eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBanialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem. › Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Date: Sun, 5 Dec 2010 18:37:43 +0100

    news:54d9cb66-ff65-467d-bb8a-

    > W temacie - moj sasiad planuje prozniowe i do rozmrazania ma zamiar
    > wyprowadzic dodatkowa rure wylotu z rekuperatora (przelaczana jakas
    > przepustnica) -> co myslicie o tym pomysle? Moje szare komorki jakos
    > tego nie potrafia ogarnac ;-)
    >
    > Powietrze wywiewane moze byc czasem wilgotne - czy to aby nie
    > spowoduje ze zrobi sobie na tych rurach dodatkowa warstwe lodu ??

    Zrobi jak nic. Pomysl poroniony rzeklbym.
    Na przeciwko mnie stoja na dachu plaskim dwa prozniowe kolektory i dzis
    patrzylem, czy sasiad z tego cos wyciagnie. Cos moze wyciagnie, ale
    zaszronione i lekko przysniezone caly dzien. Plaski w tym przypadku bedzie
    lepszy bo rozmrozi sie ze szronu i tak malej ilosci sniegu sam.
    W zeszlym roku bylem mocnym oredownikiem kolektorow prozniowych, ale po
    testach jakie ciagle jeszcze robie majac taka mozliwosc dochodze do wniosku,
    ze Marko1a jednak mial racje. Dobre prozniowe kosztuja sporo a ich
    podstawowa zaleta w porach kiedy ma najwieksze znaczenie tj. izolacja w
    pewnych warunkach jest ich podstawowa wada. Kolektory heat pipe nie maja
    gwarancji na rury a u mnie jedna pekla w miejscu w ktorym nie byla narazona
    na uszkodzenia mechaniczne. Na dzis doradzalbym jednak kupno kolektorow
    plaskich dobrej firmy o dobrych parametrach i mozliwie tanich.

    Pozdro.. TK