  • 51. Data: 2009-06-26 07:20:57
    Temat: Re: Burza, oswietlenie awaryjne.
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h203b6$5fv$1@news.onet.pl...
    > Ok jakim kosztem zrobisz mi system sterowania swiatłem ok 6 punktów
    > świtlnych część włącz wyłacz część sciemnialna. sterowanie z 3 wiejść do
    > salonu oraz z pilota, możliwość łatwej rozbudowy o kolejne punktu.

    Myśę że korzystając z systemu Legranda za 20tys mógłbym włączać pilotem od
    tel. światło w lodówce a pilotem od bramy garazowej uruchamiać nawadnianie
    trawnika.
    A można to samo zrobić tak ja kilka tygodni temu rozpisaywali o tym Jacek
    "Plumpi" z Adamem Sz. Wtedy pewnie z przeznaczonych na ten cel 5tys zł
    zostało by mi na bilet do Krakowa, zrobienie u Ciebie grilla na podwórku, a
    jak zadowoliłbyś się polską wódka a nie zagranicznymi płynami w kolorze
    herbaty to starczyłoby mi pewnie i na bilet powrotny;)))

    Krzysiek

  • 52. Data: 2009-06-26 07:37:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --
    Krzysiek

    > telewizor też masz bez pilota, bo można sobie podejść? a stroisz go za
    > pomocą wielkiej gałki którą zmieniasz płynnie częstotliwość generatora
    > mieszacza?
    >
    > można sobie życie utrudniać ale można też ułatwiać.

    Jak ktoś lubi to sobie montuje i mi nic do tego.
    Jednak znajac życie mysle że za pół roku Twój pilot do
    włączania/wyłaczania/ściemniania itp bedzie leżał gdzies zapomniany w kącie
    salonu i bedziesz go gorączkowo poszukiwał jak odwiedzi Cię dawno nie
    widziany znajomy a Ty zechcesz zademonstrować mu "inteligencje" domu.,
    Pisze tak gdyż widziałem już u róznych osób cudowne systemy, okablowania itp
    które póżniej są nieużywane.
    Jesienia zeszłego roku byłem u znajomego- nowy dom, mieszkał w nim od ok
    roku. W kazdym pokoju ze ścian w róznych dziwnych miejscach wystawały
    kabelki/ były puszki. Okazało sie że miał gościu naczytał sie różnych opini
    i kazał sobie do kazdego pokoju kilka skretek doprowadzic(bot siec bedzie/
    kablówke rozdzieli itp) do kazdego pokoju w kilku miejscach miał
    doprowadzony koncentryk, pod każdym oknem kabel(bo moze rolety kiedys
    elektryczne sobie kupi) itp Do każdego włącznika tez miał doprowadzony
    dodatkowy kabel w celu dorobienia pózniej "inteligencji".
    W praktyce okazało się że tv ogląda tylko w salonie, z kompa korzysta w
    osobnym pokoju, a rolet nie ma do dzisiaj a żona stwierdziła że mieć nie
    będą bo im niepotrzebne. Inteligencji tez nie montuje bo dobrze rozplanowane
    wyłączniki spełniają swoje zadanie.
    I tak sobie te kabelki wyglądają ze ścian/siedzą nieużywane w puszkach.
    Koszt ich był pewnie pomijalny w całym koszcie budowy domu więc kabelki są.
    Niektóre pewnie z nich kiedyś wykorzysta- np dorośnie dziecko to uruchomi tv
    w jego pokoju. Ale sporo z nich wykorzystane nigdy nie będzie.

    Krzysiek

  • 53. Data: 2009-06-26 07:41:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

    > Myśę że korzystając z systemu Legranda za 20tys mógłbym włączać
    > pilotem od tel. światło w lodówce a pilotem od bramy garazowej
    > uruchamiać nawadnianie trawnika.

    no i ja mam zrobione z systemie XComfort

> [...]
    > na podwórku, a jak zadowoliłbyś się polską wódka a nie zagranicznymi
    > płynami w kolorze herbaty to starczyłoby mi pewnie i na bilet

    tylko że wtedy brakujące 15000 pochłonie moja praca nad robeineim róznych
    elementów tego systemu. Pomijajac ze zaletą sysytemu radiowego jest
    ELASTYCZNOŚĆ której pozbawione sa systemy przewodowe.

  • 54. Data: 2009-06-26 07:53:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > kris wrote:
    > Pomijajac ze zaletą sysytemu radiowego jest ELASTYCZNOŚĆ której
    > pozbawione sa systemy przewodowe.
    ,
    Zaraz się zacznie ostra dyskusja na ten temat;)))

    Krzysiek

  • 55. Data: 2009-06-26 08:03:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > tylko że wtedy brakujące 15000 pochłonie moja praca nad robeineim róznych
    > elementów tego systemu.

    Wiesz co. Ja myślę że tu chodzi o coś innego. Ty kupiłes gotowy system,
    jestes z niego zadowolony i ok. Osoby które robia takie systemy same robią
    to dlatego bo lubia, bo maja satysfakcję że coś takiego zrobili samemu, bo
    mają zajecie na długie jesienne wieczory. Ja też sporo rzeczy robię nie
    dlatego że mi potrzebne tylko dla tego że lubię. Np stać mnie aby kupić na
    zime porąbane drewno i nic przy nim nie robić. Ale kupiłem piłę motorową i
    siekierę bo lubie pracować przy drewnie. Po 9 godzinach siedzenia za
    biurkiem praca fizyczna to zbawienie;)) Parę lat temu robiłem przyczepki
    samochodowe wykorzystując tylną oś od Audi itp.
    Satysfakcja z własnej pracy- bezcenna.

    Krzysiek

  • 56. Data: 2009-06-26 08:34:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
> [...]
    > zbawienie;)) Parę lat temu robiłem przyczepki samochodowe
    > wykorzystując tylną oś od Audi itp. Satysfakcja z własnej pracy- bezcenna.

    ja też lubie różne żeczy robić ale z wiekiem stiwerdziłem że robie tylko to
    co mnie nie bęzie wkurzało swoja topornością.

    zrobienie systemu inteligentnego domu samodzielnei to olbrzymia praca,
    koniecznośc wykonania dziesiatek powtarzalnych nudnych elementów, oraz
    problemy z estetycznymi elementami front endu, takie sprawy w amatorskim
    wykonaniu wychodzą byle jako, poniweaż nie jesteśmy w stanie samodzielnie
    wykonac estetycznych obudów z tworzyw sztucznych.

    mogę zbudowac scianę z cegły klinkierowej, mogę zrobic glazurę w łazience,
    mogę zrobić sieć komputerową, mogę zbudować komputer multimedialny itp...
    ale obudowę do kompa kupiłem.

  • 57. Data: 2009-06-26 09:30:34
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Marek Dyjor pisze:

    > ja też lubie różne żeczy robić ale z wiekiem stiwerdziłem że robie tylko
    > to co mnie nie bęzie wkurzało swoja topornością.

    Ta toporność zależy wyłącznie od Ciebie - możesz to zrobić tak, aby
    topornie nie było. Wielkim plusem własnego projektu jest możliwość
    uszycia go na miarę Twojego domu i Twoich potrzeb oraz dopięcia
    wszystkiego na ostatni guzik. Szczególnie że cały potencjał leży w
    oprogramowaniu, które możesz wolnymi chwilami dopracowywać bez
    ponoszenia kosztów.

> [...]
    > wykonaniu wychodzą byle jako, poniweaż nie jesteśmy w stanie
    > samodzielnie wykonac estetycznych obudów z tworzyw sztucznych.

    A to już mit z czasów komuny. Teraz na rynku jest cała gama obudów,
    których nie musisz nawet dostosowywać do Twojego zastosowania, bo pasują
    jak ulał. Tak czy inaczej, nawet jak zajdzie potrzeba możesz skorzystać
    z całej gamy firm, które świadczą usługi w prototypowaniu - wyfrezują Ci
    dowolne kształty, otwory w obudowie itd. To oczywiście wszystko kwestia
    kosztów, ale nie są one jakoś szczególnie porażające.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 58. Data: 2009-06-26 09:35:22
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    jacek_placek_01 pisze:

    > i kilka razy popracował cały dzień zwłaszcza przy planowych wyłączeniach.
    > Nie stać mnie na samorozruchowy generator, ale taki ręczny tez jest
    > niezły za 700-800 zł.

    Czasami można nabyć niedrogo agregat z rozrusznikiem, do którego tanio
    można dorobić prosty układ SZR.

    > APC uzyję do podtrzymywania polowy instalacji żarówkowej żeby nie było
    > całe światło na 1 fazie w całym domu i w razie czego będę miał czas na
    > podejscie do generatora przy dłuższej awarii.

    No i to wydaje się być najlepszym rozwiązaniem - UPS na obwodach
    oświetleniowych i niektórych gniazdach. Nie ma kombinowania z dodatkową
    instalacją, więc można to wdrożyć w istniejących domach. Nie ma
    dodatkowych opraw, nie ma zmiany przyzwyczajeń.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 59. Data: 2009-06-26 09:48:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > - wyfrezują Ci dowolne kształty, otwory w obudowie itd. To oczywiście
    > wszystko kwestia kosztów, ale nie są one jakoś szczególnie porażające.

    podejżewam że ostatecznei bezie mnei to kosztować tyle co system kupiony z
    półki ale bez nerwów z kombinowanewm jak to ma działać.

    albo bez efektu opisane w którymś poście (dom z wisącymi ze scian kabelkami
    do wykorzytsania kiedyś.

  • 60. Data: 2009-06-26 09:53:30
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Marek Dyjor pisze:

    > podejżewam że ostatecznei bezie mnei to kosztować tyle co system kupiony
    > z półki ale bez nerwów z kombinowanewm jak to ma działać.

    To już zależy co dany system ma robić - czasem faktycznie taniej
    zainstalować gotowy, czasem jednak (i to chyba częściej) zrobić własny.
    Oczywiście to też zależy od zaplecza jakie się posiada oraz wiedzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio