  • Data: 2018-01-06 16:03:42
    Temat: Re: Budowa mebli
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 5 Jan 2018 17:06:31 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):

    > Widze ze dopiero zaczynasz więc nie znasz paru trików.

    Zgadza się, szczególnie trików z doborem materiałów, klejonkami itp.
    Nie mam też doświaczenia w optymalnym stosowaniu narzędzi ręcznych.

    > Po drugie:
    > Pitolenie ze sosna jest be.
    > Nie, sosna nie jest be. Sosna jest całkiem ok jako materiał i na meble i na podłoge
    i na wiele innych rzeczy.
    > Ale trzeba wiedzieć jaki jest jej charakter.

    Zgadza sie, jak mam podłogę z sosny, łóżko, stół i krzesła. Ale np. ma ramę
    szafy lepiej nadaje się coś sztywniejszego. Co nie znaczy, że sosna jest be
    :)

    > Narzędzia:

    Brakuje mi obrej jakości narzędzi ręcnzych, w tym dłut.
    Z elektrycznych nie mam szlifierki (właśnie wyrzuciłem oscylacyjną) ani
    frezarki. Piła stołowa robiona jeszcze w PRL-u jest, ukośnica też,
    wiertarki i wkrętarki są.

    > W warsztacie zrób sobie solidny stół z imadłami. Imadła stolarskie.
    >
    > Scisków nigdy za wiele. Allegro twoim przyjacielem. Wybierz sobie jakis system i
    sie go trzymaj. Ja jade na dedrowych/covalowych. Minimum to jakieś 10-15 sztuk. Kup
    sobie od razu ze 4 szt takich o długości 1500mm jak chcesz mebelki wieksze montować.
    I pare pasów do sciskania.

    Imadła i ściski muszę uzupełnić, bo coś tam mam, ale co sztuka to z innej
    parafii.

    > Teraz co do konkretnych metod łączenia drewna:
    > Wpusty, kołki, wkręty. nie ma co filozofować. Kup książkę o budowie mebli i stosuj
    ich rady. Dodatkowo obejrz sobie na youtube pare kanałów:
    > https://www.youtube.com/channel/UCckETVOT59aYw80B36a
    P9vw
    > https://www.youtube.com/channel/UCBB7sYb14uBtk8UqSQY
    c9-w
    > jest tego sporo wiecej ale te starczą bo zobaczysz jak sie konstruuje trwałe i
    sprawne połączenia.

    Dzięki, będę oglądał.

    > I teraz przechodzimy do sedna:
    > Wszystko powyżej to dopiero wstęp do tego ze potrzebujesz sporej ilości
    pomocniczych narzędzi. większosć wykonasz samodzielnie. Np. Sanki do piły.
    > Albo pantorouter (polecam mimo ze sam nie mam). Albo dodatkowe szablony do
    frezarki. Nie koniecznie tak fikusne jak te:
    > http://www.leevalley.com/en/wood/page.aspx?p=45193&c
    at=1

    Thx!

    --