  • 1. Data: 2011-11-04 20:14:41
    Temat: malowanie kompresorem
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Noszę się z zamiarem kupna kompresora. Jakiś marketowy chińczyk ze
    zbiornikiem 50l, i w najlepszym wypadku dwutłokowy, bo chciałbym wydać koło
    600zł. Przyda się do różnych prac i narzędzi, a oprócz tego na pierwsze
    zadanie chciałbym go wykorzystać na budowie.

    Mam do pociągnięcia dysperbitem fundamenty, a że to chropowata powierzchnia
    i w dodatku dość duża chciałem go do tego użyć w pierwszej kolejności.

    I pytanie, czy da radę? Wszędzie polecają do kompresora rozcieńczać farbę,
    czy pociągnie nierozcieńczony dysperbit przez pistolet do tynkowania, np:

    http://allegro.pl/i1863826211.html

    Druga sprawa czy się nie spali, przy takiej pracy - tych m2 będzie sporo a
    praca ciągła.

    Wydziałem w jakimś dzienniku budowy takie malowanie w praktyce, teraz nie
    mogę znaleźć tej strony. Wszelkie info z praktyki mile widziane.

    scruffty

  • 2. Data: 2011-11-04 20:43:31
    Temat: Re: malowanie kompresorem
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-11-04 21:14, scruffty pisze:

    > Druga sprawa czy się nie spali, przy takiej pracy - tych m2 będzie sporo a
    > praca ciągła.

    Moim zdaniem to się nie uda.
    Po pierwsze do wyrzucenia dużych ilości farby potrzeba dużej ilości
    powietrza, którego ten kompresor nie da.
    Po drugie do tak gęstych farb stosuje się inne urządzenia działające
    przez podanie farby pod dużym ciśnieniem a nie poprzez rozpylanie jej za
    pomocą strugi powietrza.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-11-04 20:50:58
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > czy pociągnie nierozcieńczony dysperbit przez pistolet do tynkowania, np:

    Widziałeś kiedyś jak wygląda dysperbit?
    To nie jest farba. Zresztą nie bez powodu do "malowania" używa się
    szczotki na kiju, a nie pędzla.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2011-11-04 20:54:50
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 21:43:31 +0100, Skimir napisał(a):

    > Moim zdaniem to się nie uda.

    Czyli potwierdza się to czego się obawiałem. Spróbuję szerokim wałkiem z
    długim włosiem może będzie szybciej niż pędzlem.

    scruffty

  • 5. Data: 2011-11-04 20:59:28
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 04 Nov 2011 21:50:58 +0100, wolim napisał(a):

    > W dniu 2011-11-04 21:14, scruffty pisze:

    > Widziałeś kiedyś jak wygląda dysperbit?
    > To nie jest farba. Zresztą nie bez powodu do "malowania" używa się
    > szczotki na kiju, a nie pędzla.

    Tak babrałem się już tą breją, z tym, że do nakładania używałem dużego
    pędzla. Wiem, że ma dużo wyższą lepkość od farby, ale dobrze wymieszany w
    porównaniu z emulsją znowu nie jest aż taki gęsty, stąd myślałem, że skoro
    te pistolety dają radę z emulsją to może i z nim sobie poradzą. Teraz już
    wszystko jasne, dzięki.

    scruffty

  • 6. Data: 2011-11-04 21:00:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 21:14, scruffty <s...@z...pl> wrote:

    > Mam do poci gni cia dysperbitem fundamenty, a e to chropowata powierzchnia
    > i w dodatku do du a chcia em go do tego u y w pierwszej kolejno ci.

    Duza szczota na kiju, pierwsze malowanie rozcienczonym dysperbitem
    (50:50) z woda. Idzie jak po masle. 100m2 pomalujesz raz w godzine :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-11-04 21:07:21
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > te pistolety dają radę z emulsją to może i z nim sobie poradzą. Teraz już

    Hej

    A ja jestem innego zdania, próbowałem szczotką, pędzlem wałkiem .... dupa
    Albo nie do końca tak jakbym chciał. Powierzchnia mocno chropowata i nie
    dochodzi wszędzie,
    chyba ze nalożysz 0,5 cm warstwę.
    Mam kompresor i podpiąłem do niego ropownicę, co prawda musiałem odwórcić do
    góry nogami i puknąć gwoździem dziurkę
    bo to gęste gó...o i nie chciało lecieć ale do natrysku generalnie materiały
    muszą być rzadsze niż normalnie
    więc dolałem tochę wody i wymieszałem (bo to wodą rozcieńczalne).
    Szło jak po maśle a warstwa...... szanowni, żadnym pędzlem tego tak nie
    zrobicie !
    powłoka jak diabli, więc zrobiłem dwukrotnie i jest git.
    Każdy ma swoje poglądy ale jeśli chodzi o doświadczenia to ja je mam z
    nakładaniem natryskowym i uważam że jest git.
    Nie wiem czy znalazłbym jakieś foty w swoim magazynie zdjęciowym.

    Rafał

  • 8. Data: 2011-11-04 21:15:38
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > nakładaniem natryskowym i uważam że jest git.
    > Nie wiem czy znalazłbym jakieś foty w swoim magazynie zdjęciowym.

    Jakas na szybko jest.
    Tak wyglądałem, niestety trzeba się zabezpieczyć bo trochę pyli i smierdzi
    ale że to fundamenty to jest duzo świeżego powietrza.
    http://imageshack.us/photo/my-images/189/dysperbit.j
    pg/
    Widac sprzęt, kompresor w tle 24L, i ropownica w ręce, ale w trakcie
    pryskania odwracałem żeby leciało w dół ze zbiornika.
    Kompresore spoko dal radę ale że mały zbiornik to się częściej włączał.
    Poza tym zbiorniczek schodził dośc szybko więc zanim nalałem następny to
    akurat chwilkę odpoczął.
    Poza tym nie da ise tego robić przez godzinę non stop.

    Rafal

  • 9. Data: 2011-11-04 21:27:03
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Hehe... Napisz jeszcze jak często dolewałeś dysperbitu do zbiornika...
    Bo coś mi się wydaje, że bardzo często :)

  • 10. Data: 2011-11-04 21:28:02
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Aha! No i widzę, że fundamenty od środka nie pomalowane :)