    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chinole nie próżnują
    Date: Fri, 5 May 2023 13:05:14 +0200

    On Fri, 5 May 2023 15:45 Lisciasty wrote:

    > A dlaczego miałaby być? To tak jakby państwo sprzedawało Twoje mleko
    > i dawało Ci jakieś grosze w ramach "dotacji" na poprawę bytu owiec.

    Doceniam analogię, jednak wydaje mi się ona nieco chybiona.
    Proponuję poprawkę w formie teatrzyku.

    "Do Mateusza przychodzi Pan Komisarz z Brukseli."

    K: Ładne te owieczki, ale czemu mleka Pan nie sprzedaje?

    M: A bo Panie, u łowcy dwa cycki jeno, mleka z tygo mało, ludzie
    niechętne dopłacać, a i dojarkę musiałbym mieć, drogi instrument.
    U sąsiada zza doliny kilka krasul, u niego Pan kupisz mleka, dobre ma i
    tanie.

    K: Po krowim to mi się odbija. Ale skoro sąsiadowi się powodzi, to
    niech Pan zaczeka, skoczę szybko i ukradnę mu gotówki dla Pana na zakup
    dojarki.

    M: Dobry Panie, ale nawet z dojarką zysk będzie nijaki, u krowy mleka
    dostatek, produkcja tania, a za owcze nikt nie będzie chciał dopłacić.

    K: Spokojna głowa, zaraz nakaz się napisze do punktu skupu, coby od
    Pana brali mleko za podwójną stawkę, a sprzedawać je będą musieli po
    takiej samej cenie, jak krowie.

    M: O Miłościwy Panie, wybawco szlachetny, jużci podpisuję i kłaniam się
    uniżenie.

    Kurtyna.

    > No przecież już jest tak jak piszesz, prosumenci są na zasadach
    > rynkowych. A nie, przepraszam, na jakiś chorych zasadach gdzie dostają
    > za energię średnią wartość indeksu giełdy z zeszłego miesiąca, a
    > kupują ze zbójecką przebitką 2x.

    Dlatego pisałem w podwątku obok, że obecnie jest już troszeczkę
    zdrowiej, ale mój pierwotny komentarz dotyczył obecnie działających
    instalacji, a nie tych obecnie instalowanych.

    Mateusz