  • 1. Data: 2021-12-13 18:57:22
    Temat: Agregaty agregaty każdy ma w domu w samochodzie
    Od: a a <m...@g...com>

    Agregatu nikt nie załaczy, kto nie ma chałupy i placu, aby spaliny się rozwiewały

    Znam tylko jednego, który uzywał agregatu w domu i wysyłał spaliny do komina

    Agregat jest przystosowanej do krótkotrwałej pracy , liczba motogodzin jest bardzo
    ograniczona, czyli może pracować 1-2 godziny a potem się przegrzeje albo ulegnie
    awarii

    Nigdy nie zapewni ciągłej pracy, zasilania w energię , dlatego wymaga zasilacza
    awaryjnego, aby naladował akumulatory

    Ale znam tylko jednego co tak żył i mieszkal z agregatem zasilanym propanem, bo byl
    wtedy tani i nie smrodził i mial dużego upsa i go ladował, aby agregat nie pracował
    wieczorem i nie hałasował dookola.

    Dzisiaj propan zdrożał 300%

    czyli temat zamknięty i trzeba go wynieśc na pole, aby tam smrodzil i warczał
    i zaraz sąsiad zacznie rzucac kamieniami, bo mu przeszkadza i smrodzi.

    Zatem agregaty to dzisiaj badziewne rozwiązania
    i szkoda zlamanego szeląga

    Każdy ma agregat i nazywa się samochodem i produkuje 12V
    i po podłącczeniu przetwornicy mamy 230V w domu

    Samochód ma chłodzenie, wyrzut spalin układem wydechowym i zabezpieczenie przed
    przegrzewaniem, termostaty, chłodnicę, wentylatory
    i silnik ma dużą masę, jest dobrze wytlumiony, czyli nie hałasuje na wolnych obrotach
    i to jedyne sensowne rozwiązanie.

  • 2. Data: 2021-12-13 19:14:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 18:57, a a pisze:

> [...]
    przegrzewaniem, termostaty, chłodnicę, wentylatory
    > i silnik ma dużą masę, jest dobrze wytlumiony, czyli nie hałasuje na wolnych

    Ciekawe debilu jak tym "agregatem" samochodowym zasilisz samą pralkę,
    skoro alternator ma moc ok 1200W :D a pralka ma grzałkę 2000W a jeszcze
    czajnik co ci oczkiem cieknie ma 2000W. Akumulator ci nie pomoże nawet
    :D Nawet nie wspominam już o spalaniu i opłacalności.

    Przestań bredzić na grupie, zajmij się lepiej ogrzewaniem domu z ogniw
    Peltiera :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2021-12-13 19:22:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 19:15:00 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > :D Nawet nie wspominam już o spalaniu i opłacalności.
    >
    > Przestań bredzić na grupie, zajmij się lepiej ogrzewaniem domu z ogniw

    piłeś nie bredź
    A ktory to tani agregat zasili pralke automatyczną w poelnym cyklu prania z grzaniem
    wody ?

    Widziałeś taki na oczy to znów się opiłeś

    Blackdown nie trwa tydzień , miesiąc
    i kto dba o higienę w brudach nie chodzi, ani w brudnej pościeli nie leży

    Pranie raz na tydzień większości wystarczy

    Zatem nie wysilaj sie

    Samochód jako agregat to dobre rozwiązanie sprawdzone przez miliony

    Obroty silnika można ustalić
    i nic nie warczy

    benzynowy cichy, nie śmierdzi, diesel klekocze i smrodzi

    Czyli wersja na gaz jest optymalna
    i nie trzeba dodatkowo kupować chinskiego złoma, który padnie szybko, bo nie jest
    przystosowany do pracy ciągłej

  • 4. Data: 2021-12-13 20:00:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 13 grudnia 2021 o 19:22:18 UTC+1 mant... napisał(a):

    > A ktory to tani agregat zasili pralke automatyczną w poelnym cyklu prania z
    grzaniem wody ?

    wiekszość ;) zazwyczaj mają kilka kW, bo tyle wymagaja prof. elektronarzędzia...
    główna wada mały zbiornik, na kilka godzin...
    kolega kiedyś tak ~miesiąc zasilał chałupę (głównie ogrzewanie - zasilanie inst.
    gazowej), paliwo lał rano, jazda do pracy, w przerwie obiadowej i wieczorem...
    (możesz wygooglać awaria Jerzmanowice koło Krakowa, energetycy zwalili linie sr.nap
    zrzucając lód z przewodów )

    > Obroty silnika można ustalić
    > i nic nie warczy

    tylko padnie z przegrzania ;)
    Odpalałeś kiedyś samochód na kilkanascie minut? Nawet diesel (niby sprawniejszy,
    wolniej się grzejący) szybko dochodzi do momentu, gdzie włącza się wentylator
    dmuchający w chłodnicę... na obrotach biegu jałowego
    Większe dodanie gazu na kilka minut to już proszenie się o kłopoty, kolega miał
    kiedyś hamownię, najbardziej wyły wentylatory dmuchające pod maske... bez tego
    pojazdy by nie przeżyły testu...

    BTW sam mam przetwornicę i w razie "W" zamierzam użyć, ale głownie polegam na UPSie z
    aku 100Ah do kotłowni (doba/dwie max), reszta może obejść się bez prądu awaryjnie...

  • 5. Data: 2021-12-13 20:25:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 20:00:15 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    z aku 100Ah do kotłowni (doba/dwie max), reszta może obejść się bez prądu
    dizel to rakotwórczy zlom i dlatego napisałem benzyniak na LPG
    i nic sie nie przegrzewa na polu zimą
    ludzie siedza zima fgodzinami w zapalonych samochodach i nic się nie przegrzewa

    Cała Islandia nie wyłacza samochodów pod praca, sklepem
    i gdzie tu problem

    Agregat smrodzi, przegrzewa sie bo nie ma chłodzenia, czyli typowy złom do pracy
    przerywanej ( patrz instrukcja)

    A agregat z chłodzeniem wodnym to właśnie samochód, luksus i rewelacja
    i nic nie kosztuje, bo juuz stoi na polu, zbiornik duży i dodatkowo można odzyskiwac
    ciepło z nagrzewnicy

    Widziałem w niedzielę facio odpalil agregat i oświetlal ledy i smrod spalin go truł,
    on kaszlał, ale nie wyłączył smroda, bo chce raka płuc dostać

  • 6. Data: 2021-12-13 20:37:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 13 grudnia 2021 o 20:25:49 UTC+1 mant... napisał(a):

    > dizel to rakotwórczy zlom
    ściema ^2, ale to inny temat ;) Niemcy juz się ździwili, że zakaz wjazdu diesli
    niczego nie zmienił w kilku miastach, a te stare wręcz mniej truły (poza pyłem
    oczywiście...) ;)

    > i nic sie nie przegrzewa na polu zimą
    > ludzie siedza zima fgodzinami w zapalonych samochodach i nic się nie przegrzewa
    ale chciałeś gazu dodawać ;) na biegu jałowym wentylator wystarcza nawet w lecie, ale
    wtedy moc to "prawie zero"

    A na wiekszych obrotach biorąc sprawnośc silnika ~30-40%, to przy mocy ~50kW
    produkuje ze 75kW ciepła i tu juz wentylator nie daje rady - musi byc przepływ
    powietrza wymuszony ruchem... na tej hamowni jak się stanęło za samochodem to jak w
    ogromnej suszarce... testowali pojazdy kilkaset kW, moc grzania razy ~2... z pół
    megawata ;) wentylator wymięka...
    to samo w zwykłych osobowych...

> [...]
    > A agregat z chłodzeniem wodnym to właśnie samochód, luksus i rewelacja
    > i nic nie kosztuje, bo juuz stoi na polu, zbiornik duży i dodatkowo można

    agregat jest zaprojektowany do pracy ciągłej... ma radiatory... jak silnik w kosiarce
    - działa na full obrotach przy predk. posuwu praktycznie zero...

  • 7. Data: 2021-12-13 20:43:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 13 grudnia 2021 o 20:25:49 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    truł, on kaszlał, ale nie wyłączył smroda, bo chce raka płuc dostać
    Na święta idzie. Wracaj na choinkę z której się urwałeś. Nie informujesz o pracach
    nad pompa ciepła na peltierach. Twoja wiarygodność jest już ujemna.

  • 8. Data: 2021-12-13 20:45:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 13 grudnia 2021 o 20:37:35 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    kosiarce - działa na full obrotach przy predk. posuwu praktycznie zero...
    Ujmij że sprawności bo jest z czego. Benzynowy ma w warunkach laboratoryjnych trochę
    więcej niż 20%.

  • 9. Data: 2021-12-13 20:48:27
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 December 2021 at 20:37:35 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    kosiarce - działa na full obrotach przy predk. posuwu praktycznie zero...
    silnik w samochodzie też ma radiatory, duża masę i ma klapę
    i jak ma pracować ciągle, to sie klape otwiera

    Agregat nie ma żadnego wymuszonego chłodzenia, bo lezy na podłodze i żero obiegu
    powietrza

    Agregatu nie można porównywac z kosiarka bo ta ma doskonale chlodzenie wiatrakiem

    Jak masz agregat do testów to pokazę, jak się spali po kilku godzinach pracy na polu,
    pod obciązeniem

    Natomiast samochod się nie spali, silnik wytrzymuje setki tysięcy kilometrów i
    dlatego cała północna Europa tak się grzeje i produkuje prąd

    I gdzie tu jaka kalkulacja

    Samochód na zlom dostaniesz za 500zł, rejestracja niepotrzebna, przegląd niepotrzebny
    i dodatkowo jest oświetlenie

    i jest aku i się ładuje

    Tego nie dostaniesz jako agregat , nawet za 2000-3000 zł
    i z taka moca, z taka elektronika z takim sterowaniem
    zapomnij

  • 10. Data: 2021-12-13 21:12:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 13 grudnia 2021 o 20:48:28 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Natomiast samochod się nie spali, silnik wytrzymuje setki tysięcy kilometrów i
    dlatego cała północna Europa tak się grzeje i produkuje prąd

    Tzn z alternatora na biegu jałowym? Można, ale to na światło + słuchanie radia
    wystarcza...

    > Samochód na zlom dostaniesz za 500zł, rejestracja niepotrzebna, przegląd
    niepotrzebny

    ale wg naszych przepisów OC musisz mieć, wyrejestrować nie możesz, chyba,że łapie się
    na pojazd zabytkowy ;)

    > Tego nie dostaniesz jako agregat , nawet za 2000-3000 zł
    > i z taka moca, z taka elektronika z takim sterowaniem

    ale moc to taka sobie, z gazem w podłodze to możesz filmik nagrać ile Twój wytrzyma,
    dużej karty pamięci raczej nie będziesz potrzebował ;)
    Elektoronika to niby jaka? Prymitywne ładowanie aku 12V, żeby coś sensownego podpiąć
    to potrzeba falownik 12 -> 230V... Mam taki 2kW sinus , to juz 3/4 tys PLN
    kosztuje... a moc przekracza wydajność alternatora, czyli do podpięcia "na chwilę"...