  • 1. Data: 2011-11-03 16:39:40
    Temat: ścianka działowa - możliwość przewrócenia
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Jedna z ścianek działowych na poddaszu (beton komórkowy 12cm) jest tak
    postawiona, że z prawej strony przylega do ścianki kolankowej a z lewej
    strony do drewnianego słupa. Ścianka jest przytwierdzona tylko do stropu. Z
    góry ścianki jest krokiew i ścianka dotyka do tej krokwi, ale zostanie to
    poprawione i murarze odetną 2-3 cm od góry.

    Jak skutecznie zabezpieczyć ściankę aby się nie przewróciła?

    http://img59.imageshack.us/img59/1831/p1050535ml.jpg

    Proszę o rady.

    Pozdrawiam,
    BWP

    P.S.
    Liczę na odpowiedź od Shamana: jak poradziłeś sobie ze ścianką działową na
    poddaszu,
    która Ci się przewróciła? Jak ją wzmocniłeś?

    P.S.2
    Zadałem to pytanie w wątku 'SSO - prośba o ocenę jakości prac'. Nie było
    odzewu, pewnie post zginął w natłoku innych, więc tworzę osobny wątek.

  • 2. Data: 2011-11-04 07:15:02
    Temat: Re: ścianka działowa - możliwość przewrócenia
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak skutecznie zabezpieczyć ściankę aby się nie przewróciła?

    ja nie Shaman, ale widzę trzy sposoby...
    pierwszy, to jeśli aranżacja pozwala, dobuduj jakiś kawałek ścianki
    prostopadłej przy tym słupie
    drugi, przymocuj do słupa, stropu i ścianki kolankowej profile UD, jak
    najcieńsze i daj na to płytę g/k
    trzeci, po obu stronach słupa przykręć wkrętami lub gwoździami te
    pustaki, zostawiając parę cm wystające, żeby unieruchomić ściankę,
    nawet lekko przez róg pustaka, na skos, jeśli szerszy jest niż słup,
    podobnie przy kolankowej, potem tynkiem przykryjesz
    BTW obetnij więcej niż 2-3 cm, tak, żeby wchodziła w strop tylko
    kawałeczek

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-11-04 18:46:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-11-2011 o 08:15:02 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > podobnie przy kolankowej, potem tynkiem przykryjesz
    > BTW obetnij więcej niż 2-3 cm, tak, żeby wchodziła w strop tylko

    Podam ci czwarty pewny, wymuruj na normalnej zaprawie a ni na kleju.
    Ja się po tamtej dyskusji kapnąłem że mam na poddaszu taką samą ściankę
    oddzielającą pokój od schodów i nic się nie dzieje ani nie działo a nawet o
    nią drabinę opierałem, ale mam wymurowaną na mocnej zaprawie a shaman
    miał na kleju.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-11-04 21:25:50
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 3, 5:39 pm, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > Zadałem to pytanie w wątku 'SSO - prośba o ocenę jakości prac'. Nie było
    > odzewu, pewnie post zginął w natłoku innych, więc tworzę osobny wątek.

    Dziwi mnie ze architekci takie buble produkuja.
    Sciana bedzie stac albo jesli bedzie ciezka (np. z pelnej cegly) albo
    jak bedzie sie czegos trzymac (sciana prostopadla, komin itp).

    Sciana z porothermu czy ytonga nie jest ciezka do tego klej czy
    zaprawa w porothermie sie nie ma czego trzymac (lana cienko) i trzeba
    by ja do czegos kotwic. Tyle ze do drewna sie nie da bo drewno pracuje
    i sciana popeka.

    Kurcze takie projekty kupujecie a potem trzeba sie glowic ak te
    scianki postawic zeby staly.
    Trzeba pojsc do architekta ktory to wyplodzil i poprosic o naprawe
    bubla...

  • 5. Data: 2011-11-05 01:53:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Lis, 17:39, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > poprawione i murarze odetną 2-3 cm od góry.
    >
    > Jak skutecznie zabezpieczyć ściankę aby się nie przewróciła?

    Ona powinna byc wymurowana z przewiazaniem do scianki kolankowej. Ta
    jest tylko dostawiona do niej ?? Przy murowaniu powinni wykuc "kosze"
    na co drugi pustak i go tam obciaprac zaprawa/klejem i wpuscic na
    przynajmniej pare cm. Wtedy nie byloby zadnego problemu. Teraz to
    mozesz zamontowac jakies mocne katowniki przy sciance kolankowej z obu
    stron (wysoka ta scianka kolankowa?). Ten mur jako tako tworzy zwarta
    calosc i jest mocny - jak go przymocujesz od strony sciany kolankowej
    to z drugiej strony na pewno sie tez nie przewroci - no chyba ze ma
    pare metrow dlugosci :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-11-07 09:14:02
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    b.googlegroups.com...
> [...]
    > calosc i jest mocny - jak go przymocujesz od strony sciany kolankowej
    > to z drugiej strony na pewno sie tez nie przewroci - no chyba ze ma

    U mnie ścianka kolankowa to jedna warstwa pustaków i wieniec, łącznie będzie
    ok. 45cm wysokości, więc niewiele. Ściana działowa nie jest przewiązana do
    ścianki kolankowej. Przymocuję działówkę za pomocą kątkowników do wieńca
    ścianki kolanowej. Na pewno nieco poprawi to stabilność tej ściany.

  • 7. Data: 2011-11-07 09:16:51
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > oddzielającą pokój od schodów i nic się nie dzieje ani nie działo a nawet
    > nią drabinę opierałem, ale mam wymurowaną na mocnej zaprawie a shaman

    To już ostateczność, bo trzebaby zburzyć całą ściankę i na nowo ją
    wymurować. Sądzę jednak, że połączenie tej ściany od góry profilami z dwiema
    równoległymi ścianami powinno zapewnić jej stabilność.

  • 8. Data: 2011-11-07 09:18:35
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    d.googlegroups.com...
    > BTW obetnij więcej niż 2-3 cm, tak, żeby wchodziła w strop tylko
    > kawałeczek

    Możesz trochę rozwinąć? Nie bardzo rozumiem to zdanie...

  • 9. Data: 2011-11-07 09:51:43
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-03 17:39, brunet.wp pisze:
> [...]
    > zostanie to poprawione i murarze odetną 2-3 cm od góry.
    >
    > Jak skutecznie zabezpieczyć ściankę aby się nie przewróciła?

    Najprostsza metoda, wg. mnie, to kupić dwa grube płaskowniki ze stali i
    przykręcić z jednej strony do słupa, a z drugiej do krokwi, tak żeby
    ściana była między tymi płaskownikami.

    Można ją tak złapać, dla pewności, w dwóch miejscach (na dwóch
    wysokościach).

    I jak Ci odetną to co przylega do krokwi, możesz dać tam pianę - jak się
    rozpręży także będzie trzymać ścianę.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2011-11-07 10:47:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lis, 10:14, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > U mnie ścianka kolankowa to jedna warstwa pustaków i wieniec, łącznie będzie
    > ok. 45cm wysokości, więc niewiele. Ściana działowa nie jest przewiązana do

    I nie robisz zadnej przedscianki do tak malej scianki kolankowej? Ja
    mam jeszcze mniejsza bo tylko jeden pustak i odrazu murlata ale metr
    przed tym robie przedscianke z KG ktora bedzie miala wysokosc ok 1m.
    Za ta przedscianka zmiescilem wszystkie instalacje - glownie rury
    wentylacji mechanicznej, elektryczne, kable z dachu z SATki, internetu
    i takie tam. Tam tez mam wymurowane scianki poprzeczne do scianek
    dzialowych (ktorych swoja droga mam tylko kilka) - dzieki temu wlasnie
    nie ma ryzyka ich przewrocenia.

    Scianka kolankowa wysokosci 45cm jest zupelnie niepraktyczna bo i tak
    nie wykorzystasz tej przestrzeni, pomysl czy nie zrobic przedscianek -
    odpadnie Ci kolejny problem ;)
    pozdr.

    --
    Adam