  • 31. Data: 2021-12-20 21:09:20
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy Proton 3
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 20:48 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jeśli chcesz kupić agregat to albo z silnikiem Diesla bo nalejesz oleju
    > opałowego po 4 złote za litr, mniej więcej taka cenę pokazuje google. Do
    > tego silnik wysokoprężny będzie miał z 10 tysięcy roboczogodzin

    Chciałem kupić diesla, ten Proton 3 z tematu wątku to diesel.
    Na szczęście miałem farta i nie dało się go zamówić.
    Pogadałem z praktykiem i rozwiał moje wątpliwości.
    Musiałbym rotować bańki z paliwem aby agregat był przez cały rok w
    "gotowości bojowej" - ON bez polepszaczy szybko się degraduje. Półroczny
    ON w zbiorniku zostawia już szlam.
    Ja tego agregatu najchętniej bym w ogóle nie używał - lubię mieć "spokojną
    głowę", dlatego go kupiłem.
    Nie mam zamiaru z niego zasilać maszyn rolniczych na polu, miksokreta czy
    pomp przy dojarkach - a wtedy diesel ma jak najbardziej sens.
    Jak popracuje u mnie z 50h w roku to będzie max. Dla takich zastosowań PB
    praktyczniejsza.

    TG

  • 32. Data: 2021-12-20 22:08:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nawet lepiej, można wentylator podłączyć kanałem do domowej wentylacji i
    > wietrzyć, a układ pompy wody do podgrzewania basenu nawet. Jeśli się
    > latem podłączy kompresor to można przerobić na klimę :) a po podłączeniu
    > jakiejś skrzyni biegów to nawet młynkomikser by był na giętkim wale czy
    > karuzela dla dzieci w ogrodzie. Na wypasie to podłączyć całość na
    > jakichś saniach i zrobić kampera na wycieczki :) a po wycieczce,
    > wyciągamy agregat i znów karuzela działa :]

    popłakałem się:D

  • 33. Data: 2021-12-20 22:09:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 21:05:13 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):

    po 4 złote za litr, mniej więcej taka cenę pokazuje google. Do tego silnik
    wysokoprężny będzie miał z 10 tysięcy roboczogodzin do remontu a nie półtora jak
    benzynowy. Albo benzynowy czterosuwowy i od razu go zagazujesz. Jak masz gaz z rury
    to żeby na gaz z rury pracował a jak nie to na jedenasto kilogramowe butle.
    Optymalnie żeby miał chłodzenie wodne. Ponad 70% paliwa idzie na straty w ciepło.
    Przy chłodzeniu wodnym można by z tego odzyskać z 70%. W takim układzie, znaczy się
    zagazowany i z chodzeniem wodnym, kilowatogodzina w pradzie wyszła by na poziomie tej
    z elektrowni i bonus w postaci ciepła w ilości 3 razy takiej jak prądu. Taki agregat
    z demobilu można wyrwać. I nic nie szkodzi że byłby z 1965 roku.
> [...]
    > jakichś saniach i zrobić kampera na wycieczki :) a po wycieczce,
    > wyciągamy agregat i znów karuzela działa :]

    Kto bogatemu zabroni. Dasz wiarę że jest tutaj jeden jebniety co zamiast z pustej
    działki grabie i szpadel zabierać do domu zrobił instalacje z fotowoltaika i
    wiatrakiem żeby pilnować żeby ktoś szpadla nie zajebał.

  • 34. Data: 2021-12-20 22:10:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > "gotowości bojowej" - ON bez polepszaczy szybko się degraduje. Półroczny
    > ON w zbiorniku zostawia już szlam.

    mój c330 nie potwierdza. używam raz do roku a raz miał przerwę 3 lata i
    odpalił bez problemu na tym co miał w baku.

    > Jak popracuje u mnie z 50h w roku to będzie max. Dla takich zastosowań
    > PB praktyczniejsza.

    a tu się zgadzam

  • 35. Data: 2021-12-20 22:17:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 21:09:22 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > pomp przy dojarkach - a wtedy diesel ma jak najbardziej sens.
    > Jak popracuje u mnie z 50h w roku to będzie max. Dla takich zastosowań PB

    Czyli wyślij tak że sprzedawca nie miał diesla i miałby problem z zamówieniem. A miał
    na stanie benzynowej ewentualnie w hurtowni w której się zaopatruje są dostępne od
    ręki. To wymyślił że paliwo po pół roku się psuje i będziesz miał z tym problemy. Jak
    by miał same diesle to by wykombinował że benzyna się psuje bo zawiera jakieś
    bioskladniki które się wytrącają. I jak tu nie przyznać racji temu co wymyślił że
    handel istnieje tylko dlatego że na Ziemi co 12 sekund rodzi się frajer.

  • 36. Data: 2021-12-20 22:17:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jak masz gaz z rury to żeby na gaz z rury pracował
    Masz jakieś rozwiązanie na zasilanie gazem z rury silnika spalinowego?
    Pomysł mi się podoba, tylko potrzeba zamiast gaźnika jakiś mieszalnik i
    dawkowanie gazu z regulacją zależnie od obciążenia. No i żeby chałupy
    nie wysadzić przy okazji, czyli jakiś dobrze działający zawór.
    Jest jeszcze pytanie, czy wolno podłączać gaz z rury jakimś wężem, bo
    rura na sztywno przy wibrującym silniku to kiepski pomysł.
    Jacek

  • 37. Data: 2021-12-20 22:17:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Kto bogatemu zabroni. Dasz wiarę że jest tutaj jeden jebniety co zamiast z pustej
    działki grabie i szpadel zabierać do domu zrobił instalacje z fotowoltaika i
    wiatrakiem żeby pilnować żeby ktoś szpadla nie zajebał.

    Jesteś gupi jak but, to jest PREPETUM MOBILE!

    Zrobiłem wiatrak z fotowoltaiką, żeby podłączyć alarm, który ma mi
    pilnować wiatraka i fotowoltaiki, OŚLE!

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 38. Data: 2021-12-20 22:20:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2021 o 22:08, sirapacz pisze:

    > popłakałem się:D

    Kiedyś jeszcze były takie motorufki z wentylatorem z tyłu :] Możnaby
    takim kamperem nad jezioro, wyciongamy ten agregat na krypę i pływamy :]

    Po namyśle, KAMPER-AMFIBIA :) Heh, lecę patentować! :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 39. Data: 2021-12-20 22:25:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.12.2021 o 22:17, Jacek pisze:

    > Jest jeszcze pytanie, czy wolno podłączać gaz z rury jakimś wężem, bo
    > rura na sztywno przy wibrującym silniku to kiepski pomysł.

    Są giętkie węże to podłączenia kuchenek, te powinny się nadać.

  • 40. Data: 2021-12-20 22:26:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 22:18:15 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> [...]
    > Jesteś gupi jak but, to jest PREPETUM MOBILE!
    >
    > Zrobiłem wiatrak z fotowoltaiką, żeby podłączyć alarm, który ma mi
    Pisałem że bogatemu nie ma co zabraniać a jak głupi na dodatek to nie ma sensu nawet
    próbować wytłumaczyc. Bo i tak nie zrozumie.