  • 1. Data: 2011-11-03 19:56:22
    Temat: Wyjęcie wkładki gerda
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Jak najprościej usunąć wkładkę Gerda typu WKM3M.
    Niestety zgubiłem klucze do tej wkładki. Drzwi są otwarte ale jak to w
    tego typu wkładkach nie wystarczy wykręcenie śruby od czoła drzwi bo
    wkładka jest i tak zablokowana.

    Jest sens rozwiercać? Niby ma ona jakieś zabezpieczenia przeciw
    rozwiercaniu - tylko czy one uniemożliwią rozwiercenie czy tylko wydłużą
    okres pracy wiertarką?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-11-04 02:54:10
    Temat: Re: Wyjęcie wkładki gerda
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Jest sens rozwiercać? Niby ma ona jakieś zabezpieczenia przeciw
    > rozwiercaniu - tylko czy one uniemożliwią rozwiercenie czy tylko wydłużą

    łatwiej ułamać
    SJS

  • 3. Data: 2011-11-04 05:44:33
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-11-04 03:54, SJS pisze:

    > łatwiej ułamać
    > SJS

    Pewnie tak, ale wolałbym uniknąć uszkodzenia drzwi.

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-11-04 06:09:14
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Rozwierć. Przy okazji dowiesz się ile warte jest tego typu zabezpieczenie.
    Napisz, jak poszło.
    Jacek

  • 5. Data: 2011-11-04 08:44:03
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

> [...]
    >
    > Jest sens rozwiercać? Niby ma ona jakieś zabezpieczenia przeciw
    > rozwiercaniu - tylko czy one uniemożliwią rozwiercenie czy tylko wydłużą

    W spisie wkładek które maja klase antywłamaniową nie ma wkładki WKM3m
    Wierć
    SJS

  • 6. Data: 2011-11-04 20:26:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SJS wrote:
    > Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:j8url6$s3q$...@n...onet.pl...

    > W spisie wkładek które maja klase antywłamaniową nie ma wkładki WKM3m
    > Wierć

    tylko użyj dość grubego (4 mm) ale krótkiego najlepiej widiowego wiertła do
    metalu.

  • 7. Data: 2011-11-06 16:04:54
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Wkładka usunięta.

    Powiem tak: myślałem, że będzie trudniej.
    Do pracy poszła wiertarka akumulatorowa oraz kobaltowe wiertło fi3,5mm a
    później fi6mm.

    Wkładka miała zabezpieczenie przeciw rozwierceniu w postaci pręta z
    jakiegoś twardego materiału na którym pierwsze wiertło fi3,5mm dosyć
    szybko się stępiło. Jednak wiercenie pod kątem (na granicy bębęnka)
    spowodowało pręt się lekko wysunął z wkładki i można było go usunąć
    kombinerkami.
    Dalej to już jak w masełku (wkładka z mosiądzu) - pięć minut wiercenia i
    dłubania aby przekręcić wkładkę.

    Od frontu drzwi byłoby trochę gorzej bo cała wkładka jest osłonięta
    metalowym szyldem z obrotową szczeliną na klucz.

    --
    M.