  • 1. Data: 2011-11-04 17:36:38
    Temat: Plamy na kominie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pale drewnem. Drewno takie sobie, pewno mokre.

    Po miesiącu palenia dzień-w-dzień na otynkowanym kominie pojawiły się
    powiększające się brązowe plamy. Wilgotne i z dodatkową fakturą
    pokazujacą szczeliny między bloczkami komina. Wygląda na brudną wodę, bo
    plamy od zwykłej wody były jaśniejsze.

    Moja teoria jest taka że mam mokre drewno a woda skrapla się w górnej
    czesci komina i przesiąka razem ze smołą. Ale to teoria bez podstaw
    fizycznych.

    Teoria "budowlańca" jest taka że do komina napadał deszcz, nasiąkł i
    teraz ciepło spalin powoduje że wilgoć migruje na zewnatrz.

    W okolicy dawno nie padało, od jakiegoś miesiąca.

    Czy ktoś ma pomysl co jeszcze?

    W komin prawdopodobnie wsadzę jakiś wkład (co mnie doprowadza do szału,
    bo wcześniej dowiedziałem się "panie, do kominka wklad, po co").

    Problem z plamami. Co mogę z nimi zrobić? Wyskrobać tynk na całości
    komina i zatynkować ponownie? Zapaćkać jakimś szkłem i przejechać gladzią?

  • 2. Data: 2011-11-04 19:37:49
    Temat: Re: Plamy na kominie
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    >
    > Problem z plamami. Co mogę z nimi zrobić? Wyskrobać tynk na całości komina
    > i zatynkować ponownie? Zapaćkać jakimś szkłem i przejechać gladzią?

    spaliny z mokrego drewna są mokre i agresywne. Do kominków opalanych drewnem
    należałoby zastosować wkład z rur żaroodpornych. Z mokrych spalin może ci
    płynąć po kominie paskudny lesz zasychający w trudną do usunięcia lepką
    smołę osadzającą sadze i tworzącą z niej czopy. Jeżeli nie masz wkładu
    staraj się palić wyłącznie suchym liściastym drewnem - przynajmniej dobrze
    rozgrzejesz i przesuszysz komin. Gadanie o deszczu padającym do komina to
    bzdury.

  • 3. Data: 2011-11-06 07:32:10
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 04.11.2011 20:37, Jackare pisze:
> [...]
    > nie masz wkładu staraj się palić wyłącznie suchym liściastym drewnem -
    > przynajmniej dobrze rozgrzejesz i przesuszysz komin. Gadanie o deszczu

    Potwierdzam. Mój ojciec też to przerabiał, włożona rura w komin
    rozwiązała sprawę.

  • 4. Data: 2011-11-06 08:13:40
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Gadanie o deszczu padającym do komina to
    > bzdury.

    nie powiedziałbym...
    po wymurowaniu komina z systemowych modułów keramzytowych, nie
    używałem go do końca budowy, na dnie wyczystki było mokro po ulewnym
    deszczu, woda w ceramikę nie wsiąkała, lecz spływała w dół, jak
    odpaliłem kominek, to wyszły plamy takie, po jakimś czasie wyschły i
    do dziś jest ok... ale na początku sezonu zawsze mam obawy, na
    szczęście dół komina jest nie wyeksponowany jakoś specjalnie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-11-06 17:41:03
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    .googlegroups.com...

    jak odpaliłem kominek, to wyszły plamy takie, po jakimś czasie wyschły i
    do dziś jest ok... ale na początku sezonu zawsze mam obawy, na
    szczęście dół komina jest nie wyeksponowany jakoś specjalnie...

    Zrób daszek. Jeżeli to komin dymowy, to daszek zrób odpowiednio wysoko.

  • 6. Data: 2013-11-12 18:16:42
    Od: b...@g...com