eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBanialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem. › Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Date: Sun, 5 Dec 2010 20:25:11 +0100

    news:idgf9d$la$1@news.onet.pl...
    > Tak mnie naszlo, bo w zeszlym roku dyskutowalismy o zasniezonych
    > prozniowych kolektorach slonecznych. Otoz z plaskimi jest podobnie.
    > Pojawialy sie tu teorie o rozmrozeniu kolektorow plaskich wymuszonym
    > obiegiem glikolu przez wzglednie cieply zasobnik. Na dzis stwierdzam, ze
    > to bzdura. Stopienie sniegu z kolektorow o lacznej powierzchni ok. 5m^2 i
    > ujemnych temp. na zewnatrz to pomysl chorej glowy. Dzis probowalem
    > podobnego zabiegu i niestety bez fizycznego odsniezenia nie ma mowy o
    > jakim kolwiek topieniu sniegu.

    Nagrzewania absorbera to półśrodek bo w koncu powietrze nad nim to
    izolator - myślę że zagrzanie szyby dla odsnieżenia mogłoby być prowadzone
    poprzez nagrzanie tegoż powietrza np poprzez chwilowe skierowanie tam wylotu
    wentylacji (moze bypasem omijajacym rekuperator zeby to było rzeczywiscie
    ciepłe powietrze).

    Bo w odgarnianie mechaniczne nie wierze - to sie musi skonczyć potłuczeniem
    szyby :)

    >Jedyna rada to wylaczyc pompe by kolektor w stagnacji osiagnal max
    >temperature i sam sie rozmrozil,

    Obserwowałem u sąsiada - kolektory płaskie, śniegu tak z 2-3cm, odsnieżenie
    samoistne w słońcu trwało jakąś godzinę. Teraz lezy gruba warstwa sniegu i
    we wczorajszy słoneczny dzien kolektory sie nie oczyściły.

    Natomiast czyszczenie próżniowych - chyba niewykonalne :-))))

    b.