  • 1. Data: 2011-11-05 12:54:43
    Temat: Adapter Viessmann 60/100
    Od: "trio" <t...@w...pl>

    Witam,
    przymierzam się do zakupu rur 60/100 do swojego kotła kondensacyjnego
    Viessmann Vitodens 100-W (z zasobnikiem vitocell 100-w). Sprzedawca (przez
    internet) zaleca mi poza zakupem wszystkich rur dodatkowo adapter Viessmanna
    za 50zł.

    Chodzi chyba o coś takiego
    http://www.drago24.pl/pl/p/VIESSMANN-ADAPTER-60100-/
    945

    Wyjście z kotła u góry wygląda jakby było dostosowane do rury 60/100 i jakby
    nie trzeba było żadnego adaptera. Czy ten adapter na pewno jest potrzebny,
    czy też sprzedawca chce mi wcisnąć to jako niepotrzebny dodatek?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2011-11-05 21:19:34
    Temat: Re: Adapter Viessmann 60/100
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    To co pokazałeś na zdjęciu ma otwory serwisowe na sondę spalin. Jeśli ten
    model kotła nie ma własnego króćca do pomiaru to niestety taki adapter by
    się przydał. Chyba że jest bezpośredni, łatwy dostęp do końca rury wylotowej
    spalin i sondę serwisant będzie mógł po prostu do niej włożyć.

  • 3. Data: 2011-11-06 01:07:52
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com>

    Witam

    Nie do końca wiem jak jest z Vitodensem 100 ale mogę powiedzieć jak
    miałem z 343F. Część powietrzna na górze kotła kończy się stożkiem z
    tworzywa sztucznego. Część spalinowa to kielich rury z wewnętrzną
    uszczelką. W materiałach Viessmanna dla mojego kotła nie było żadnego
    króćca tylko bezpośrednio wchodziło kolano albo ostatnia rura SPS. Ja
    mam SPS ze Spiroflexa z kwasiaka (część spalinowa)/nierdzewki (część
    powietrzna). I niestety po połączeniu wszystkiego w całość okazało się
    że część powietrzna nie za dobrze uszczelnia się na stożku z tworzywa
    sztucznego. Po obejrzeniu podejrzewałem, że blacha mojego SPS-a jest
    zbyt cienka i wiotka aby na wcisk zapewnić szczelność w tym miejscu.
    Wpadłem na pomysł aby pierwszy element zastosować właśnie od Viessmana
    oryginalny i zakupiłem pokazywany przez ciebie króciec. Element ten
    wykonany jest z aluminium ale jest od jakiegoś magicznego kotła. O ile
    część powietrzna wyglądała OK (pomijając króćce pomiarowe które w moim
    przypadku nie miały by zastosowania gdyż są wbudowane w kocioł), to
    część spalinowa nie miała bosego końca tylko kielichy z obu stron. Nie
    nadało się. Musiałem uszczelnić w inny sposób.
    Viessmann do Vitodensów przewiduje systemy produkcji Skoberne. W/g ich
    dokumentacji wykonane są z polipropylenu/aluminium i zapewne dobrze
    współpracują z zakończeniem kotła.
    Reasumując, jeśli nie masz na koncentrycznym wyjściu z kotła bosego
    końca rury spalinowej, to ten zestaw nie jest dla ciebie. Najlepiej
    zastosuj elementy Viessmanna i nie będzie kłopotu. Jeśli zastosujesz
    krajowe elementy z kwasiaka/nierdzewki koniecznie sprawdź uszczelnienie
    połączenia powietrznego. Powodzenia.

    Paweł Sujkowski