    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Fri, 19 Oct 2012 12:31:54 +0200

    dyskusyjnych:k5r7ul$rdo$...@u...news.interia.pl...

    > Ale to nie musi miec zwiazku z tym, ze wiecej sie zarabia. Sila rzeczy
    > kiedy cos sie robi to tej roboty przychodzi koniec. Inwestycje zakonczone
    > powoduja, ze na nie juz nie wydajemy. Wiec kupuje sie nowszy samochod,
    > telewizor czy co tam jeszcze. Trudno oczekiwac, ze beda mieli mnie w
    > czasie, bo niby czemu? Wazna jest dynamika, nie tyle konsumpcja co wzrost
    > oszczednosci, a tego pewnie u sasiadow nie widzisz.

    Jeśli ktoś na starcie miał zero oszczędności (a większość osób zaczynających
    pracę tak ma) to na podstawie rosnącej konsumpcji można sądzić o rosnących
    zarobkach. Jeśli przy okazji oszczędzają to znaczy tylko tyle że ich zarobki
    rosną szybciej niż konsumpcja.

    > To co ja widze najbardziej od dwoch co najmniej lat to wzrost inflacji i
    > bezrobocia. Zarobki jakos wszystkim relatywnie spadaja.

    Patrz w perspektywie 10 lat nie dwóch. To naturalne, że to nie jest wzrost
    liniowy tylko skokowy. Jedynie nauczyciele mają zagwarantowany coroczny
    wzrost pensji. W innych branżach zwykle jest tak, że wzrost następuje co
    kilka lat, a w jeszcze innych (np. twórcy, projektanci) każdy miesiąc jest
    inny.

    Nie wiem, gdzie widzisz bezrobocie. Przypominam, że bezrobotny to osoba
    która chce i może pracować od zaraz. Skoro na śląsku jest problem ze
    znalezieniem ludzi nawet do najprostszej roboty, o specjalistach nawet nie
    wspominając. Nie patrz na listę zarejestrowanych bo od zeszłego roku
    uszczelnił się system ubezpieczeń i coraz trudniej korzystać z darmowej
    służby zdrowia więc się rejestrują, ale nie chcą pracować bo już pracują :-)

    Pozdrawiam
    Ergie