  • 1. Data: 2011-11-03 09:30:20
    Temat: wentylacja grawitacyjna
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    W związku z tym, ze zbyt mało mam otwórów wentylacji (tylko kuchnia i
    łazienka), a budynek dobrze ocieplony, niestety rekuperatora nie
    zainstalowałem, czego żałuję potrzebuje wykuc dziury w kominie narazie w
    salonie celem zrobienia wentylacji, w domu zbyt duszno, zona nie chce
    podlogowki twierdzi, ze to jej wina :) i musialem przelaczyc dzis na
    grzejniki, a przyczyną po prostu jest brak wentylacji.

    Przy kominie w salonie mam dociągnięte zasilanie od włącznika, i chciałbym
    mieć możliwość otwarcia lub zamknięcia otworu wentylacyjnego , istnieje coś
    takiego?

    Widzę, ze są wentylatory
    http://allegro.pl/wentylator-lazienkowy-silent-100-c
    z-design-silver-i1890132744.html
    ale wentylator mnie nie zadowoli, bo chcą zostawic na dluzej otwartą
    wentyalcję szum wentylatora moze być drażniący.

    nie za bardzo wiem pod jaką nazwą szukac takiej klapki otwieranej przez
    podanie 230V

    A moze są jakieś sprytne rozwiązania, które którymi można regulowac
    wpusczanie odpowiedniej ilości powietrza i jego wyciąganie, nie chciał być
    zbytnio rozkuwać wszystko juz wykończone.
    Salon ok 40m2

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-11-03 09:36:44
    Temat: Re: wentylacja grawitacyjna
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Ja bym szukał raczej przyczyny w szczelnych pomieszczeniach, a nie w
    wentylacji. Wentylacja grawitacyjna nie wyciągnie powietrza z domu,
    jeśli nie zapewnić napływu świeżego...

    Rozszczelnij okna i zobacz, czy pomoże. Jak tak, to być może wystarczy
    zainstalować jakieś napowietrzniki w oknach?

  • 3. Data: 2011-11-03 09:41:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Rozszczelnij okna i zobacz, czy pomoże. Jak tak, to być może wystarczy
    > zainstalować jakieś napowietrzniki w oknach?

    Mikrowentyalcję dziś zrobiłem i pomogło, napowietrzaki mam w kuchni i
    łazience
    sprawdzałem i ciąg jest, salon jest otwarty połączonyz kuchnią,
    jeden napowietrzak kuchenny nie wystarczy dla otwartej kuchni i salonu?

    Myslisz, ze sama mikrowentylacja wystarczy i robienie otworu wentylacyjnego
    w salonie mija się z celem?

    Jak wy to macie rozwiązane w swoich domach nie posiadając rekuperatora?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-11-03 09:52:21
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-03 10:41, Amir pisze:

    > Mikrowentyalcj? dzi? zrobi?em i pomog?o, napowietrzaki mam w kuchni i
    > ?azience
    > sprawdza?em i ci?g jest, salon jest otwarty po??czonyz kuchni?,
    > jeden napowietrzak kuchenny nie wystarczy dla otwartej kuchni i salonu?
    >
    > Myslisz, ze sama mikrowentylacja wystarczy i robienie otworu wentylacyjnego
    > w salonie mija si? z celem?
    >
    > Jak wy to macie rozwi?zane w swoich domach nie posiadaj?c rekuperatora?
    > pozdrawiam

    Ja mam wentylację w kuchni, łazience, kotłowni i salonie.
    Bywają dni, że któryś z kanałów działa w drugą stronę. Czasami nawet
    więcej niż jeden. Zdarza się także, że przez komin od kominka zasysane
    jest powietrze (zwłaszcza, jak długo nie palę i komin się wyziębi). Taki
    urok wentylacji grawitacyjnej.

    Pomaga tylko rozszczelnianie okien.

    Jest to problem tylko jesienno-zimowy, kiedy pali się w piecu, kominku i
    szkoda otwierać okna :)

    W drugim domu będzie reku, albo przynajmniej wentylacja mechaniczna i
    gruntowy wymiennik ciepła.

    Pozdry,
    MW

  • 5. Data: 2011-11-03 10:15:12
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Jest to problem tylko jesienno-zimowy, kiedy pali się w piecu, kominku i
    > szkoda otwierać okna :)
    >
    > W drugim domu będzie reku, albo przynajmniej wentylacja mechaniczna i
    > gruntowy wymiennik ciepła.

    tez tak sobie tłumacze, tylko dopiero co pierwszy wybowałem :)
    grupe sledze od dawana, ale wiekszosc byla przeciwna reku

    teraz wiem, ze rekuperator to dla mnie bylaby podstawa jak i centralny
    odkurzacz rowniez ktorego nie zrobilem, ciągle codzienne wietrzenie domu
    przez biegającą żonę i goniącą mnie do otwierania i zamykania okien. W domu
    bez dywanow i wykladzi kurz ciagle sie osadzaa na kafelkach i panelach
    szybkie odkurzanie zalatwia sprawę, ale noszenie tego pudla to kłopot :)

    do budowy drugiego domu nie mialbym juz chyba chęci i sił męczyć się z tymi
    wszystkimi partaczami i naciągaczami, moze na 10 ekip dwie były
    uczciwe, które miło wspominam.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-11-03 10:41:25
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Jak wy to macie rozwiązane w swoich domach nie posiadając rekuperatora?
    > pozdrawiam

    Ja też mam kanały wentylacyjne w łazienkach, kotłowni, kuchni, salonie.
    Było ich więcej, zatem zrobiłem jeszcze doprowadzenie do garażu i
    wiatrołapu oraz spiżarki.

    Myślę, że jak masz rzeczywiście za mało tych kanałów, to sensownie
    będzie rozszczelniać okna - przynajmniej na parę godzin dziennie.

    Podłogówka moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy :-). O ile dobrze działa
    rzecz jasna...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-11-03 10:45:05
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > jak i centralny
    > odkurzacz rowniez ktorego nie zrobilem,

    A może jednak dałoby radę go teraz zrobić nie robiąc zbytniej demolki...?
    To nie musi być przecież największy z możliwych wypas. Ja mam taki z
    trzema gniazdami i są one rozmieszczone tak, że chyba i teraz - już po
    bałaganach budowlanych - pewnie dałoby radę go zainstalować :-)

    Może i u Ciebie by się dało...?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-11-03 11:05:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > trzema gniazdami i są one rozmieszczone tak, że chyba i teraz - już po
    > bałaganach budowlanych - pewnie dałoby radę go zainstalować :-)

    Za 4-5 lat jak będzie malowanie to chyba się zdecuduję, zastanawiam się czy
    wtedy tez rekuperatora jakos nie upchac, ale jak narazie to umęczyli mnie
    ci wszyscy fachowcy, niedawno
    się pozbyłem ekipy od ocieplenia zrobili to naprawdę super, sprawdzona była
    ekipa, ale nie omiszkali doliczyć conieco więcej:) czas odsapnąc troche
    a do zrobienia jeszcze sporo zostało :)

  • 9. Data: 2011-11-03 13:42:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > teraz wiem, ze rekuperator to dla mnie bylaby podstawa jak i
    centralny
    > odkurzacz rowniez ktorego nie zrobilem,  ci gle codzienne wietrzenie domu
    > przez biegaj c on i goni c mnie do otwierania i zamykania okien. W domu
    > bez dywanow i wykladzi kurz ciagle sie osadzaa na kafelkach i panelach
    > szybkie odkurzanie zalatwia spraw , ale noszenie tego pudla to k opot :)

    Ja u siebie w każdym pokoju mam po jednym oknie rozszczelnionym na
    max ...
    Dodatkowo wietrzę ...

    Co do rekupatora to nie chciałem ...
    Mieszkam na wsi , mam świeże powietrze i lubię wietrzyć niż siedzieć
    szczelnie zamknięty :)

    Wolę świeże powietrze niż powietrze "przetworzone" , tym bardziej że w
    przypadku "przetwarzania" może dojść do jego zanieczyszczenia
    bakteryjnego i będę (i moja rodzina) nieświadomie się truł i wdychał
    jakieś świństwa ...

  • 10. Data: 2011-11-03 15:16:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Lis, 10:36, wolim <n...@t...pl> wrote:
    > Ja bym szukał raczej przyczyny w szczelnych pomieszczeniach, a nie w
    > wentylacji. Wentylacja grawitacyjna nie wyciągnie powietrza z domu,

    Kiedy wlasnie wentylacja grawitacyjna to rozszczelnione okna (lub
    wlasciwiej - sterowalne nawiewniki) i wtedy w kominach jest wiekszy
    "cug" i wieksza wymiana powietrza. Tak wlasnie dziala wentylacja ;)

    A "za szczelne pomieszczenia" to wlasnie brak wentylacji /
    nieprawidlowo wykonana wentylacja grawitacyjna. W takim domu raz dwa
    pojawi sie tu i owdzie grzybek.
    pozdr.

    --
    Adam