    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Co dalej z budownictwem?
    Date: Tue, 10 Oct 2023 06:15:52 +0200

    W dniu .10.2023 o 02:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > W krajach Europy zachodniej zaczyna się poważny kryzys. W niemczech na
    > przykład branza budowlana zaczyna bankrutować, ceny mieszkań spadaja. I
    > to wszystko w sytuacji w której maja 2 miliony hebanowych krolewiczow i
    > juz ponad milion Ukraińcow. W niemczech rok do roku ceny mieszkań spadły
    > o 10% a domków o 12%. W połączeniu z 6% inflacja daje to realne spadki
    > 16% i 18%. Bardzo dużo ponieważ jeszcze niedawno budowlanka tam kwitła i
    > ceny rosły. W Polsce w budowlance pracuje 1,2 miliona ludzi. Ale w
    > branzach około budowlanych zatrudnionych jest minimum drugie tyle. Te
> [...]

    Tego powyżej nie będę komentował, bo jak zwykle na tej grupie piszesz
    bzdury oderwane od faktów. W Niemczech brakuje mieszkań do tego stopnia,
    że pojawiają się pomysły eksmitowania emerytów ze swoich dużych mieszkań
    do mniejszych aby zwolnić miejsce dla rodzin.
    Rząd myśli nad tym rozwiązaniem bo dla Niemców wynajem staje się za drogi
    a niewielu stać na zakup nowego.
    W Hiszpanii/Francji zwiększa się wiek młodych, którzy nie mają szans się
    wyprowadzić od rodziców bo ich na to nie stać. Wszędzie w Europie
    dramatycznie brakuje nowych mieszkań ale coraz mniej osób stać na ich
    zakup bo ceny w ostatnich latach poszybowały.

    Piszesz te swoje bzdury cyklicznie, na zasadzie kłamstwo powtarzane 1000
    razy staje się prawdą.
    Daj linka do badań, że kryzys mieszkaniowy w Europie wynika z demografii
    manipulancie.

    Co do pytania w temacie - w PL też będzie kryzys i korekta, szacuję, że
    nawet do 20-30% w dół. Wcześniej myślałem, że nastąpi to już teraz, ale
    siła rozpędu kredytu 2% trochę oddaliła to co nieuniknione.

    Dlaczego ceny muszą spaść? - bo zostały podbite przez spekulantów i
    naciągaczy do niebotycznych rozmiarów i nawet naiwni, którzy złapali/łapią
    się na kredyt 2% w końcu pójdą po rozum i przestaną pchać kasę do kieszeni
    spekulantów.
    Na to liczę.

    TG