  • 1. Data: 2010-02-10 19:57:20
    Temat: jaki tynk we na gazobeton Solbet
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Czy wystarczy tynk gipsowy (jak tak to ile mm) - czy to dobrze pokryje
    kable, czy musza byc w rowkach.

    Jakie macie rozwiazania.

  • 2. Data: 2010-02-11 09:31:57
    Temat: Re: jaki tynk we na gazobeton Solbet
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 10 Lut, 20:57, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
    > Czy wystarczy tynk gipsowy (jak tak to ile mm) - czy to dobrze pokryje
    > kable, czy musza byc w rowkach.

    Jakie wnętrze - sypialnia, garaż, klatka schodowa czy kuchnia? Gips
    nie wszędzie się nadaje - zwykle lepiej kłaść tynki cementowo-
    wapienne.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 3. Data: 2010-02-11 09:57:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    >Jakie wnętrze - sypialnia, garaż, klatka schodowa czy kuchnia? Gips
    >nie wszędzie się nadaje - zwykle lepiej kłaść tynki cementowo-

    Racja.
    Plus ew. gładzie póżniej to też wapienne.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-11 20:47:09
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Ja mam u siebie gipsowe.
    Jestem w sumie zadowolony z wyglądu, ale miałem naprawdę świetną ekipę,
    która znała się na tym co robi. Wyszło tak, że niejeden ma gładzie gorzej
    położone.

    Niemniej jednak są to tynki dość miękkie, więc łatwo zrobić w nich dziurę,
    np. klamką drzwi... Ostatnio dziecko mi porobiło dziurki kredką na ok. 1m2
    jak sitko- taka zabawa :)

    Gipsy ponoć nie nadają się do pomieszczeń mokrych, ale ja dałem je nawet do
    łazienek - w końcu i tak pokryłem je płytkami.

    Co do grubości, to zależy od tego jak masz wymurowane ściany - czasem
    wystarczy 1 cm, czasem i 3 cm będzie mało. U mnie w jednym miejscu narzucali
    na dwa razy, bo ściana była jak banan i kazałem im to podrównać.

    W każdym razie, jak kable dobrze położone, to tynki je spokojnie przykryją.
    Ale jak masz super równe ściany i chcesz zaoszczędzić na materiale (tynk) to
    lepiej się z przewodami wkuwać.

    Aha. I czasami na tynkach gipsowych lubią wyłazić smugi od przewodów - u
    mnie wyszło w jednym miejscu. Wygląda to jakby mokra kreska. Nie wiem od
    czego zależy to wyłażenie smug...

    Pzdry,
    /\/\\/\/