eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBanialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem. › Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    From: "tarnus" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Date: Sun, 5 Dec 2010 21:03:11 +0100

    news:idgf9d$la$1@news.onet.pl...

    >Pojawialy sie tu teorie o rozmrozeniu kolektorow plaskich wymuszonym
    >obiegiem >glikolu przez wzglednie cieply zasobnik. Na dzis stwierdzam, ze
    >to bzdura.

    Między innymi ja to pisałem i podtrzymuję. Potwierdził to mój test
    zeszłoroczny. Warunek to w zbiorniku masz na tyle ciepłej wody a na zewnątrz
    nie panują zbyt niskie temperatury.
    Oczywiście nie licz na to że cały śnieg stopnieje. Po prostu zjedzie. Czasem
    więcej czasem mniej. Wystarczy żeby zjechała czhoćby cześć śniegu aby
    kolektor zaczął się rozgrzewać i po pewnym czasie sam się oczyści.
    Po raz kolejny napiszę że solary to w ogrodzie a na skośnym dachu bez
    łatwego dostępu wybić sobie z głowy jakiś z nich pożytek w zimie. U mojego
    sąsiada na dachu są dwa płaskie. Od dwóch dni pomimo pięknego słońca z
    jednego zjechała połowa śniegu ale nic to nie dało gdyż drugikolektor cały
    zawalony śniegiem gdyż znajduje się blisko kosza dachowego gdzie zalega
    więcej śniegu. Taka pogoda a jemu kolektory leżą bezczynnie jak impotentowi
    k..as na paradzie miłości. Na wiosnę może odtaje... Tymczasem ja podczas
    odśnieżania podwórka przy okazji miotełką zgarnąłem w parę chwil śnieg i mam
    z nich pożytek. Dzisiaj było w nocy -20stC a rano o 9:00 gdy kolektor
    ruszył -13,5stC. W południe przy -8stC kolektor nagrzany był do 55stC.
    Sterownik zmienną regulacją obrotów pilnuje aby delta była w okolicach 10K.

    Marek