  • 1. Data: 2010-02-10 17:48:36
    Temat: Cena gazu w gorke ?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    http://stooq.com/n/?f=306177&search=pgnig

    jestem ciekaw czy URE zaakceptuje ta zmiane, jesli tak to biada nam.

    Czuwaj gazownicy.

  • 2. Data: 2010-02-10 19:27:18
    Temat: Re: Cena gazu w gorke ?
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    Przeciez wiadomo ze to wszystko to jedno wielkie oszustwo ,zastanawialiscie
    sie co sie zmnienia z 31 grudnia na 1 stycznia nic kompletnie nic oprócz
    daty a zawsze i to odkad zyje zawsze podwyzki bo niby koszty wzrosly tylko
    to takie bledne kolo jest wystarczy jeden zacznie i juz kolejni maja
    pretekst do podwyzek, gdzie zlodziej gazownicy i zlodzieje z rafineri byli
    jak ropa taniala paietacie ropa po 150 $ za barylke paliwo 4,9 ,ropa po 60 $
    za barylke paliwo po 4,5 jaki wyciagacie wniosek cena surówca niewiel ma
    wspólnego z cena finalna i chodzi tylko oto by wycisnac z klienta tyle
    szmalu ile sie da ,pamietacie spisek cementowni za to tez zostali ukarani w
    polsce boom budowlany to ciagniemy cene cementu na max w góre po 13 zl byl
    natomiast w tym samym czasie ten cement (sam kupowalem )cementownia gorazde
    loko lipsk po 6,3 za worek i jaki tu sens i logika panstwo i duze firmy
    wychodza z zalozenia jak sie daje to sie kraje
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-02-11 08:46:25
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Lut, 20:27, "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> wrote:
> [...]
    > loko lipsk po 6,3 za worek i jaki tu sens i logika panstwo i duze firmy
    > wychodza z zalozenia jak sie daje to sie kraje

    powiem wiecej odnosnie paliwa, jak cena paliwa spadla do 60$ to
    wszystkie tankowce byly na max wyladowane ropa. Nawet niektore banki
    tez wynajmowaly tankowce aby ropke przetrzymac.
    Nasi natomiast np z LOT podpisali umowe dlugoterminowa na dostarczanie
    ropki po cenie 150$ i nawet ktos polecial z tego tytulu.

    Co do gazu. Trzeba miec na uwadze ze koszty utrzymania infrastruktury
    rosna, ale nie jest to najwazniejsze. Wazne jest ze sa akcjonariusze
    ktorzy domagaja sie zyskow powyzej inflacji. Czyli min podwyzka to
    wartos inflacji plus zysk. A trzeba miec zysk min taki jak
    zeszloroczny.
    Podwyzka tak czy siak mam nadzieje ze tylko 5% a nie 10%
    Pozniej to podwyzka wegla, energii, zarcia. a pensja ta sama. .

  • 4. Data: 2010-02-11 12:22:36
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Lut, 09:46, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
    > A trzeba miec zysk min taki jak zeszloroczny.
    > Podwyzka tak czy siak mam nadzieje ze tylko 5% a nie 10%
    > Pozniej to podwyzka wegla, energii, zarcia. a pensja ta sama. .

    dopoki min rekuperatory tanieja jest ok ;-)
    ciekawe czy przyjda czasy kiedy bedzie opodatkowany "odzysk energii"
    wzgledem domu wzorcowego ;-)
    na razie cwicza podatki od powierzchni dachu chyba w poznańskiem...
    no zobaczymy

    to ze gaz/prad drozeje srednio 5% rocznie to chyba kazdy zalozyl w
    kalkulacjach do konca kredytu hipotecznego? ;-)

    z trzeciej strony jak coraz wiecej zabieraja tym bardziej trzeba
    odzyskiwac chociazby poprzez doplaty do paneli itp

    z.

  • 5. Data: 2010-02-11 12:57:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >dopoki min rekuperatory tanieja jest ok ;-)
    >ciekawe czy przyjda czasy kiedy bedzie opodatkowany "odzysk energii"
    >wzgledem domu wzorcowego ;-)
    >na razie cwicza podatki od powierzchni dachu chyba w poznańskiem...

    Podobno są już w powaznej fazie projekty ustaw dot. podatku lub opłat CO2
    dla gospodarstw domowych.
    Właściciele domów bez energii odnawialnej oraz ci których domy pożerają
    sporo energii będą słono płacić.

    >to ze gaz/prad drozeje srednio 5% rocznie to chyba kazdy zalozyl w
    >kalkulacjach do konca kredytu hipotecznego? ;-)

    Dlatego jak mnie w tym roku podłączą do kanalizacji to przymierzam się do
    przerobienia jednej lub dwóch komór szamba na biogazownie. Trawy własnej i
    od sąsiada będę miał jakieś 600kg rocznie. Do tego dojdą jeszcze wszystkie
    odpadki organiczne z kuchni. Z kilograma trawy uzyskac można 0,5m3 metanu.
    300m3 gazu to jest niemal 1/4 tego co zużywa mój dom w ciągu roku. Przez
    całe lato do ostatniego koszenia trawa będzie kompostowana aby na koniec
    trafić do komory i po 26 dniach fermentacji gazu około 4m3/dobę do
    zasilenia najtańszego kotła gazowego.
    Ewentualnie 1m3 gazu to ekwiwalent 0,7l benzyny. Agregat pradotwórczy i
    jazda.

    >z trzeciej strony jak coraz wiecej zabieraja tym bardziej trzeba
    >odzyskiwac chociazby poprzez doplaty do paneli itp

    To jest własnie chore. Ludzie chca oszczędzać bo chcą wydawać mniej za media
    oraz być proekologicznymi.
    Gazownikom i energetykom spadają zyski więc podnosza ceny oraz koszty
    stałe.
    Państwo ma to w dupie bo zyski z VAT są wazniejsze więc jest ciche
    przyzwolenie na podwyżki.

    Marek

  • 6. Data: 2010-02-11 16:03:56
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Lut, 13:57, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    > odpadki organiczne z kuchni. Z kilograma trawy uzyskac można 0,5m3 metanu.
    > 300m3 gazu to jest niemal 1/4 tego co zużywa mój dom w ciągu roku.

    o to to... jeslibys policzyl tylko na sprawy kuchenne a grzanie/cwu
    zalatwil niegazem to wtedy masz szanse na dom wiecej niz pasywny ;-)
    bo tylko gotowanie jest najtrudniejsze tzn 100C i duze ilosci energii
    jednostkowo w czasie... czyli ogolnie Moc

    a nie mozna zrobic szamba przelewowego by osad pod biogaz zostal a
    plyny niech plyną dalej?
    przeciez robia biogazownie bez kanalizacji ;-)

    > Przez całe lato do ostatniego koszenia trawa będzie kompostowana aby na koniec
    > trafić do komory  i po 26 dniach fermentacji gazu około 4m3/dobę do
    > zasilenia najtańszego kotła gazowego.

    gdyby jeszcze zastanowic sie nad magazynowaniem na nietrawiaste
    okresy :-)

    > Ewentualnie 1m3 gazu to ekwiwalent 0,7l benzyny. Agregat pradotwórczy i jazda.

    ale ekwiwalent energetycznie? to jeszcze dochodzi dostosowanie
    agregatu do gazu ale to nie problem :-)

    > To jest własnie chore. Ludzie chca oszczędzać bo chcą wydawać mniej za media
    > oraz być proekologicznymi.

    na razie chcą a jeszcze mało robią więc golą póki mogą
    a juz urabiaja pod te CO2 wiec ludki to łykną

    a poborcy z miernikiem CO2 ciekawe co mu wykaze jak mu sie pokaze
    tylna czesc ;-)

    z.

  • 7. Data: 2010-02-11 19:19:29
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 08:03:56 -0800, zbooY napisał(a):

    > a poborcy z miernikiem CO2 ciekawe co mu wykaze jak mu sie pokaze tylna
    > czesc ;-)
    Zatrujesz miernik H2Sem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski