    From: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka wełna do wygłuszenia akustycznego?
    Date: Wed, 10 Feb 2010 16:19:15 +0100

    s_13 wrote:
    > przed ostatecznym wykańczaniem sypialni postanowiłem wyciszyć jeszcze
    > ścianę sąsiadującą z kotłownią, bezpośrednio za 10cm ścianą
    > szkieletową stoi bufor i pracują 3 pompy, ściana jest akurat za
    > wezgłowiem planowanego łóżka i w nocy jednak te pompy daje się
    > słyszeć...
    > a pytanie konkretne: którą wełnę wybrać do wypełnienia dodatkowej
    > przedścianki, wiem, że są dedykowane np. aku -płyta isovera, czy
    > rockton rockwoola (ta chyba jest nawet cięższa), ale wg tego co wiem,
    > to im większa gęstość i ciężar właściwy wełny, tym lepiej izoluje ona
> [...]

    od strony kotłowni zastosować ekran odbijający

    za nim 1 cm pustki i na scianę to nakleić coś izolującego (

    ekran - może być nawet płyta powieszona na linkach - byleby nie przykręcona
    do ściany
    linki elastyczne nie będą przenosić drgań - linki do sufitu zamontować

    na ekran można nakleić w wersji ekonomicznej wytłoczki do jajek, lub
    specjalną piankę akustyczną

    czyli -> sciana ->wełna -> pustka ->płyta ->pianka/wytłoczki -> kotłownia

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk