  • Data: 2019-07-12 16:02:59
    Temat: Re: Balkon w domu
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 12 lipca 2019 15:40:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > co znaczy znacząco? Jesli wybuduję 20% taniej to jest znacząco czy nie?

    Ale różnice sa praktycznie tylko na etapie murów
    Przy wykończeniówce już różnic nie ma

    > W każdym razie mnie budynek kosztował ponizej 200kzł.
    Ale Ty budujesz sam.
    Mnie dwukondygnacyjny budynek 11*11m wraz działka w 2008r kosztował poniżej 300tys.
    W większości budowali fachowcy, sam robiłem to co najprostsze czyli instalacje
    elektryczna, malowania, ukłądanie podłóg i tego typu pierdoły. Za grube roboty
    płaciłem.
    Oszczędności nie wygenerujesz na brylle budynku tylko na innych rzeczach
    Podobny dom jak mój znajoma w tamtym dokąłdnie czasie wybudowała i przekroczyła
    600tys
    Tylko ze ja ekipie za SSO płaciłem 25tys ona 50ty, ja za meble w kuchni zapłaciłem
    3tys(robił to stolarz w ramach tzw "fuchy") ona zamówiła podobne meble w "Studiu
    Mebli Kuchennych i zapłaciła ponad 10tys
    Ja jak pierwsza wycenę na materiały na dach(dachówki, rynny okna dachowe) dostałem to
    zapytałem właściciela składu czy mnie za idiotę ma i czy moje pieniądze mam wydać u
    konkurencji. Na drugi dzień auto-magicznie te same materiały kosztowały u tego
    sprzedawcy kilka tys mniej
    Głupi byłem, nie zrobiłem podłogówki wszędzie tylko na piętrze grzejniki dałem. Tyle
    tylko że bez większych problemów na grzejniki rabat od cen z półki 45% dostałem.
    Koleżanka, blondynka płaciła tyle co na półce widniało.
    Wiec oszczędności robią sie się tu a nie na bryle budynku.
    Koleżanka jak teraz gadamy to przyznaje ze popłynęła na tym że wygodna była i
    wybierała opcję że materiały wykonawcy kupują(a to najgorsza z możliwych opcji). A ci
    jak zobaczyli blondynkę to ją w rogi.
    Ja wszystko kupowałem sam.