    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Awaria pompy ciepła
    Date: Mon, 13 Dec 2021 18:26:33 +0100

    > No i jest. Wczoraj około 15 po niemal równo 4 latach (bez dwóch tygodni)
    > padł siłownik zaworu trójdrożnego. Ale padł tak że zrobił zwarcie i
    > wyleciał bezpiecznik główny pompy (C20). Oczywiście bezpiecznik od razu
    > zaiskrzył i wyskoczył ponownie przy próbie jego załączenia.
    >
    > Udało się odpiąć siłownik i ręcznie korkiem ustawić grzanie CO -
    > wiadomo. Ale poza siłownikiem, zwarł się przekaźnik na płycie głównej...
    > więc też będzie do wymiany.
    >
    > I teraz pytanie, bo nie wpadłem na pomysł w scenariuszach które
    > wcześniej zakładałem że siłownik może zrobić zwarcie. Myślałem że co
> [...]
    NIE, NIE, jeszcze raz NIE. Bezpiecznik musi być na odpowiednie napięcie
    pracy,
    skoro wywaliło ci C20 to znaczy że siłownik jest zasilany z 230V. I na
    takie napięcie musi być bezpiecznik, prąd mały bo siłownik bierze
    pewnie kilkadziesiąt wat podczas przełączania, więc od 300mA do 1A
    powinien być ok.

    Dajesz sobie taką oprawę na obudowę sterownika (robisz gustowną dziurę w
    plastiku)
    https://www.tme.eu/pl/details/zhl30a/gniazda-bezpiec
    znikowe-na-panel/stelvio-kontek/ptf-30/
    lub
    https://www.tme.eu/pl/details/r3-12e/gniazda-bezpiec
    znikowe-na-panel/sci/
    podłączasz przewody z oprawy szeregowo z cewką i dajesz taki bezpiecznik
    https://www.tme.eu/pl/details/zkt-1a/bezpieczniki-5x
    20mm-zwloczne/eska/522-517/

    dałem ci linki z tme ale to wszystko kupisz w hurtowni elektrycznej czy
    sklepie elektronicznym.

    --
    Janusz