  • 81. Data: 2022-10-20 20:32:29
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 07:49:09 UTC+2 a...@p...onet.pl napisał(a):
    > .
    > Dla normalnego człowieka ryzyko nie jest warte tych pieniędzy i dlatego większość
    tych pustostanów nie będzie
    > nigdy wynajmowanych (przynajmniej dopóki mamy takie prawo) tylko trzymanych "dla
    dzieci" czy po porostu "bo nie warto".

    Taki Urban legends to jest

  • 82. Data: 2022-10-27 19:08:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 października 2022 o 11:30:36 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    mieszkań jest w Polsce niezamieszkanych.26 wrz 2022
    mieszkań. Około 12,1% z nich było pustych, co daje wynik na poziomie 1,86 mln. Na .
    Rynekpierwotny.pl
    > Z tymi pustymi mieszkaniami w Polsce to tak jak w Łodzi.
    > Łódź ma ok 9000 pustych mieszkań jednak ze względu na stan techniczny żadne nie
    nadaje się do zamieszkania.
    > Na przyznanie mieszkania komunalnego/socjalnego w samej Łodzi czeka ok 3tys osob
    Drugie tyle pustych co ma miasto jest w rękach prywatnych. W Łodzi ok 12% mieszkań
    stoi pustych. O ile miasto nie będzie sobie płaciło czynszu od swojego pustego
    mieszkania to prywatny właściciel musi płacić czynsz, opłaty licznikowe nawet jak ma
    zużycie zero, ponosić koszty ogrzewania. Podatku katastralnego w takiej sytuacji w
    Polsce nie zrobią. Ale mogą zrobić nieduży podatek od mieszkania w którym nikt nie
    mieszka. Niedawno o tym mówili. Część osób obejdzie taki podatek bo do pewnego
    momentu się da. Ale nie obejdzie płacenia czynszu z dodatkami i podatków różnych.

  • 83. Data: 2022-10-27 20:04:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 27 października 2022 o 19:08:04 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

> [...]
    Rynekpierwotny.pl
    > Drugie tyle pustych co ma miasto jest w rękach prywatnych. W

    I pewnie znaczącą większość z tych mieszkań stoi pustych bo mają nieuregulowane
    sprawy własności ew nie nadają się do zamieszkania a właściciela nie stać na
    doprowadzenie ich do użytku.
    W moim niewielkim mieście znam kilka takich przy po adkiw.
    Np piękna swego czasu zabytkowa już kamienica- namoarterze i w piwnicach była kiedyś
    drukarnia na piętrach bodajże 12 mieszkań/lokali
    Stoi tomod lat puste popada w ruinę bo właściciel zmarł nie zostawiając testamentu a
    spadkobierców ustawowych jest ponoć kilkunastu inconiektorzy trudni do zlokalizowania
    albo dogadać się nie mogą.
    Podobnych przypadków znam więcej.
    Czyli już w moim 40tys miescie ja sam moge podać lokalizację ponad 20 mieszkań które
    są puste bo toczą się tam jakieś spory prawne albo spadkobiercy do kupy się zebrać
    nie mogą

    I też z racji powyższego popadają te kamienice w ruinę i bez dużych nakładów nie
    nadadzą się do zamieszkania.
    Kupić też tego nie można (gdybym np chciał to remontować) bo sprawy własności
    nieuregulowane albo jakieś spory.
    A podejrzewam że wg Twoich statystyk to właśnie jest część z tych "2mln pustych
    mieszkań"

  • 84. Data: 2022-10-27 20:49:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 października 2022 o 20:04:58 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    nieuregulowane albo jakieś spory.
    > A podejrzewam że wg Twoich statystyk to właśnie jest część z tych "2mln pustych
    Nie mam swoich statystyk. Prznosze informacje z GUSu. GUS twierdzi że w Polsce są
    prawie dwa miliony pustych mieszkań. Do tego twierdzi że GUS że zaczął umierać
    powojenny wyż demograficzny. Ponieważ jest to, ten wyż, wiele milionów ludzi i
    wszyscy oni mieszkają najczęściej w blokach zbudowanych po wojnie to jak umrą to
    zostaną po nich mieszkania w powojennych budynkach z resursem na kilkadziesiąt lat.
    Cała akcja będzie się stopniowo rozwijać przez najbliższe kilka lat. W tym czasie na
    rynku pojawia się ogromne ilości mieszkań. Zagospodarować własnymi siłami się ich
    miedź. Migracji w takich ilościach nie będzie. Raczej ludzie będą wyjeżdżali. Jedni
    do Europy zachodniej inni na Ukrainę bo tam dobrze płatnej pracy będzie na wiele lat.
    Kilka milionów mieszkań jakie pojawią się w kilka lat na rynku wtórnym wywali rynek
    mieszkań w Polsce do góry nogami. Profesjonalny rynek sieci za chwilę będzie sie
    działo. Sprzedawcy nowych potrafią dać 20% rabatu a rynek kamienic w Łodzi należy już
    do kupujących. duża w bardzo dobrym stanie kamienica z osiemnastoma mieszkaniami,
    dwoma sklepami knajpa to od frontu. W podwórku chyba trzy nieduże sklepy. Nie może
    znaleźć nabywcy za 7 milionów złotych. Jeszcze niedawno wlasciciel chciał 12
    milionów.

  • 85. Data: 2022-10-28 13:51:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 27 Oct 2022 11:49:54 -0700 (PDT), w
    <c61d178b-39c6-4571-a114-9bc00f4366e3n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > GUS twierdzi że w Polsce są prawie dwa miliony pustych mieszkań.

    Super. Podali gdzie?

  • 86. Data: 2022-10-28 22:47:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 13:54:46 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Thu, 27 Oct 2022 11:49:54 -0700 (PDT), w
    > <c...@g...com>, Zenek Kapelinder
    > Super. Podali gdzie? Nn
    Prosisz i masz. Zacznę od wybiórczej gazety bo ona w opozycji do rządzących i musiała
    prawdę napisać
    https://wyborcza.biz/biznes/7,147758,28945308,nie-sp
    rzedam-ani-nie-wynajme-dlaczego-mieszkania-stoja-pus
    te.html
    Bankier
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Liczba-pustostanow-
    w-Polsce-Narodowy-Spis-Powszechny-2021-8425238.html
    Obserwator gospodarczy
    https://obserwatorgospodarczy.pl/2022/10/15/prawie-2
    -mln-niewykorzystanych-mieszkan-w-polsce-opodatkowac
    /
    W polityce chcą żeby zapłacić za artykuł w którym jest to samo co w darmowych. Że po
    spisie powszechnym GUS wyliczył że....... .
    Z artykułu. Gospodarce na podstawie jak napisali gazety wybiórczej.
    Jak czytamy na portalu gazeta.pl, problemem tych pustostanów jest zwykle lokalizacja,
    znajdują się w mało atrakcyjnych miejscach do zamieszkania. A jest prawdopodobne, że
    liczba będzie rosnąć. Osoby z lat 50-tych wkrótce zacząć umierać, pozostawiając po
    sobie kolejne mieszkania
    Przyznasz że potęga manipulacji jest ogromna. Prawdopodobne jest że liczba mieszkań
    będzie rosnąć bo będą umierali ludzie w mało atrakcyjnych miejscach.
    Jedno w tych i wielu innych artykułach jest wspólne. We wszystkich powołują się na
    GUS który ma dane zespołu powszechnego.