eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBanialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem. › Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Banialuki o rozmrazaniu kolektora plaskiego wymuszonym obiegiem.
    Date: Mon, 6 Dec 2010 22:58:47 +0100

    news:idjlco$b4o$1@news.onet.pl...

    > No tak, to bylo uproszczenie. Mniej wiecej chodzilo o to, ze woda z dolu
    > zasobnika o temp. ok. 9C mozna rozgrzac kolektor bez dostarczania
    > dodatkowej energii procz energii pompy rzecz jasna co byloby sensownym
    > rozwiazaniem. Byloby a nie jest niestety.

    Zapomnij, że taka zimna woda będzie w stanie przkazać odpowiednią ilość
    energii poprzez wężownicę kolektora.
    Im mniejsza róznica temperatur tym moc wężownicy jest mjniejsza.
    Aby stopić śnieg z kolektora musisz do kolektora dostarczyć energii więcej
    niż on sam oddaje do otoczenia. W przeciwnym razie nie uzyskasz wzrostu
    temperatury.

    > W czasie kiedy kolektor prozniowy mogby sie popisac swoja skutecznoscia
    > najzyczajniej w swiecie nie ma slonca, lub jest go na tyle malo zeby taki
    > wybor byl uzasadniony. Reszta wnioskow to pochodne parametrow samych
    > kolektorow i sa scisle zwiazane z iloscia slonca w poszczegolnych okresach
    > a takze sama moca docierajaca do ziemii. Ktos majacy jako takie pojecie o
    > czy pisze wyciagnie wlasne wnioski.

    Pamiętasz jak pisałem o bezsensie użytkowania kolektorów w okresie zimy, co
    spotkało się z wielkim oburzeniem Marko ? :)
    Pisałęm wtedy, że w okresie grzewczym oszczędności związane z użytkowaniem
    klektoró są znikome, bo i tak jesteśmy zmuszeni grzać dom kotłem CO.

    > Wierze w to bez testow, ale na moj gust lepiej znalezc inne rozwiazanie o
    > ktorym juz tu pisalem. W skrocie, oba kolektory instalacyjnie nalezy
    > traktowac tak samo z dostepem do recznego odsniezania.

    Samo odśnieżanie może nie spełnić zadania, ponieważ często dochodzi do
    oblodzenia kolektorów na skutek zamarzania podtopniałego śniegu.