eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBuduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły › Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą zainteresowani to udostepnię szczegóły
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Buduję domową elektrownię szczytowo-pompową - jak będą
    zainteresowani to udostepnię szczegóły
    Date: Thu, 11 May 2023 17:42:14 +0200

    W dniu .05.2023 o 16:23 a a <m...@g...com> pisze:

    > Widzę, że ktoś tu notorycznie wagarował w szkole podstawowej na
    > arytmetyce.
    >
    > Procent złożony sprawności nigdy nie jest ujemny.

    A kto mówił, że jest?
    Musisz wykonać pracę polegającą na przepompowaniu wody.
    Policz ile na to zużyjesz energii.
    Dla ułatwienia przyjmij h=5m, m=1000kg, g=10m/s2

    Dopóki nie policzysz zgromadzonej energii, strat przy jej odzyskiwaniu i
    włożonej pracy początkowej to się nie dowiesz, czy warto na to przeznaczyć
    1gr.
    Policzyć zapewne umiesz, przecież robiłeś już spore projekty - min tutaj
    pompę na ogniwach peltiera.
    A tak przy okazji - osiągnęła fazę rysunku na papierze?

    TG