    From: "wolim" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki tynk we na gazobeton Solbet
    Date: Thu, 11 Feb 2010 21:47:09 +0100

    Ja mam u siebie gipsowe.
    Jestem w sumie zadowolony z wyglądu, ale miałem naprawdę świetną ekipę,
    która znała się na tym co robi. Wyszło tak, że niejeden ma gładzie gorzej
    położone.

    Niemniej jednak są to tynki dość miękkie, więc łatwo zrobić w nich dziurę,
    np. klamką drzwi... Ostatnio dziecko mi porobiło dziurki kredką na ok. 1m2
    jak sitko- taka zabawa :)

    Gipsy ponoć nie nadają się do pomieszczeń mokrych, ale ja dałem je nawet do
    łazienek - w końcu i tak pokryłem je płytkami.

    Co do grubości, to zależy od tego jak masz wymurowane ściany - czasem
    wystarczy 1 cm, czasem i 3 cm będzie mało. U mnie w jednym miejscu narzucali
    na dwa razy, bo ściana była jak banan i kazałem im to podrównać.

    W każdym razie, jak kable dobrze położone, to tynki je spokojnie przykryją.
    Ale jak masz super równe ściany i chcesz zaoszczędzić na materiale (tynk) to
    lepiej się z przewodami wkuwać.

    Aha. I czasami na tynkach gipsowych lubią wyłazić smugi od przewodów - u
    mnie wyszło w jednym miejscu. Wygląda to jakby mokra kreska. Nie wiem od
    czego zależy to wyłażenie smug...

    Pzdry,
    /\/\\/\/