    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 13 Dec 2021 11:25:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: Agregaty agregaty każdy ma w domu w samochodzie
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 20:00:15 UTC+1, WS wrote:

    > wiekszość ;) zazwyczaj mają kilka kW, bo tyle wymagaja prof. elektronarzędzia...
    > główna wada mały zbiornik, na kilka godzin...
    > kolega kiedyś tak ~miesiąc zasilał chałupę (głównie ogrzewanie - zasilanie inst.
    gazowej), paliwo lał rano, jazda do pracy, w przerwie obiadowej i wieczorem...
    > (możesz wygooglać awaria Jerzmanowice koło Krakowa, energetycy zwalili linie sr.nap
    zrzucając lód z przewodów )
    > tylko padnie z przegrzania ;)
    > Odpalałeś kiedyś samochód na kilkanascie minut? Nawet diesel (niby sprawniejszy,
    wolniej się grzejący) szybko dochodzi do momentu, gdzie włącza się wentylator
    dmuchający w chłodnicę... na obrotach biegu jałowego
    > Większe dodanie gazu na kilka minut to już proszenie się o kłopoty, kolega miał
    kiedyś hamownię, najbardziej wyły wentylatory dmuchające pod maske... bez tego
    pojazdy by nie przeżyły testu...

    > BTW sam mam przetwornicę i w razie "W" zamierzam użyć, ale głownie polegam na UPSie
    z aku 100Ah do kotłowni (doba/dwie max), reszta może obejść się bez prądu
    awaryjnie...
    dizel to rakotwórczy zlom i dlatego napisałem benzyniak na LPG
    i nic sie nie przegrzewa na polu zimą
    ludzie siedza zima fgodzinami w zapalonych samochodach i nic się nie przegrzewa

    Cała Islandia nie wyłacza samochodów pod praca, sklepem
    i gdzie tu problem

    Agregat smrodzi, przegrzewa sie bo nie ma chłodzenia, czyli typowy złom do pracy
    przerywanej ( patrz instrukcja)

    A agregat z chłodzeniem wodnym to właśnie samochód, luksus i rewelacja
    i nic nie kosztuje, bo juuz stoi na polu, zbiornik duży i dodatkowo można odzyskiwac
    ciepło z nagrzewnicy

    Widziałem w niedzielę facio odpalil agregat i oświetlal ledy i smrod spalin go truł,
    on kaszlał, ale nie wyłączył smroda, bo chce raka płuc dostać