    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chinole nie próżnują
    Date: Fri, 5 May 2023 13:15:36 +0200

    On Fri, 5 May 2023 12:50 Janusz wrote:

    > Jaja sobie robisz? przy takiej inwestycji to jest pryszcz

    Inwestycja, w której pierwszego dnia zwraca się 10% kapitału to dla
    mnie absolutnie nie są żadne jaja. Ja żadnej takiej inwestycji nie
    mam, poza tymi dotowanymi (dotowanych mam kilka, ale to taka sama
    patologia jak PV, więc nie biorę pod uwagę).

    > państwo na Vacie więcej zarobiło.

    VAT to nie jest żaden zarobek, tylko zwyczajny podatek od wartości
    dodanej. Każdy płaci za wytworzoną wartość dodaną, nie dotyczy to tylko
    PV. Przypomnę jednocześnie, że w tym przypadku VAT *też* jest dotowany,
    za sprawą preferencyjnej stawki.

    > Ja np sam robiłem bez żadnych dotacji, mam 9kWp i to mi wystarczy,
    > jeszcze na starych warunkach.

    Czyli jednak z dotacją, w formie preferencyjnych, nierynkowych warunków.

    > Ale państwo dostało je za darmo, dlatego tak lekka rączką je rozdaje.

    Tak, wspominałem już wcześniej o rozdawnictwie publicznych funduszy.

    Mateusz