  • 1. Data: 2022-10-10 11:05:52
    Temat: A nie mówiłem.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Konczy-sie-czas-spr
    zedajacych-zaczyna-kupujacych-Mieszkaniowka-robi-zwr
    ot-8419256.html
    Codziennie jest na którymś portalu informacyjnym tego typu informacja jak wyżej.
    Oczywiście nie przeszkadza to żeby i były informacje że rynek nieruchomości kwitnie i
    że nic tylko brać nieruchomości za dowolnie wysoką cenę. Jako powód początku zapaści
    podają że to wina braku kredytów hipotecznych. Prawdziwy powód jest tutaj.
    https://www.google.com/search?q=wyz+demograficzny+po
    lska&client=tablet-android-lenovo-rvo3&prmd=nisv&sxs
    rf=ALiCzsaQeqmsahAiSsNxJpm_mT8wS-hxWw:1665392068036&
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjy2IH1pNX6AhUGx
    4sKHXUDCokQ_AUoAnoECAMQAg&biw=1334&bih=800&dpr=1.5#i
    mgrc=44Bk2uBet0zRSM

  • 2. Data: 2022-10-10 11:42:40
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 11:05 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjy2IH1pNX6AhUGx
    4sKHXUDCokQ_AUoAnoECAMQAg&biw=1334&bih=800&dpr=1.5#i

    Wnioskowanie masz jak w tym sucharze:
    Radziecki naukowiec przeprowadza badanie narządów słuchu muchy. Wysunął
    tezę, że mucha, z uwagi na brak widocznych uszu, słucha odnóżami.
    złapał muchę, wyrwał jej skrzydełka, położył na blacie i mówi:
    - Nu, mucha, idzi. - Mucha idzie.
    Wyrwał jedną parę nóg, położył muchę na blacie i mówi:
    - Nu, mucha, idzi. - Mucha idzie.
    Wyrwał drugą parę nóg, położył muchę na blacie i mówi:
    - Nu, mucha, idzi. - Mucha z trudem, ale idzie.
    Wyrwał trzecią parę nóg, położył muchę na blacie i mówi:
    - Nu, mucha, idzi. - Mucha nie idzie.
    Naukowiec zadowolony zapisuje wynik doświadczenia:
    - Po wyrwaniu wszystkich odnóży mucha ogłuchła.

    Wszędzie Ci piszą, że ten spadek wynika z braku finansowania u kupujących,
    a Ty jak ten ruski ciągle to samo: to przez demografię, zaczyna się, a nie
    mówiłem...

    TG

  • 3. Data: 2022-10-10 12:12:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > - Nu, mucha, idzi. - Mucha nie idzie.
    > Naukowiec zadowolony zapisuje wynik doświadczenia:
    > - Po wyrwaniu wszystkich odnóży mucha ogłuchła.

    Mimo że stara, ta anegdotka jest bardzo zabawna. Ale jeszcze inny
    wydźwięk ma ona dla kogoś, kto jako tako orientuje się w biologii
    owadów. Bowiem organy słuchowe muchy znajdują się w... pierwszej
    parze odnóży. Co do metodologii badawczej opisanej w cytowanej wyżej
    literaturze przemiotu, nie jest sprecyzowane, czy uczony rozpoczął
    wyrywanie od tyłu, czy od przodu. A to jest bardzo isttne.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2022-10-10 12:18:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 października 2022 o 11:42:42 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > a Ty jak ten ruski ciągle to samo: to przez demografię, zaczyna się, a nie

    Coś baranom muszą powiedzieć żeby dalej dawały się strzyc. Mieszkań jest (dwa miliony
    pustych) i będzie w niedalekiej przyszłości do oporu. W trzydziesto letnim bloku
    mieszkanie będzie kosztowało 15% ceny nowego. Pamiętam czasy w których używany
    samochód był droższy od nowego. Jak się zrobiło dużo samochodów to teraz jeżdżący
    ubezpieczony można kupić za 1000 złotych. Z mieszkaniami i nieruchomościami też tak
    będzie.

  • 5. Data: 2022-10-10 13:05:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 12:12 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > wydźwięk ma ona dla kogoś, kto jako tako orientuje się w biologii
    > owadów. Bowiem organy słuchowe muchy znajdują się w... pierwszej

    On badał zapewne Ormia ochracea.

    TG

  • 6. Data: 2022-10-10 15:23:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 października 2022 o 13:05:08 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > On badał zapewne Ormia ochracea.
    >
    > TG
    Nie masz pojęcia jaka była przewidywalna odpowiedź która dałeś. Zachowanie takie
    opisywane jest w książkach do nauki psychologii. U osób zagrożonych lub bojących się
    występuje kilka charakterystycznych i doskonale opisanych zachowan. Zmiana tematu na
    przykład powoduje że w podświadomości następuje wyciszenie przyszłego zagrożenia. W
    innym przypadku można wyśmiać tezę lub głoszącego zła wiadomość. Nie może być realnym
    zagrozeniem to z czego się śmiejemy. Takie zachowania charakterystyczne są dla ludzi
    nie mających własnego zdania. Tlum ma zawsze rację, eksperci mają rację itd. Niestety
    albo może i dobrze taka cechę ma większość ludzi. Takich co samodzielnie są w stanie
    wyciągać wnioski na podstawie obiektywnych danych jest niezmiernie mało. Glupia
    większość nawet jak jej przedstawić obiektywne dane to albo nie zrozumie albo w
    obawie że może to ich dotyczyć danych nie przyjmie, przekręci albo wyśmieje. Dla
    wielu ludzi zagrożenie dużym spadkiem wartości nieruchomości jest pewne tak jak ze
    2*2=4. Nie znam przypadku w którym duża podaż nie powodowała obniżki ceny.

  • 7. Data: 2022-10-10 15:34:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 15:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > albo wyśmieje. Dla wielu ludzi zagrożenie dużym spadkiem wartości
    > nieruchomości jest pewne tak jak ze 2*2=4. Nie znam przypadku w którym

    Kiedyś się rozpisałem i napisałem dlaczego w dłuższej perspektywie z
    cenami nieruchomości nie masz racji.
    W skrócie, demografia w PL miałaby znaczenie gdybyśmy mieli zamknięte
    granice.
    Na szczęście praktycznie każdy może tu przyjechać i się osiedlić.
    Jak nas zabraknie to nieruchomości będą kupować/wynajmować inni z Europy
    lub świata.
    Twoja pisanina nic nie zmieni, Polska to dobre miejsce do życia.
    Wielu z południa Europy już dziś chętnie by się tu przeprowadziło, za
    parę/paręnaście lat będą mieli większą motywację.

    TG

  • 8. Data: 2022-10-10 19:10:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Marudzisz o tych taniejących mieszkaniach już dobre kilka lat i jak były
    całkiem niedawno po 3,5 koła za metrkwadrat tak teraz bez 8 nie
    podchodź. Tanieje w ciul :]

    L.

  • 9. Data: 2022-10-10 20:59:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 października 2022 o 15:34:21 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Wielu z południa Europy już dziś chętnie by się tu przeprowadziło, za
    > parę/paręnaście lat będą mieli większą motywację.

    Z tymi co by się mogło tutaj osiedlić jest tak że ci co byśmy ich chcieli nie chcą a
    nawet ci co byśmy ich nie chcieli też specjalnie nie chcą bo chcą do niemiec.
    chwilowo wojna wprowadziła zakłócenie. Ono nie będzie trwać wiecznie. Jak tutaj tak
    dobrze to dlaczego ci co wyjechali po wejściu do chujni nie wracają i liczysz na
    jakichś obcych. Szybciej Polacy po zakończeniu wojny będą jechali na Ukrainę bo tam
    będzie dużo dobrze płatnej pracy. Język podobny i niedaleko. Tutaj rynek budowlany za
    chwilę się załamie i zostanie dużo firm i ludzi szukających pracy w budownictwie.

  • 10. Data: 2022-10-10 21:22:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 10 października 2022 o 19:10:10 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
    > Marudzisz o tych taniejących mieszkaniach już dobre kilka lat i jak były
    > całkiem niedawno po 3,5 koła za metrkwadrat tak teraz bez 8 nie
    > podchodź. Tanieje w ciul :]
    >
    > L.
    W Polsce przeciętna długość życia to 76 lat. Kilka lat temu była podobna. Kilka lat
    temu pierwszy rocznik powojennego wyżu demograficznego miał kilka lat mniej i wynosił
    76 - kilka lat. Znaczy się jeszcze nie umierali z powojennego wyżu. W międzyczasie
    Covid trochę zwiększył umieralność. W przeciwieństwie do wielu wierzących w to że
    większość ma zawsze rację coś sprawdziłem i wyszlo ze na rynku budowlanym jest
    robiony sztuczny tłok. Twierdzisz że dlugo trwa i nic sie nie dzieje. Znaczy się
    mieszkania nie tanieją. Demograficzne młyny wolno mielą i na efekt mielenia trzeba
    poczekać. Ale nie dziesiątki lat. Załamanie jest już za rogiem.juz dwa miliony
    mieszkań stoją puste.wyglada że dwa miliony pustych mieszkań nie stanowi jeszcze masy
    krytycznej. Zapaść jest niedaleko. Może rok, może dwa ale nie dłużej niż trzy jak się
    zacznie.