  • 1. Data: 2010-02-10 14:32:57
    Temat: jaka wełna do wygłuszenia akustycznego?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    przed ostatecznym wykańczaniem sypialni postanowiłem wyciszyć jeszcze
    ścianę sąsiadującą z kotłownią, bezpośrednio za 10cm ścianą
    szkieletową stoi bufor i pracują 3 pompy, ściana jest akurat za
    wezgłowiem planowanego łóżka i w nocy jednak te pompy daje się
    słyszeć...
    a pytanie konkretne: którą wełnę wybrać do wypełnienia dodatkowej
    przedścianki, wiem, że są dedykowane np. aku -płyta isovera, czy
    rockton rockwoola (ta chyba jest nawet cięższa), ale wg tego co wiem,
    to im większa gęstość i ciężar właściwy wełny, tym lepiej izoluje ona
    akustycznie, więc może pokusić się o jakąś twardszą wełnę fasadową
    (tak z 10 cm grubości), kleić ją bezpośrednio do gipskartonu i na to
    kleić jeszcze dodatkową płytę (może nawet w 2 warstwach), uniknie się
    wtedy profili blaszanych i ewentualnych mostków akustycznych, co o tym
    sądzicie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-02-10 15:19:15
    Temat: Re: jaka wełna do wygłuszenia akustycznego?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    s_13 wrote:
> [...]
    > kleić jeszcze dodatkową płytę (może nawet w 2 warstwach), uniknie się
    > wtedy profili blaszanych i ewentualnych mostków akustycznych, co o tym

    od strony kotłowni zastosować ekran odbijający

    za nim 1 cm pustki i na scianę to nakleić coś izolującego (

    ekran - może być nawet płyta powieszona na linkach - byleby nie przykręcona
    do ściany
    linki elastyczne nie będą przenosić drgań - linki do sufitu zamontować

    na ekran można nakleić w wersji ekonomicznej wytłoczki do jajek, lub
    specjalną piankę akustyczną

    czyli -> sciana ->wełna -> pustka ->płyta ->pianka/wytłoczki -> kotłownia

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 3. Data: 2010-02-10 17:30:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > od strony kotłowni zastosować ekran odbijający

    nie ma szans, bufor jest wpasowany do samej ściany... :-(

> [...]
    > specjalną piankę akustyczną
    >
    > czyli -> sciana ->wełna -> pustka ->płyta ->pianka/wytłoczki -> kotłownia

    to nie takie proste jak w teorii wygląda :-)
    ja mam ścianę 10 cm z profili obłożonych gk, w środku isover akupłyta,
    wszystko jak najbardziej starannie wypełnione i dylatowane od siebie i
    od ścian sasiednich przekładkami, od stony kotłowni jest gąbka 5cm i
    do tego przysunięty bufor, więc jest ok... teoretycznie i mimo, że
    problem dla mnie nie nowy, bo już kilka studiów nagraniowych
    ustroiłem, to tutaj nie moge do końca sobie poradzić, czasem pompa
    wpada w jakiś rezonans i niesie po ścianie, podłodze suficie i czort
    wie czym jeszcze...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-02-11 05:12:34
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > ustroiłem, to tutaj nie moge do końca sobie poradzić, czasem pompa
    > wpada w jakiś rezonans i niesie po ścianie, podłodze suficie i czort

    Moja dobra rada; nie sluchac dobrych rad:). Szczegolnie w tym przypadku.

    Z Twojego opisu wnioskuje, ze czujesz problem, ktory jest zlozony gdyz ucho
    ludzkie ma taka wlasciwosc, ze slyszy w bardzo duzym zakresie natezenia czyli
    mocy akustycznej halasu. Nawet jak to wytlumisz do zera, to w nocy i tak te
    pompe bedziesz slyszal...
    Ja moge Ci dac przyklad wygluszenia, ale tylko czesciowego, halasu jaki wydaje
    agregat pradotworczy wirowy. Gosciu przywiozl z Polski tokarke wymagajaca
    zasilania trojfazowego a tu sa tylko dwie fazy. Wiec kupil pradnice trojfazowa
    i ja zasilal silnikiem dwufazowym i tak robil prad trojfazowy. Wyrczalo to
    dosc glosno wiec zaproponowalem mu wykonanie obudowy tego agregatu. Zbilem
    pake, ktora nakrylem ten agregat a wczesniej pod drewniana podstawe tego
    agregatu podlozylem klocki z gumy na jakiejs grubej wycieraczce z materialu
    udajacego filc. I troche to pomoglo. Potem wpadlem na lepszy pomysl aby te
    pake jeszcze od wewnatrz obic blacha olowiana i to tez pomoglo, halas
    zmiejszyl sie w moim odczuciu kilkakrotnie. Oczywiscie nie do konca ale juz w
    sasiednim pomieszczeniu slychac bylo tylko lekkie burczenie jakby pralka
    pracowala a nie kilkukilowatowy agregat.
    Dziwilem sie po co mu to wyciszanie skoro potem sama tokarka dawala w tylek
    ale gosc placil wiec sie staralem.
    W Twoim przypadku probowalbym zrobic podobnie; skrzynia obita od srodka
    olowiem i w srodku ta pompa na podkladkach filcowo-gumowych. Ale to i tak nie
    rozwiaze przenoszenia sie halasu przez same rury.
    Wiec nalezaloby je tez jakos od pompy akustycznie odizolowac. Jak to
    rozwiazac - za bardzo nie mam pojecia; jakies gumowe gruboscienne tulejki moze?
    Natomiast wpadanie pompy w rezonans moze miec podloze hydrauliczne. Aby tego
    uniknac zastosuj sprawdzony przeze mnie sposob, polegajacy na zainstalowaniu
    na poziomym odcinku rury/rur, pionowego kawalka rurki zamknietej u gory.
    Powietrze sprezone w tej rurce dosc dobrze tlumi ew. wzbudzanie sie drgan wody
    i innych takich, lacznie z uderzeniami hydraulicznymi i warczeniem rur wskutek
    luznych podkladek czy innych elementow na zaworwch, zwezkach czy nawet
    kolankach.

    No i ustaw loza pod inna sciana a te zabuduj polkami na magazyn z ksiazkami,
    ktore troche gorzej od blachy olowianej ale tez halas konsumuja.
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2010-02-11 08:32:19
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Tornad pisze:

    > No i ustaw loza pod inna sciana a te zabuduj polkami na magazyn z ksiazkami,
    > ktore troche gorzej od blachy olowianej ale tez halas konsumuja.

    Tego ołowiu w domu... to bym się raczej trochę bał ;-).

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-02-11 11:03:31
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    s_13 wrote:

    > to nie takie proste jak w teorii wygląda :-)

    :)

> [...]
    > ustroiłem, to tutaj nie moge do końca sobie poradzić, czasem pompa
    > wpada w jakiś rezonans i niesie po ścianie, podłodze suficie i czort

    no to w takim razie eliminować rezonans
    albo zwiększyć masę, albo spinać do większej masy, albo uelastycznić

    może podpory z gumy która będzie konsumować drgania?

    może pompe zamontować na kompensacji?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk