    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 20 Oct 2022 03:49:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: A nie mówiłem.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 07:12:46 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    zedajacych-zaczyna-kupujacych-Mieszkaniowka-robi-zwr
    ot-8419256.html

    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/ceny-najmu
    -rynek-jest-przeludniony-czynsze-pna-sie-w-gore/lgw2
    0c8

> [...]
    > temu o ponad 90 proc. więcej. Ponadto trzeba pamiętać, że wspomnianych 59 od
    > tys. mieszkań na wynajem, to liczba oszacowana dla całego kraju. To
    > również niewiele biorąc pod uwagę, że cały zasób mieszkań na wynajem można
    > w Polsce szacować na około 1,2-1,4 mln nieruchomości" -- ocenia Bartosz
    > Turek, główny analityk HRE Investments."
    >

    > Powyższe stoi w sprzeczności z Twoimi tezami o nadwyżce mieszkań w PL.
    > Jak by te puste 2 mln nadawały się na wynajem to by były wynajmowane.
    > Dodatkowy 1000-2000 miesięcznie jest niepogardzenia.

    To nie są moje tezy. Wykaż że któryś z artykułów jaki zalinkowalem osobiście
    napisałem. Albo że ja tworzę albo chce stworzyć nowe podatki od nie wynajętych
    mieszkań. To o dwóch milionach pustych jest wyssane z GUSowskiego palca a nie mojego.
    Ja mogę się z danymi urzędowymi zgodzić albo nie zgodzić. Z tym że gdybym negował
    obiektywne dane to byłbym zwyczajnie głupi. Skala zjawiska jest zbyt duża żeby ktoś
    mógł albo chciał w imieniu instytucji państwowej oszukać. Uważam że nieprawda jest
    jakoby wszystkie z pustych mieszkań nadawał się do remontu kapitalnego albo było w
    domach do wyburzenia. Za to z doświadczenia wiem że dla części osób którym
    przysługują mieszkania z kwaterunku nie ma mieszkań bo są zbyt ładne i zbyt duże. Jak
    byś był decydentem to dałbyś komuś nowe wyremontowane mieszkanie jeśli w poprzednim
    przez 30 lat nie pomalował ścian i w zimę palil podłoga w piecu? Nie wiem ile masz
    lat ale masz/miałeś dziadków, rodziców. Jeśli miałeś to zostały po nich mieszkania
    czy domy. Czy one nadawały się tylko do wyburzenia? W którymś z ostatnich tematów
    pojawiło się mieszkanie za 2,5 tysiąca za metr. To takie mieszkanie po kimś kto
    przeżył swoje życie i umarł. Czy ono nadaje się tylko do kapitalnego remontu. Jakiś
    debil napisał że 100 tysięcy tam trzeba na remont. Sytuacja z mieszkaniami w dużych
    miastach jest trochę zakłócona przez wojnę na wschodzie. Ale niedużo. Jak zakłócenie
    ustąpi to bez nakładów przybędzie na rynku najmu kilkaset tysięcy mieszkań. I o ile
    jak przed wojna przyjeżdżali to było to rozłożone w czasie. To jak się wojna skończy
    to połowa w przeciągu dwóch tygodni wyjedzie do siebie. I odblokuje kilkaset tysięcy
    mieszkań. A ty podpierasz się tym że ktoś napisał że brakuje 60 tysięcy. Sytuacja
    jest rozwojowa i najbliższy czas pokaże czy w Polsce brakuje mieszkań czy nie brakuje
    i są duże rezerwy.