  • Data: 2017-06-26 20:52:53
    Temat: Re: Basen betonowy + fundament pod przeszklenie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moze dlatego ze zrobiony w PRL. Jak budowali na Zrowiu w Lodzi baseny to widzialem
    ile tam betonu i zbrojenia poszlo. Sciany na oko ponad metr grubosci mialy, dno chyba
    grubsze. W Wilczym Szancu kucharze mieli delikatniejsze bunkry.

    Że się tak spytam: w jakim celu tak grube ścianki?
    Przecież woda napiera na ścianki z siłą zależną od słupa (wysokości)
    wody, a nie od powierzchni. Tak więc basen o wysokości 10m to ok. 1
    atmosfera ciśnienia.
    Rury hydrauliczne (i hydrofory czy inne przepony) pracują na ok. 3 atm.
    O co chodzi?

    Są baseny stelażowe, przykład pierwszy z brzegu:
    https://grilliogrod.pl/product_info.php/basen-ogrodo
    wy-stelazowy-366x100cm-p-2065
    wysokość 1 metr, wody 90 cm.
    Zwykła foliowa ścianka.

    To po kiego żelbetowe bunkry dla basenu wysokości (głębokości) 2,5m?

    Sąsiedzi mieli baseny. Najbliższy sąsiad - ok.4 metry średnicy, jakieś 2
    metry głębokości. Nie pamiętam, aby był zbrojony. Dzieciakiem będąc
    pływaliśmy z wnukami sąsiada na materacach. Nic nie pękało, nic nie
    przeciekało.

    U mnie przy szklarni też był (i jest) basen - ale techniczny, do
    nawozów. Ścianka chyba kilkanaście cm, głębokość "na chłopa". Też wiele
    lat działał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam