmet-podgrzewacz-poziomy-140-lit
    row-01-148000-el-i4048550140.html

    > 140l spokojnie wystarczy w przypadku uzywania pradu - dlaczego to chyba
    > jasne i logiczne?

    Prądu tak, ale nie prądu z II taryfy. Zdecydowanie taki zasobnik jest za
    mały.

    > Reszty nie komentuje bo juz na samym poczatku machnales sie o jakies 2k pln,
    > czyli dwa-trzy-cztery lata darmowego ogrzewania CWU.
    > Po 10-ciu latach oba bojlery sie rozciekna i bedzie trzeba kupic nowe.
    > Do solarow 2,5k, do pradu (z nowa grzalka etc) 600 pln. Znowu 2-4 lata
    > grzania gratis.
    > pozdr.

    A kto Ci zabrania dołożyć 1000zł i zamiast emaliowanego zasobnika ze
    stali węglowej, kupić zasobnik nierdzewny?

  • 105. Data: 2014-03-11 18:43:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Mar 2014 17:04:40 +0100, tomas

    > Tu masz przykładowy koszt montażu pompy ciepła

    Chyba dla bogatych. Da się to spokojnie zrobić za połowę tej ceny
    zaczynając od cięcia kosztów na cenie jednostki głównej. Ale komu ja to
    będę tłumoczyć...

    > To nie jest na Polskie kieszenie.

    No tak, na polskie kieszenie jest zadymianie siebie i wioski.

    > Wolałbym już palić peletami.

    To pal.

    --
    Pozdor Myjk

  • 106. Data: 2014-03-11 18:45:58
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Po 10-ciu latach oba bojlery sie rozciekna i bedzie trzeba kupic nowe.
    > Do solarow 2,5k, do pradu (z nowa grzalka etc) 600 pln. Znowu 2-4 lata

    Jak widać z fizyki to jesteś "kompletna noga".
    Zasobnik, który proponujesz ma grzałkę 2kW i pojemność 140 litrów.
    Taki zasobnik ledwo starcza na kąpiel dla jednej osoby i musi być
    dogrzewany po kąpieli kolejnych osób.
    Aby podgrzać wodę od 10 do 50 stopni Celsjusza potrzeba ponad 23,5MJ
    energii = 6,5kWh
    Aby nagrzać taki zasobnik grzałką o mocy 2kW potrzeba ponad 3 godzin,
    czyli o godzinę więcej niż masz czasu w dzień grzania w II taryfie.
    Do tego dolicz sobie droższą energię w taryfie dziennej, kiedy
    korzystasz z energii dwutaryfowej.
    Jak więc widzisz, aby móc korzystać z taryfy nocnej musisz mieć zasobnik
    o pojemności przynajmniej 300 litrów.

  • 107. Data: 2014-03-11 18:48:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Mar 2014 12:37:43 +0100, tomas

    > W moim przypadku wymiana zwykłego kotła jest nieopłacalna. [...]

    Weź się skup i nie odwracaj kota ogonem. Porównałeś koszt ogrzewania
    czyjegoś domu, do kosztów ogrzewania swojego domu -- porównanie od podstaw
    z sufitu zdjęte. Jeśli wszystko co tutaj piszesz "wyceniasz" w ten sam
    sposób żeby tylko wyszło na twoje -- to ja nie mam więcej pytań.

    --
    Pozdor Myjk

  • 108. Data: 2014-03-11 18:51:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 15:41:01 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

    > Słyszałeś pewnie o peletach to ponoć nie smrodzi a popiół można
    >
    > wykorzystać na nawóz.

    Ale pytałem o zwrot inwestycji.

    > Pompą ciepła podnicają się ci co ich stać na taką inwestycje.

    Jeśli nie mają dostępu do rury z gazem a nie chcą palić/smrodzić weglem, nie chcą się
    bawić w palenie drewnem to praktycznie tylko PC zostaje. Jest jeszcze olej lub gaz ze
    zbiornika ale tam juz koszt może zabić;)

  • 109. Data: 2014-03-11 18:54:30
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 18:48, Myjk pisze:

> [...]
    > z sufitu zdjęte. Jeśli wszystko co tutaj piszesz "wyceniasz" w ten sam
    > sposób żeby tylko wyszło na twoje -- to ja nie mam więcej pytań.

    Ktoś chce dokupić sobie solary bo ma już kocioł a nie chce palić wiosną
    latem jesienią.Nie wiem w czym tu problem?Bierze dofinansowanie jeżeli
    jest możliwe w jego gminie i poleciał z koksem.Ja zapłaciłem 2500 a w
    sąsiedniej gminie tylko 1000 płacili bo miasteczko typowo turystyczne w
    Puszczy Białowieskiej.Ktoś kto myśli rozsądnie w tym wypadku nie będzie
    monotwał pompy ciepla za kilkadiesiąt tysięcy...Chyba że stawia nowy
    dom i nie ma co z kasą robić...Tak cieżko to zrozumieć że pompa to
    przerost treści...Rozumiem Szwecja , Dania ale u nas...

  • 110. Data: 2014-03-11 18:56:52
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 11.03.2014 17:52, Adam pisze:

    ntent&view=article&id=363&Itemid=95

    > Skoro lubisz przeplacac za szwedzka pompe 31k pln. Polska pompe na tych
    > samych komponentach kupisz dokladnie 15k pln taniej.
    > pozdr.

    A ja za solar zapłaciłem 2500 i jestem zadowolony.Szwedzka czy Polska
    to drożyzna i nie na każdy portfel...