    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cena gazu w gorke ?
    Date: Thu, 11 Feb 2010 00:46:25 -0800 (PST)

    On 10 Lut, 20:27, "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> wrote:
    > Przeciez wiadomo ze to wszystko to jedno wielkie oszustwo ,zastanawialiscie
    > sie co sie zmnienia z 31 grudnia na 1 stycznia nic kompletnie nic opr cz
    > daty a zawsze i to odkad zyje zawsze podwyzki bo niby koszty wzrosly tylko
    > to takie bledne kolo jest wystarczy jeden zacznie i juz kolejni maja
    > pretekst do podwyzek, gdzie zlodziej gazownicy i zlodzieje z rafineri byli
    > jak ropa taniala paietacie ropa po 150 $ za barylke paliwo 4,9 ,ropa po 60 $
    > za barylke paliwo po 4,5  jaki wyciagacie wniosek cena sur wca niewiel ma
> [...]

    powiem wiecej odnosnie paliwa, jak cena paliwa spadla do 60$ to
    wszystkie tankowce byly na max wyladowane ropa. Nawet niektore banki
    tez wynajmowaly tankowce aby ropke przetrzymac.
    Nasi natomiast np z LOT podpisali umowe dlugoterminowa na dostarczanie
    ropki po cenie 150$ i nawet ktos polecial z tego tytulu.

    Co do gazu. Trzeba miec na uwadze ze koszty utrzymania infrastruktury
    rosna, ale nie jest to najwazniejsze. Wazne jest ze sa akcjonariusze
    ktorzy domagaja sie zyskow powyzej inflacji. Czyli min podwyzka to
    wartos inflacji plus zysk. A trzeba miec zysk min taki jak
    zeszloroczny.
    Podwyzka tak czy siak mam nadzieje ze tylko 5% a nie 10%
    Pozniej to podwyzka wegla, energii, zarcia. a pensja ta sama. .