    Date: Sun, 06 Nov 2011 02:07:52 +0100
    From: Paweł Sujkowski <p...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Adapter Viessmann 60/100

    Witam

    Nie do końca wiem jak jest z Vitodensem 100 ale mogę powiedzieć jak
    miałem z 343F. Część powietrzna na górze kotła kończy się stożkiem z
    tworzywa sztucznego. Część spalinowa to kielich rury z wewnętrzną
    uszczelką. W materiałach Viessmanna dla mojego kotła nie było żadnego
    króćca tylko bezpośrednio wchodziło kolano albo ostatnia rura SPS. Ja
    mam SPS ze Spiroflexa z kwasiaka (część spalinowa)/nierdzewki (część
    powietrzna). I niestety po połączeniu wszystkiego w całość okazało się
    że część powietrzna nie za dobrze uszczelnia się na stożku z tworzywa
    sztucznego. Po obejrzeniu podejrzewałem, że blacha mojego SPS-a jest
    zbyt cienka i wiotka aby na wcisk zapewnić szczelność w tym miejscu.
    Wpadłem na pomysł aby pierwszy element zastosować właśnie od Viessmana
    oryginalny i zakupiłem pokazywany przez ciebie króciec. Element ten
    wykonany jest z aluminium ale jest od jakiegoś magicznego kotła. O ile
    część powietrzna wyglądała OK (pomijając króćce pomiarowe które w moim
    przypadku nie miały by zastosowania gdyż są wbudowane w kocioł), to
    część spalinowa nie miała bosego końca tylko kielichy z obu stron. Nie
    nadało się. Musiałem uszczelnić w inny sposób.
    Viessmann do Vitodensów przewiduje systemy produkcji Skoberne. W/g ich
    dokumentacji wykonane są z polipropylenu/aluminium i zapewne dobrze
    współpracują z zakończeniem kotła.
    Reasumując, jeśli nie masz na koncentrycznym wyjściu z kotła bosego
    końca rury spalinowej, to ten zestaw nie jest dla ciebie. Najlepiej
    zastosuj elementy Viessmanna i nie będzie kłopotu. Jeśli zastosujesz
    krajowe elementy z kwasiaka/nierdzewki koniecznie sprawdź uszczelnienie
    połączenia powietrznego. Powodzenia.

    Paweł Sujkowski