  • Data: 2015-07-29 11:16:56
    Temat: Re: Absurd - garaz obudowany blokiem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Pewnie się jakoś sprytnie połączyli z tym blokiem, więc za bardzo nie ma
    > potrzeby/możliwości dostępu do dachu, który jest teraz czyjąś podłogą.

    Nie chodzi o konieczność ale możliwość - skoro to mój dach to mogę chcieć
    się na nim położyć :-)

    > Mapa warszawska wróciła do życia i miałem rację, tam cała okolica jest w
    > użytkowaniu wieczystym. I też jestem ciekaw co prawnicy tam wymyślili, a
    > miasto przyklepało. Działka na planie jest jedna duża pod tym blokiem,
    > więc
    > prawdopodobnie nie było wydzielonych działek dla poszczególnych garaży.
    > Pewnie sporo by powiedziała treść KW, ale trzeba by znać jej numer.

    Czyli jednak dziennikarz pisał bzdurę. Ten nieobecny nie jest _właścicielem_
    tylko użytkownikiem na podstawie jakiejś umowy. Co więcej skoro nie ma
    wydzielonej działki to nie jest użytkownikiem wieczystym działki stąd nie ma
    prawa do przestrzeni nad garażem.

    Zgodnie z prawem nieruchomość jest tego czyja działka więc gość nie jest
    właścicielem garażu - a więc nie ma prawa robić z nim co chce (np. zmienić
    dach).

    Czyli wychodzi na to że gość ma umowę użytkowania garażu - i to zostało mu
    zapewnione.

    W takim razie pozostaje tylko jedno pytanie - dlaczego ta umowa
    (użytkowania) nie została wypowiedziana?

    > Zgodnie z orzecznictwem to "umowa społeczna" ;)

    W takim razie wypowiedzieć ją może społeczeństwo - najbliższa okazja już na
    jesieni :-)

    Pozdrawiam
    Ergie