    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chinole nie próżnują
    Date: Fri, 05 May 2023 15:43:42 +0200

    W dniu .05.2023 o 12:10 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

    > Niezupełnie, gdyż ja piszę o stanie obecnym, a ty o jutrzejszym. I
    > faktycznie, stan jutrzejszy będzie nieco zdrowszy, tylko mało kto się
    > na to zapisze. Sam zresztą chyba ostatnio wspominałeś, że PV to już
    > nieopłacalna sprawa.
    Aktualnie w PL, przez pazerność PIS, PV jest skrajnie niekorzystne dla tzw
    "luda"
    Ale pisząc o "chory sposób na wyssanie dotacji" piszesz właśnie o stanie
    przeszłym, teraz już nie ma projektów EU o 80-90% dotacji dla suwerena.

    > Czyli co najmniej 10% zwrotu od wejścia
    Nie wiem jak inni, ale ja taką "kasę" dostałem po ponad roku. Słaby
    interes, przy wzrastającej inflacji.

    - to nie są małe pieniądze.
    > Ponadto przypominam, że proces dotowania to nie tylko to, co
    > człowiekowi spada z nieba pierwszego dnia.
    U mnie to był 5xx dzień. Więcej zyskałem na funduszu emerytalnym niż z tej
    "inwestycji"

    > Certyfikaty to też dotacja. Ustawodawca (unijny) okrada wybraną
    > kategorię przedsiębiorstw, by sfinansować panel na stodole Kowalskiego.

    > Gdyby nie był słaby, to URE nie musiałoby się do niego mieszać i
    > narzucać odgórnych warunków.

    Jakie jest Twoje stanowisko? - nie powinienem wchodzić do tego programu? -
    dlaczego?

    TG