  • 21. Data: 2011-04-03 18:06:03
    Temat: Re: Chwal? si?...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława wrote:

    > W domu czy na działce? Bo to dwie różne rzeczy.
    >
    > Jeśli w domu - grozi dość spora grzywna.
    >
    > Jeśli na działce - nie ma problemu.

    a jest to jakiś zróżnicowane w dokumentach meldunkowych?

  • 22. Data: 2011-04-07 06:32:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.04.2011 20:06, Marek Dyjor pisze:

    > a jest to jakiś zróżnicowane w dokumentach meldunkowych?

    Nie w dokumentach. W miejscu zameldowania - czytaj uważniej.

    Użytkowanie domu bez odbioru jest zagrożone grzywną - a meldując się w
    nim zeznajesz, że w nim mieszkasz czyli użytkujesz.

    Na działce możesz sobie mieszkać i pod namiotem - to jeszcze nie jest
    nielegalne ;)

  • 23. Data: 2011-04-07 15:53:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława wrote:

> [...]
    > nim zeznajesz, że w nim mieszkasz czyli użytkujesz.
    >
    > Na działce możesz sobie mieszkać i pod namiotem - to jeszcze nie jest

    ale meldujesz sie pod adresem, nie zeznajesz czy to jest dom czy namiot czy
    wiata.

    Obecnie numer dostajesz dla działki.

    Koniec teoretyzowania.

  • 24. Data: 2011-04-07 16:33:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Obecnie numer dostajesz dla działki.

    Podstawa prawna...???
    U mnie jakoś ta teoria w praktyce nie przechodzi.

    Numer jest dla budynku, a ten musi być wybudowany - mapka powykonawcza z
    pieczątką ze starostwa.

    Działka numer już ma i bez tego, ale to numer z jakichś wykazów
    geodezyjnych, a nie numer posesji potrzebny do adresu.

    pozdr
    Robert G

  • 25. Data: 2011-04-07 19:45:28
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "robercik-us" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Obecnie numer dostajesz dla działki.

    >Podstawa prawna...???
    >U mnie jakoś ta teoria w praktyce nie przechodzi.

    Mi i sąsiadowi nadali spokojnie numery jak działki były niezbudowane
    Zapytaj Twoich urzędników o podstawę prawna odmowy nadania numeru to zmienia
    zdanie. Podawałem tu kiedyś link do wyroku SN w podobnej sprawie.

    >Numer jest dla budynku, a ten musi być wybudowany - mapka powykonawcza z
    >pieczątką ze starostwa.

    Numer jest dla nieruchomości, może to być sama działka

  • 26. Data: 2011-04-08 04:47:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Podstawa prawna...???
    > U mnie jakoś ta teoria w praktyce nie przechodzi.
    >
    > Numer jest dla budynku, a ten musi być wybudowany - mapka
    > powykonawcza z pieczątką ze starostwa.

    niech ci pokażą podstawę prawną takiego żądania. Biurwy bywają niedouczone i
    często wykraczają poza swoje kompetencje.

  • 27. Data: 2011-04-08 06:10:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 17:53, Marek Dyjor pisze:

    > ale meldujesz sie pod adresem, nie zeznajesz czy to jest dom czy namiot
    > czy wiata.

    Tylko ten adres wygląda albo "działka numer ileśtam" albo "dom przy ul.
    jakiejśtam ileśtam".

    > Obecnie numer dostajesz dla działki.

    Numer działki jest numerem wynikającym z podziału geodezyjnego.

    Numer domu przy jakiejś ulicy to inna prawa kaloszy.

    Przykład: na działce stoi bliźniak należący po połowie do dwóch różnych
    osób. Zresztą mogą być i takie warunki zabudowy, które pozwalają na
    budowę kilku budynków mieszkalnych na jednej działce.

    > Koniec teoretyzowania.

    Moja wiedza pochodzi także z praktyki - gmina numery nadawała numery
    dopiero po odbiorze budynku.

  • 28. Data: 2011-04-08 06:19:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 21:45, Kris pisze:

    > Mi i sąsiadowi nadali spokojnie numery jak działki były niezbudowane

    Numery zostały nadane działce czy przyszłemu budynkowi, hmm?

    > Zapytaj Twoich urzędników o podstawę prawna odmowy nadania numeru to
    > zmienia zdanie. Podawałem tu kiedyś link do wyroku SN w podobnej sprawie.

    To przypomnij może :)

  • 29. Data: 2011-04-08 07:25:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:
    > gmina numery nadawała numery
    > dopiero po odbiorze budynku.

    u mnie po wykonaniu - zatwierdzeniu mapki powykonawczej.

    Nie chce mi się już drążyć, bo jestem na finiszu, a i inne zależności są
    w gminie - jak tu zacznę się burzyć, to coś innego może 'dziwnym trafem'
    nie przejść. Lepiej niech wszystko przejdzie :-) - w małej społeczności,
    to naczynia połączone, zatem o ile nie jest to sprawa 'super ważna' to
    nie ma co kruszyć kopii.

    W każdym razie taka interpretacja obowiązuje u nas w gminie:

    Numar nadają dla domu po jego wykonaniu - mapka.

    pozdr
    Robert G

  • 30. Data: 2011-04-09 22:44:03
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    > Mi i sąsiadowi nadali spokojnie numery jak działki były niezbudowane

    >Numery zostały nadane działce czy przyszłemu budynkowi, hmm?

    A skąd urzędnik miał wiedzieć nadając numer czy kiedykolwiek na tej działce
    wybuduje dom?

    > Zapytaj Twoich urzędników o podstawę prawna odmowy nadania numeru to
    > zmienia zdanie. Podawałem tu kiedyś link do wyroku SN w podobnej sprawie.

    >To przypomnij może :)

    Jak znajdę chwile czasu to poszukam. Ale cytowałem to kilkakrotnie tu.
    Pogrzeb w archiwum i znajdziesz.