  • 71. Data: 2023-03-14 18:55:39
    Temat: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Od: "Irek.N." <n...@j...pl>

    > Skąd jesteś?
    > Dla dobrej ceny warto brać z jakiejś niezależnej cegielni, a nie z korpo
    > które swoje ceny zawyża.
    > Miałem taką w okolicy (Przysieczyn), ale już chyba to Silka w
    > międzyczasie wykupiła, żeby za tanio konkurencja nie robiła tego samego
    > co oni....

    Pd Polski, góry Panie :) A koszt transportu to chyba pomijalny przy
    zakupie, więc moze lepiej coś sprawdzonego, niż sąsiedzkiego.

    Miłego.
    Irek.

  • 72. Data: 2023-03-14 20:08:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jakie zalety ma kanadyjczyk w stosunku do murowańca?
    > Na domek letniskowy jeszcze ujdzie. Robić z tego całoroczną chałupę to
    > wg mnie nieporozumienie w naszych uwarunkowaniach.
    > Jedynie gdy komuś się spieszy i podstawowym kryterium jest czas ma to
    > wtedy jakieś uzasadnienie.

    Zalety szkieletowca w skrócie:
    - krótszy czas budowy - mniejsze koszty robocizny;
    - precyzja wykonania niedostępna dla murowanych (dokładość do 2-4mm bez
    problemu);
    - znacznie lepsza izolacyjność cieplna;
    - łatwość prowadzenia instalacji;
    - łatwa do uzyskania bardzo dobra izolacja akustyczna pomieszczeń;
    - ładny zapach drewna w czasie budowy;

    Wcale nie jest tańszy od murowanego jeśli ma być wysokiej jakości.
    Nie jest kuloodporny. Pocisk pistoletu 9mm praktycznie przestrzeli dom
    na wylot, jeśli nie trafi w deskę konstrukcyjną. Jeszcze 2 lata temu ten
    argument wydawał się bez znaczenie, ale dziś...

    --
    MN

  • 73. Data: 2023-03-14 20:25:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-03-14 o 20:08, Marcin N pisze:
> [...]
    > na wylot, jeśli nie trafi w deskę konstrukcyjną. Jeszcze 2 lata temu ten
    > argument wydawał się bez znaczenie, ale dziś...

    Ojtam, zależy jeszcze jaki pocisk :>

    L.

  • 74. Data: 2023-03-14 22:31:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 20:08 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Zalety szkieletowca w skrócie:
    > - krótszy czas budowy - mniejsze koszty robocizny;
    To napisałem - ale czy tańsza robocizna? - nie sądzę, byle ekipa nie
    postawi porządnego szkieletora.

    > - precyzja wykonania niedostępna dla murowanych (dokładość do 2-4mm bez
    > problemu);
    co to za argument? jak w murowańcu będzie 2-5mm to się świat zawali? - ma
    być równo dla oka + proste kąty.

    > - znacznie lepsza izolacyjność cieplna;
    jest znacznie gorsza w stosunku do np. silki, ceramiki + 20cm styro. Żadna
    akumulacyjność szkieletora praktycznie dyskwalifikuje go w naszym
    klimacie. Ciągle go trzeba grzać lub chłodzić.

    > - łatwość prowadzenia instalacji;
    ale za to instalacja jest droższa, dodatkowo byle wyciek degraduje nam
    konstrukcję domu jeśli zostanie zauważony z opóźnieniem.

    > - łatwa do uzyskania bardzo dobra izolacja akustyczna pomieszczeń;
    w przypadku murowańca ciężko spartolić akustykę. W przypadku szkieletora
    trzeba się mocno postarać aby było cicho. Masa dodatkowych wygłuszeń
    generuje dodatkowe koszty.

    > - ładny zapach drewna w czasie budowy;

    amatorzy zapachu zawsze mogą sobie w murowańcu pierdzielnąć na największej
    ścianie w salonie boazerię z modrzewia syberyjskiego i ją co 5 lat
    wymieniać na świeżą.

    > Wcale nie jest tańszy od murowanego jeśli ma być wysokiej jakości.

    Zazwyczaj jest droższy i ma wady takie jak powyżej.

    TG

  • 75. Data: 2023-03-15 06:50:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-03-2023 o 18:55, Irek.N. pisze:

    > Pd Polski, góry Panie :) A koszt transportu to chyba pomijalny przy
    > zakupie,

    Ja kupowałem 20 lat temu i w takiej cenie, że transport przez pół Polski
    do Ciebie wyszedłby pewnie drożej niż zakup tej cegły.
    Zwłaszcza transport po obecnych cenach.

  • 76. Data: 2023-03-15 06:52:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > amatorzy zapachu zawsze mogą sobie w murowańcu pierdzielnąć na
    > największej ścianie w salonie boazerię z modrzewia syberyjskiego i ją co
    > 5 lat wymieniać na świeżą.

    Albo włączyć jakiś zapach w sprayu.....

  • 77. Data: 2023-03-15 07:31:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.03.2023 20:08, Marcin N wrote:
    > Nie jest kuloodporny. Pocisk pistoletu 9mm praktycznie przestrzeli dom
    > na wylot, jeśli nie trafi w deskę konstrukcyjną.

    Pocisk z kałacha jeżeli nie trafi w zaprawę, to w zasadzie też wpadnie z
    ulicy do salonu :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2023-03-15 18:16:32
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    poniedziałek, 13 marca 2023 o 12:54:54 UTC-5 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Bojawiem? Wiele razy nocowałem w solidnym drewniaku i nawet przy halnym
    > nie skrzypiało. Obserwowałem ostatnio budowę takiego solidnego i
    > majstersztyk odwalili. Co prawda kosztowało to sporo więcej niż betonki
    > ale raz że jest efekt a dwa że ładne.

    Moze jakies wyjatki sa ale nie zaznalem.
    To nie tak ze kazda deseczka skrzypi. Mam na mysli ze skrzypi przynajmniej jedno
    miejsce w domu.

    Albo czwarty schodek przy schodzeniu w dol albo na rogu w kuchni przy scianie jak sie
    idzie to skrzypnie. Tego typu skrzypienie to dla mnie minimum tego co sie stanie.

    I niestety to jest w moim doswiadczeniu sie sprawdza prawie zawsze. Nowe domy maja
    mniej problemow ale z czasem niestety kazdy zaczyna skrzypiec tu i owdzie.

    Tak jak murowaniec nieco popeka tak drewnianiec skrzypi.

    Jak sie ma cierpliwosc i jakos sie dostanie do tych krytycznych elementow to mozna
    nieco to poprawic. Ale jak sie ma pecha to miedzy zima a latem jedne drzwi sie nie
    domykaja a drugie maja szpary.

    I to nie jest tak ze to wyjatki, starczy wrzucic se w jutuba jakies door hinge
    adjustment i co drugi amerykaniec mowi ze to sezonowy problem albo ze cos osiadlo z
    wiekiem domu...

  • 79. Data: 2023-03-15 20:22:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 marca 2023 o 21:37:44 UTC+1 Irek.N. napisał(a):
> [...]
    > "beton-15cm styro-beton" przenikalność na poziomie 0.11, skoro podobna
    > ściana z komórkowego z 15cm styro jako ociepleniem z bidą wychodzi 0.16!
    >
    > Ściany typu drewno, a w szczególności księżycowe w ogóle nie biorę pod
    > uwagę. Zakładam że nie chcę słyszeć "korników", ciągłego trzeszczenia
    > przy porywistych wiatrach (budowa będzie na szczycie górki w bardzo
    > wietrznym rejonie), generalnie nieprzekonany jestem.
    >
    > Macie jakieś przemyslenia odnośnie obecnie wartych w zastosowaniu
    > technologii/materiałów i zechcecie się podzielić?
    Z prefabrykatów. Przyjadą w trzy dni postawią dom i pojadą. Wszystko proste.

  • 80. Data: 2023-03-16 07:38:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest teoria i praktyka.
    W moim domu pomiędzy mieszkaniami jest 25 cm Silka i słyszysz, jak sąsiad gazetę
    czyta. A najgorzej, gdy w ścianie działowej do
    sąsiada przebiegają jego rury.

    -----
    > Ostatni aspekt to izolacyjność akustyczna. Zależy nam, żeby każde pomieszczenie
    było maksymalnie odizolowane od hałasów z zewnątrz
    > i dźwięków z sąsiednich pokoi. Nie chcemy słyszeć co się dzieje za ścianą. Silikaty
    wypadają tutaj najlepiej.