  • 1. Data: 2014-11-07 08:49:06
    Temat: Boazeria - czy jest - bedzie w modzie
    Od: dziubeks <d...@n...eu>

    Mam na oku dom budowany w latach 90-tych i jest w nim boazeria - bardzo
    ładna. Czy jest sens ja zrywać, znajomi mowia ze jest juz nie modna, ale
    gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.

  • 2. Data: 2014-11-07 08:54:24
    Temat: Re: Boazeria - czy jest - bedzie w modzie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 listopada 2014 08:49:10 UTC+1 użytkownik dziubeks napisał:
    > Mam na oku dom budowany w latach 90-tych i jest w nim boazeria - bardzo
    > ładna. Czy jest sens ja zrywać, znajomi mowia ze jest juz nie modna, ale
    > gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.
    Skoro piszesz że ładna to pewnie się Tobie podoba. Skoro się Tobie podoba to nie
    zrywaj.

  • 3. Data: 2014-11-07 09:04:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-07 08:54, Kris wrote:
    > Skoro piszesz że ładna to pewnie się Tobie podoba. Skoro się Tobie podoba to nie
    zrywaj.

    No ale skoro nie jest modna to jakżesz to tak? Ludzie będą gadać!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2014-11-07 10:02:31
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Potwierdzam.
    Znajomi tego nie kupują.Secesja w pewnym momencie też nie byla modna.Szczęślwi są
    teraz wlaściciele,których kiedyś nie stać bylo na remont..
    Swoją drogą,do oglądania domu weż również fachowców.Obiektywnie pomogą ocenic stan
    domu,zakres i koszt remontu.Nie wszystkie wydatki sa konieczne,ale niektóre-dla laika
    malo istotne-mogą cie przerosnąć.
    Pozdro dolniak

  • 5. Data: 2014-11-07 10:35:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dziubeks" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mam na oku dom budowany w latach 90-tych i jest w nim boazeria - bardzo
    > ładna. Czy jest sens ja zrywać, znajomi mowia ze jest juz nie modna, ale
    > gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.

    Szukasz domu do mieszkania czy do bycia modnym?

    Jak do mieszkania to bierz taki jak się _Tobie_ podoba i jaki spełnia
    _Twoje_ oczekiwania. Jak dom ma być przedłużeniem ego, albo realizacją
    jakiejś mody to wtedy musisz niestety zdać się na zdanie znajomych i jak
    twierdza że nie modna to nie ma bata musisz zerwać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-11-07 16:26:43
    Od: slavo65 <s...@g...com>

> [...]
    > ładna. Czy jest sens ja zrywać, znajomi mowia ze jest juz nie modna, ale
    > gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.

    Jak jeszcze są drzwi obite skajem i żyrandol-wiatrak, to bierz ten dom i dokup
    jeszcze kolorowy telewizor Rubin a potem zarabiaj na wynajmowaniu go do filmów (PRL,
    willa badylarza/sekretarza, lata 80, XX w.).

  • 7. Data: 2014-11-07 19:18:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-07 08:49, dziubeks pisze:
    > Mam na oku dom budowany w latach 90-tych i jest w nim boazeria -
    > bardzo ładna. Czy jest sens ja zrywać, znajomi mowia ze jest juz nie
    > modna, ale gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.

    Teraz jest moda wśród młodzieży na czasy PRL-u.
    Ale to raczej tylko takie fanaberie ludzi, którzy PRL znają tylko z
    opowieści.
    Jeżeli pytasz na grupie to zapewne interesuje Cię zdanie grupowiczów.
    Jeżeli chodzi o mnie to mnie się nie podoba, a boazeria kojarzy mi się z
    tandetnym reliktem podnoszącym ego PRL-owskiego pseudobogacza -
    badylarza czy wsiowego bambera.
    Ponadto ja także patrzę od strony praktycznej, higienicznej oraz
    bezpieczeństwa.
    Pod boazerią jest wolna przestrzeń, w której gromadzi się brud, żyją
    sobie pająki lub inne robactwo, bakterie czy grzyby. Jeżeli ktoś jest
    alergikiem to powinien zrezygnować z boazerii czy podwieszanych sufitów.
    Boazeria to także chemia - lakiery i impregnaty, które stopniowo się
    uwalniają i zatruwają.
    Drewno boazeryjne wchłania zapachy, zwłaszcza zapachy papierosów. W
    domach, w których jest boazeria i mieszkali ludzie palący po prostu
    śmierdzi. Czuć także przegląd obiadów z całego roku. Wchodząc do takiego
    domu palacza mam od razu odruch wymiotny.
    Z czasem drewno ciemnieje, a lakier się łuszczy i robi matowy. Wchodzi
    brud, zwłaszcza przy podłodze. Taka boazeria sprawia wrażenie brudu i
    syfu w domu. Choćbyś nie wiem jak się starał w sprzątaniu to jest
    wrażenie syfu.
    Poza tymi mankamentami to trzeba mieć jeszcze na uwadze, że drewno
    bardzo szybko się pali i w razie pożaru mamy małe szanse na ucieczkę z
    domu, ponieważ ogień rozprzestrzeni się bardzo szybko, a dym i czad
    bardzo szybko wypełni cały dom. Kilka wdechów czadu i tracisz
    przytomność. Nawet jak się zorientujesz i czad Cię nie udusił to gryzący
    dym nie pozwala zaczerpnąć powietrza, a pozbawiając widoczności utrudnia
    zorientowanie się w terenie i uniemożliwia ucieczkę.
    Niestety właśnie w takich domach najczęściej giną ludzie w trakcie pożarów.

  • 8. Data: 2014-11-07 22:39:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-07 o 08:49, dziubeks pisze:
    > Mam na oku dom budowany w latach 90-tych i jest w nim boazeria - bardzo
    > ładna. Czy jest sens ja zrywać, znajomi mowia ze jest juz nie modna, ale
    > gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.
    Obserwując mody na przestrzeni lat widzę, że leci to w kółko. Jak np.
    modne są buty na koturnie, to po roku wychodzą z mody i jak już kobity
    wszystkie powyrzucają, to za kilka lat moda wraca i trzeba koniecznie
    kupić nowe. Podobnie jest z samochodami. Parę lat temu białe to były
    tylko "firmowe", a teraz podobno najmodniejszy kolor. Nie inaczej jest z
    moda budowlaną. Jeżeli boazeria jest klasyczna, nie jakieś wynalazki
    typu łączenie desek z płytą to spokojnie zostaw i za parę lat będziesz
    miał hit mody, jak się znudzą rigipsy i kafelki.
    Jacek

  • 9. Data: 2014-11-08 17:36:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 07 Nov 2014 08:49:06 +0100, dziubeks <d...@n...eu>
    wrote:

    >Mam na oku dom budowany w latach 90-tych i jest w nim boazeria - bardzo
    >?adna. Czy jest sens ja zrywa?, znajomi mowia ze jest juz nie modna, ale
    >gdzies czytalam ze znowu wraca na nia moda.

    A okladany z zewnatrz tkuczonymi lusterkami?

    A.L.

  • 10. Data: 2014-11-08 19:48:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Nov 2014 10:36:46 -0600, A.L. napisał(a):

    > A okladany z zewnatrz tkuczonymi lusterkami?

    To glownie na Podhalu ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl