    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Fri, 22 Jul 2011 13:37:31 +0200

    > Piszę bo wg mnie jeśli projektant projektował skrzynkę w domu, to
    > zaprojektował również przewody, więc fachowcy nie mieli nic do tego - nie
    > spotkałem się jeszcze z projektem elektrycznym w domu bez podania oznaczeń
    > przewodów.

    Pewnie fachowcy nawet do projektu nie zajrzeli tylko zrobili wg swojego
    uznania "bo my Panie już tyle instalacji zrobili że wiemy lepiej co i jak"
    instalacją domową.

> [...]
    > fachowców, którzy wiedzą lepiej ? i zrobią po swojemu bo wg nich to
    > przecież są rozsądni, inteligentni, znają się, i nikt im nie zrobi tak
    > dobrze jak oni sami, a później wychodzi na to, że popełnili masę banalnych
    > błędów. Weźmy takie gniazda, idziesz i montujesz gniazda bez bolca, bo po
    > co ci on, a są tańsze - przecież suszarka, lokówka, golarka, wiertarka
    > mają wtyczki z 2 bolcami, bez dedykowanej dziurki. A jak gniazdko bez
    > bolca to i przewód można 2x zamiast 3x. Do żyrandola również nie
    > potrzebujesz 3x tylko może wystarczyć 2x . Na zdrowy rozsądek jest dobrze

    Dokłądnie tak może zrobic większośc fachofców.
    Bo nie robia dla siebie więc zalezy im tylko żebty było szybko i jak
    najmniej się narobić
    Człowiek robiący dla siebie będzie sie starał robic dobrze(idiotów pomijam)
    i tu jest nawet tendencja przedobrzania- np stopniowanie/dublowanie
    różnicówek(byłu tu takie przykłady)

    > Zakładam, że każdy może spierniczyć, przy czym fachowiec spierniczył już
    > tyle razy, że się wreszcie nauczył robić dobrze :) Piszę tak z
    > doświadczenia, bo wiem, że lepiej i taniej wykonać pracę dobrze, niż
    > później jeździć, poprawiać, czekać na kaskę, bulić za naprawy wynikające z
    > własnej niestaranności, pośpiechu, czy innych takich.

    Partacze maja w dupie popraki, reklamacje itp.

    Krzysiek