  • 1. Data: 2011-11-04 07:55:08
    Temat: jaka piła łańcuchowa..
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Ja dzisiaj z takim leciutkim OT..

    Musze kupić piłę łańcuchową.

    Przeznaczenie:
    Raz do roku pociąć ze 3 kubiki drewna do kominka, drewno od leśniczego,
    w postaci bali o długości 1,25m średnicy ~10..~30cm, głównie dąb.
    dodatkowo okazyjnie w ogrodzie jakąś gałązkę czy deskę przyciąć..

    Jak najbardziej może być to piła elektryczna. Nie będę się oddalał od
    gniazdka dalej niż na 10m.

    Poprzednio miałem piłę spalinową, jakiś noname ale całkiem nie
    najgorszy. Jednak ciągłe odpalanie i gaszenie piły aby sobie nowy klocek
    drewna ułożyć było uciążliwe, z elektryczną nie powinno być takiego
    problemu. Ryzykowne było też operowanie tą piłą na drzewie czy drabinie,
    bo albo wchodzić z odpaloną(zablokowaną) piłą na drzewo, (czasem lubiła
    zgasnąć), albo męczyć się z jej odpaleniem na drzewie..

    Budżet dość ograniczony, lecz gdy pojawią się argumenty, że faktycznie
    warto dopłacić to się będę zastanawiał. Powiedzmy na starcie coś
    budżetowego ~300zł.

    Na allegro, sortując po liczbie kupionych egzemplarzy wyróżniają się te
    modele:
    http://allegro.pl/pila-elektryczna-lancuchowa-powerm
    at-3000w-40cm-i1890900069.html

    http://allegro.pl/pila-pilarka-lancuchowa-elektryczn
    a-nac-yt4645-2kw-i1860742041.html

    http://allegro.pl/pila-elektryczna-lancuchowa-german
    y-2650-w-i1888030588.html

    http://allegro.pl/makita-uc4030a-pilarka-lancuchowa-
    elektryczna-2kw-i1885673175.html

    Coś z tego jest warte swojej ceny? ewentualnie, czy coś z tego jest
    zdecydowanie szajsem, którego należy unikać?
    Ta makita się wybija cenowo od reszty, ale jeżeli będzie tego warta...
    Oczywiście nie ograniczam się tylko do allegro.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-11-04 08:18:35
    Temat: Re: jaka piła łańcuchowa..
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >postaci bali o długości 1,25m średnicy ~10..~30cm, głównie dąb.
    >dodatkowo okazyjnie w ogrodzie jakąś gałązkę czy deskę przyciąć..

    Jak do takich zastosowań to kup cos najtańszego w markecie.
    Dlaczego w markecie? - bo nie będziesz miał problemów z ew. gwarancja a jak
    kupisz w necie to w przypadku awarii musisz wysyłać do sprzedawcy itp.
    Kup tylko coś minimum 2000W

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 3. Data: 2011-11-04 09:14:35
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-04 08:55, Albercik pisze:
> [...]
    > Ta makita się wybija cenowo od reszty, ale jeżeli będzie tego warta...
    > Oczywiście nie ograniczam się tylko do allegro.

    Mysle, ze dobrym kompromisem bedzie Partner. Jest to tansza marka
    Husqwarny robiona w USA.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-11-04 09:20:34
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-11-04 10:14, MarcinJM pisze:
    > Mysle, ze dobrym kompromisem bedzie Partner. Jest to tansza marka
    > Husqwarny robiona w USA.

    Acha, i nie celuj w najmocniejsza i z najdluzsza pletwa, bo to cholernie
    niewygodne i meczace.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-11-04 09:20:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:j90adt$f6o$...@i...gazeta.pl... Mysle, ze dobrym kompromisem
    >bedzie Partner. Jest to tansza marka Husqwarny robiona w USA.

    Ale kosztuje chyba trochę więcej jak 300 zł a tyle autor wątku przeznaczył
    na zakup.

  • 6. Data: 2011-11-04 14:12:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak już koledzy pisali, kup w markecie, bo jak się zepsuje, to masz
    bezproblemową wymianę albo naprawę.
    Na moc nie patrz. Weź do ręki i kup taką, jaka Ci dobrze leży.
    No i unikaj plastikowej zębatki napędu łańcucha - nowa ok. 80 zł, więc
    szybko koszt napraw przewyższy wartość piły.
    Jack

  • 7. Data: 2011-11-04 19:52:35
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ta makita się wybija cenowo od reszty, ale jeżeli będzie tego warta...
    > Oczywiście nie ograniczam się tylko do allegro.

    Makita odstaje cenowo ale będzie zdecydowanie odstawiać też resztę
    jakościowo. Wiesz, mercedes - te sprawy. Gdybyś pracował nią codziennie lub
    przynjmniej często, makita byłaby na pewno świetnym wyborem. Używam sprzętu
    tej marki (akurat nie pił) w działalności i choć dostaje on strasznie po
    tyłku działa bezawaryjnie po kilka lat. Jeżeli ją kupisz to przy Twoim
    użytkowaniu, zapewne przez najbliższych 15 lat problemem będzie tylko
    ostrzenie łańcucha.

    Z innych mogę polecić pójście do castoramy i zakup "ichniej" pilarki 2 kW
    (takiej zielonej) za coś ok 147 zł. Kolega ma taką piłę od blisko trzech
    lat - ciągle coś nią rżnie na opał - ja czasem pożyczam od niego na jakieś
    wycinanie podłóg pod rury u klientów i daje radę. W sprzęcie noname
    problemem może być łańcuch i być może na dzień dobry trzeba będzie kupić
    jakiś dobry bo ten w narzędziu może się np wyciągnąć po pierwszym użyciu -
    taki urok takich narzędzi że mają liche elementy robocze, np jest to norma w
    pilarkach tarczowych że tarcza z wyposażenia starcza na 2 m.b. cięcia i
    potem już tylko pali - taka jest tępa.

  • 8. Data: 2011-11-08 07:36:40
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Ostatnio kupilem najtansza pile marki Casto...
    Jak dotad pocialem pare kubikow drewna i smiga dalej. Do zakupu
    zachecila mnie 2letnia gwarancja.
    Wydalem chyba 150 zl :)

    --
    Marek