    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka wełna do wygłuszenia akustycznego?
    Date: Thu, 11 Feb 2010 06:12:34 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > to nie takie proste jak w teorii wygląda :-)
    > ja mam ścianę 10 cm z profili obłożonych gk, w środku isover akupłyta,
    > wszystko jak najbardziej starannie wypełnione i dylatowane od siebie i
    > od ścian sasiednich przekładkami, od stony kotłowni jest gąbka 5cm i
    > do tego przysunięty bufor, więc jest ok... teoretycznie i mimo, że
    > problem dla mnie nie nowy, bo już kilka studiów nagraniowych
    > ustroiłem, to tutaj nie moge do końca sobie poradzić, czasem pompa
    > wpada w jakiś rezonans i niesie po ścianie, podłodze suficie i czort
    > wie czym jeszcze...

> [...]

    Moja dobra rada; nie sluchac dobrych rad:). Szczegolnie w tym przypadku.

    Z Twojego opisu wnioskuje, ze czujesz problem, ktory jest zlozony gdyz ucho
    ludzkie ma taka wlasciwosc, ze slyszy w bardzo duzym zakresie natezenia czyli
    mocy akustycznej halasu. Nawet jak to wytlumisz do zera, to w nocy i tak te
    pompe bedziesz slyszal...
    Ja moge Ci dac przyklad wygluszenia, ale tylko czesciowego, halasu jaki wydaje
    agregat pradotworczy wirowy. Gosciu przywiozl z Polski tokarke wymagajaca
    zasilania trojfazowego a tu sa tylko dwie fazy. Wiec kupil pradnice trojfazowa
    i ja zasilal silnikiem dwufazowym i tak robil prad trojfazowy. Wyrczalo to
    dosc glosno wiec zaproponowalem mu wykonanie obudowy tego agregatu. Zbilem
    pake, ktora nakrylem ten agregat a wczesniej pod drewniana podstawe tego
    agregatu podlozylem klocki z gumy na jakiejs grubej wycieraczce z materialu
    udajacego filc. I troche to pomoglo. Potem wpadlem na lepszy pomysl aby te
    pake jeszcze od wewnatrz obic blacha olowiana i to tez pomoglo, halas
    zmiejszyl sie w moim odczuciu kilkakrotnie. Oczywiscie nie do konca ale juz w
    sasiednim pomieszczeniu slychac bylo tylko lekkie burczenie jakby pralka
    pracowala a nie kilkukilowatowy agregat.
    Dziwilem sie po co mu to wyciszanie skoro potem sama tokarka dawala w tylek
    ale gosc placil wiec sie staralem.
    W Twoim przypadku probowalbym zrobic podobnie; skrzynia obita od srodka
    olowiem i w srodku ta pompa na podkladkach filcowo-gumowych. Ale to i tak nie
    rozwiaze przenoszenia sie halasu przez same rury.
    Wiec nalezaloby je tez jakos od pompy akustycznie odizolowac. Jak to
    rozwiazac - za bardzo nie mam pojecia; jakies gumowe gruboscienne tulejki moze?
    Natomiast wpadanie pompy w rezonans moze miec podloze hydrauliczne. Aby tego
    uniknac zastosuj sprawdzony przeze mnie sposob, polegajacy na zainstalowaniu
    na poziomym odcinku rury/rur, pionowego kawalka rurki zamknietej u gory.
    Powietrze sprezone w tej rurce dosc dobrze tlumi ew. wzbudzanie sie drgan wody
    i innych takich, lacznie z uderzeniami hydraulicznymi i warczeniem rur wskutek
    luznych podkladek czy innych elementow na zaworwch, zwezkach czy nawet
    kolankach.

    No i ustaw loza pod inna sciana a te zabuduj polkami na magazyn z ksiazkami,
    ktore troche gorzej od blachy olowianej ale tez halas konsumuja.
    Pzdr.
    Tornad